וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבית שמש: עליזה בלוך ניצחה בבחירות את ראש העיר המכהן

בתום ספירת קולות החיילים, שנמשכה לתוך הלילה, בלוך גברה בפער של כ-500 קולות על משה אבוטבול ותהיה ראשת העיר בית שמש. "עם ישראל מסתכל על העיר בית שמש ומתעורר לתקווה חדשה", אמרה בלוך בנאום ניצחונה

בווידאו: נאום הניצחון של עליזה בלוך שנבחרה לראשת העיר בית שמש/עריכת וידאו: יאיר דניאל

בתום ספירת קולות החיילים, שנמשכה היום (חמישי) לתוך הלילה, ד"ר עליזה בלוך גברה על ראש העיר המכהן משה אבוטבול ותהיה ראשת העיר של בית שמש. קולות החיילים קבעו את ניצחונה, שהיה בפער של כ-500 קולות בלבד. אחרי הפסד התקשר אבוטבול לבלוך, ואיחל לה הצלחה בתפקיד.

"בית שמש מהיום הופכת להיות מודל לאומי", אמרה בלוך בנאום ניצחונה. לדבריה, "עם ישראל מסתכל על העיר בית שמש ומתעורר לתקווה חדשה. בית שמש החליטה לבטל את החומות, את המחיצות". המנצחת הוסיפה ואמרה כי "עד היום מי שקבע את הטון היו קצוות שיצרו לכולנו תדמית של מקום, של ניכור ושל אולי קצת מלחמה".

"היום בית שמש אמרה לעצמה ולכל החברה הישראלית: 'אנחנו מתייחסים זה אל זה כבני אדם, יש פה חברה אחת מאוחדת - בית שמש היא עיר אחת'". בלוך התייחסה לכך שלא הציגה השלטים את דמותה ברוב אזורי העיר ואמרה כי "אפשר לעסוק בנושא עומק ולא בנושאים שוליים".

עוד בוואלה! NEWS
תיק ראדה ייפתח מחדש? "אני ישן טוב בידיעה שהרוצח בכלא"
דילים במחשכים והקרב על החרדים: ירושלים נערכת לדרמה בסיבוב השני
ביקור חוזר: שר החוץ של עומאן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

עליזה בלוך, המועמדת לראשות עיריית בית שמש 11 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
עליזה בלוך/נועם מושקוביץ
עליזה בלוף בנאום הניצחון 1 בנובמבר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
בלוך בנאום הניצחון, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודניצ'אנו

"הגיע העת לאחר חצי יובל שנים בעיריית בית שמש לברך, להיפרד ולהגיד תודה", כתב אבוטבול והוסיף: "לכם תושבי העיר היקרים אני כותב ודומע ומלא רגש בכתיבה זו. אני אוהב את כולכם, גם את מי שתמך בי וגם את אלה שלא, כי כולכם אנשים טובים ויקרים מאוד, ובלעדיכם העיר לא היתה מתקדמת, אין לי בלבי על איש כלום".

עוד כתב אבוטבול: "אני אישית לאחר שנים רבות, שוקל לפרוש בתקופה הקרובה מהעשייה העירונית, ובעזרת השם אקדם דברים שתמיד אהבתי בתחום החינוך והחברה בהם עסקתי בעבר".

24 שעות לאחר סגירת הקלפיות, סימן השאלה ריחף מעל זהות ראש עיריית בית שמש. הקרב הצמוד התנהל בין ראש העירייה הנוכחי של העיר, משה אבוטבול, ובין המתמודדת שמולו, ד"ר עליזה בלוך, זאת בשל קולות החיילים שספירתם התעכבה.

במטות שני המועמדים עקבו בדריכות אחר התוצאות. מאזן הקולות השתנה מעת לעת על חודו של קול.

עליזה בלוך, המועמדת לראשות עיריית בית שמש 11 ביולי 2018. נועם מושקוביץ
הקרב היה צמוד, ד"ר עליזה בלוך/נועם מושקוביץ

גילה מולה, בת 23, תושבת העיר ותומכת של בלוך, הסבירה מדוע חשוב לה שהמועמדת תנצח: "זה מסמל אחדות, ונגד אלימות. ניצחונה גם סמלי כי היא אישה. בית שמש בעיקר התפרסמה בשל זריקת אבנים על נערות. להגיע ממצב כזה למצב שראש עיר אישה זוכה פה זן היסטוריה לדעתי".

תושבות נוספות, האחיות נעמי ועטרת שוורץ אמרו כי אם בלוך תנצח, תהיה לכך גם חשיבות תדמיתית. "זה נותן תקווה לאנשי בית שמש שאין ציבור אחד שמשתלט על עיר שלמה ושלא מוכנים פה לקיצוניות".

בתחילת המרוץ נראה היה כי ראש העיר המכהן אבוטבול ימשיך בתפקידו, אחרי שצבר פער גדול יחסית על המתמודדת עליזה בלוך. עם זאת, ככל שעבר הזמן, בלוך הצליחה להשיג את אבוטבול והפערים ביניהם הלכו והצטמצמו.

נפתלי בנט מברך את בלוך על ניצחונה

תומכיה של עליזה בלוך ממתינים לתוצאות הבחירות בבניין העירייה 1 בנובמבר 2018. מאיה הורודניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
תומכיה של בלוך ממתינים לספירת הקולות ליד עיריית בית שמש, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודניצ'אנו
משה אבוטבול. ראובן קסטרו
חודו של קול, משה אבוטבול/ראובן קסטרו

המועמדת הדתייה נראתה בהתחלה כחסרת סיכוי לכבוש את ראשות העיר, שיותר ממחצית ממצביעיה בחרו במפלגות חרדיות לכנסת האחרונה. אך היא הצליחה לקבל תמיכה מהבית היהודי ועד למפלגת העבודה, ולהלחיץ את ראש העיר מזה שתי קדנציות שזכה לתמיכת ש"ס ויהדות התורה.

בלוך הדגישה לאורך כל הקמפיין שלה כי היא פונה לכלל המגזרים ומתחה ביקורת על אופן התנהלותו של אבוטבול. בסוף השבוע האחרון הוא זכתה לחיזוק מצד עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף. "אני פה בשביל עליזה, אני פה בשביל בית שמש", אמרה בר שלום בכנס של המועמדת.

אבוטבול, איש ש"ס שעמד בראש רשימת יהדות התורה לאחר שרשימתו העצמאית נפסלה, סובר כי יצליח לנצח ולזכות בקדנציה שלישית. בבחירות ב-2013 היה זה מאבק של חילונים מול חרדים, ואבוטבול ניצח את המועמד החילוני אלי כהן בהפרש של כ-2%בלבד, זאת אחרי שנערכו בעיר בחירות חוזרות בשל זיופים. אך במערכת הזו הסוגיה הזו לא עמדה במרכז הקמפיינים.

דרמה בגליל התחתון: כל קול חשוב

בתום ספירת קולות החיילים, עולה כי ניצן פלג הוא ראש המועצה האיזורית החדש של הגליל התחתון. פלג הצליח לעבור את רף 40 האחוזים ב 0.08 אחוז - מדובר בשני קולות אשר סייעו לו לנצח. אשר כהן זכה ב-25 אחוזים מקולות המצביעים.

קריית שמונה יוצאת לסיבוב שני

קריית שמונה הולכת לסיבוב שני. המתמודד אביחי שטרן בן ה-32 זכה ב-38.1 אחוזים מקולות הבוחרים. ניסים מלכה, ראש העיר, עם 28.22 אחוזים.

(עדכון ראשון: 19:50, 31/10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully