וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב קרבות ודילים: 46 ערים ורשויות בדרך לסיבוב שני בבחירות

1.11.2018 / 14:00

ריבוי המתמודדים והמרוץ האמוציונלי בבחירות הובילו לעלייה במספר הרשויות שילכו לסיבוב שני, לאחר שהמועמדים לראשות העיר לא חצו את רף ה-40%. מהלכלוכים בבת ים דרך ההפתעה בכפר סבא ועד לדרמה באילת. כל השמות והסערות הצפויות

עריכה: ניר חן

ריבוי המתמודדים והקרבות האמוציונליים בבחירות המקומיות הובילו לעלייה במספר הרשויות והמועצות שניגשות לסיבוב שני לאחר שהמתמודדים לראשות העיר לא חצו את רף 40 אחוזי התמיכה. לפי נתוני משרד הפנים שאינם כוללים את קולות החיילים ולכן אינם סופיים - 46 ערים ורשויות מקומיות בדרך לסיבוב שני שייערך ב-13 לחודש. כל השמות והקרבות הפוליטיים הצפויים.

עוד בוואלה! NEWS:
-בלי תמונה וללא מלחמה: עליזה בלוך עשתה היסטוריה בעיר המתחרדת
- אחרי קרב צמוד: תומר גלאם ניצח את איתמר שמעוני באשקלון
- דרמה בבית שמש: עליזה בלוך ניצחה בבחירות את ראש העיר המכהן

קלפיות. ראובן קסטרו
נלחמים שוב על קולות המצביעים. הצבעה בקלפי בסיבוב הראשון (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

רעננה היא אחת מהערים באזור השרון שבה ייערך סיבוב שני. זאת לאחר פרישתו של ראש העיר המיתולוגי זאב בילסקי לטובת תפקיד יו"ר מטה הדיור הלאומי. שורה של מתמודדים נכנסו למרוץ אולם שניים נטלו את ההובלה: איתן גינזבורג וחיים ברוידא. גינזבורג נבחר לתפקיד אחרי עזיבתו של ביילסקי על ידי חברי המועצה. בסיבוב הראשון ניצח ברוידא עם 6%.

גם ברמת השרון רבים וטובים ביקשו להתמודד על התפקיד הנכסף. אלא שפסילתו של ראש העיר לשעבר איציק רוכברגר ברגע האחרון טרפה את הקלפים. מי שהעפילו לסיבוב השני הם ראש העיר המכהן אבי גרובר שהפסיד בסיבוב הראשון בהפסד זעום של שש קולות לחציית רף ה-40% (זכה ל-39.9%, ד"י) ויתמודד מול רן בלקין בסיבוב השני.

ההפתעה הגדולה מתרחשת בכפר סבא. כאשר רפי סער זכה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר וראש אגף החקירות לשעבר יוסי סדבון שסומן כמנצח הגיע שני. בשל ריבוי המתמודדים בעיר השניים לא הצליחו לחצות את הרף הנדרש והם יפגשו לסבב נוסף.

עוד באותו נושא

דרמה בבית שמש: עליזה בלוך ניצחה בבחירות את ראש העיר המכהן

לכתבה המלאה
תיעוד: ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, ההשתף באירוע ראשון מאז ששב לתפקידו ממעצר. אתר רשמי
עלה לסיבוב שני בראשון לציון למרות החשדות בפלילים. ראש העיר המכהן צור/אתר רשמי

אמיר כוכבי ויפעת קריב הם שני המועמדים שעלו לסיבוב שני בהוד השרון. כוכבי ניצח את הסיבוב הראשון כשהוא מוביל על קריב בפער של עשרה אחוזים.

בראש העין המתמודד החדש רז שגיא הצליח להוליל את ראש העיר המכהן שלום בן משה לסיבוב שני כאשר השניים לא הצליחו לחצות את רף ה-40 אחוזים.

דרמה נוספת התרחשה בראשון לציון שבה השתתפו במרוץ שישה מועמדים. ראש העיר המכהן דב צור נחלש בעקבות עננת החשדות הפליליים שמרחפת מעליו. לסיבוב השני הוא מגיע עם 31.87% כאשר מול צפוי להתמודד סגנו לשעבר רז קינסטליך מי שמחזר אחרי קולות הצעירים בעיר.

השמצות והכפשות ברמת גן ותמיכה של נתניהו בבת ים

מערכת הבחירות ברמת גן הייתה סוערת ומלאה בהשמצות והכפשות בין המועמדים השונים. חלקן אף תורגמו לתביעות שהוגשו לוועדת הבחירות בעיר. לבסוף, ניצח כרמל שאמה הכהן את ראש העיר המכהן ישראל זינגר באחוזים בודדים. השניים ייאלצו ללכת לסבב בחירות שני שצפוי להיות אף סוער יותר מהראשון.

אל הסיבוב השני בבת ים עלו יוסי בכר ראש העיר המכהן וצביקה ברוט מועמד הליכוד. אם בבחירות הקודמות בשנת 2015 נבחר בכר בפער של 500 קולות לצד טענות על זיופים, הרי שבבחירות הנוכחיות הוא לא הצליח כלל לחצות את רף ה-40%. עם זאת הוא מוביל באחוזי התמיכה בעיר. ההתמודדות בין השניים עלתה לזירה הפוליטית הארצית כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא תומך דווקא בבכר ולא בברוט המתמודד הרשמי של מפלגתו. זאת, למורת רוחם של חברי סניף הליכוד בעיר שהתנגדו למועמדות.

מפוצלת - עופר ברקוביץ' + משה ליאון. מערכת וואלה! NEWS
ינסו לסגור דילים עם המועמדים המפסידים בירושלים. ליאון וברקוביץ' (צילום: שי מכלוף)/מערכת וואלה! NEWS

בירושלים כל התחזיות הצביעו על כך שהקרב על ראשות העיר יוכרע בסיבוב השני. העיר שבה ארבעה מתוך חמישה מועמדים בולטים התחרו על קולות התושבים. משה ליאון נציג הליטאים וש"ס גרף 33% אחריו הגיע יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ עם 29%. עד להצבעה שתתקיים באמצע החודש צפויים ליאון וברקוביץ' לנסות ולסגור דילים פוליטיים עם המועמדים המפסידים כדי להעביר את קולות התומכים אליהם בסיבוב השני.

באילת הקרב על ראשות העיר היה בין מאיר יצחק הלוי ראש העיר המכהן הוותיק שמתמודד על ראשות העיר זו הקדנציה הרביעית מול דובי כהן. הלוי, שלא הצליח לחצות את הרף הנדרש ממתין במתח לתוצאות 1,000 המעטפות הכפולות של החיילים.

בקרית שמונה הצפונית ראש העיר המכהן ניסים מלכה שבעבר נחשד בשחיתות אולם התיק נסגר מחוסר אשמה, יתמודד בסיבוב השני מול אביחי שטרן. שטרן גבר על מלכה בסיבוב הראשון ב-11% בלבד.

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה הכהן, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
לכלוכים והשמצות ברמת גן. שאמה הכהן (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

בטירת הכרמל - שני המתמודדים אריה טל שהשיג 35% וכפיר עובדיה עם 23.91% עלו לסיבוב השני. ביהוד- יעלה מיקליס ראשת העיר המכהנת תעלה לסיבוב שני מול יוסי בן דוד. כאשר בסיבוב הראשון גברה על יריבה בהפרש של כ-11 אחוזים.

ערים ומועצות אזוריות נוספות שצפויות להערך בהם בחירות לסיבוב שני הם: אום אל פאחם, אל קסום, אל בטוף, בוסתן אל מרג', בית ג'ן, בוסמת טבעון, ג'דיידה מכר, גולן, ג'וליס, גוש עציון, דיר אל אסד, ג'ש גוש חלב, זמיר, חוף אשקלון, טמרה, יבנאל, כאבול, כעביה, כפר ורדים, כפר כנא, כפר קרע, להבים, לקיה, מאגר, מיתר, משהד, עילוט, צפת, קדימה צורן, קריית טבעון, ראש פינה, ושאבלי אום אל ג'נם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully