וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור חוזר: שר החוץ של עומאן נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

חמישה ימים לאחר ביקור ראש הממשלה נתניהו בעומאן, שר החוץ של הסולטנות נפגש עם יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. תוכן השיחה עדיין לא פורסם, אך כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי השר העביר לראש הראשות איגרת מהסולטן

צלמים זמניים מורשים

שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלוואי, נפגש אתמול (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. על פי התקשורת הפלסטינית, העביר לו השר איגרת מהסולטן על ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן בשבוע שעבר. אבו מאזן עצמו ביקר בסולטנות ימים אחדים לפני ביקורו של נתניהו.

לאחר ביקורו של נתניהו בסולטנות, שר החוץ בן עלאווי הציע כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואף גינה מתקפות נגדה מצד העולם הערבי. "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת", אמר. "גם העולם מודע לעובדה הזאת ואולי הגיע הזמן שיתייחסו אליה בהתאם". בנוסף, התייחס שר החוץ למאמצים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בגיבוש "עסקה המאה", שתביא לשלום בין ישראל לפלסטינים.

עוד בוואלה! NEWS
עומאן אחרי ביקור נתניהו: "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון"
לראשונה מ-1996: נתניהו ביקר בחשאי בעומאן ונפגש עם השליט

שר החוץ של עומאן יוסוף בן עלוואי נפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה - 31/10/18. מערכת וואלה! NEWS
השר העביר לו איגרת מהסולטן על ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

אש"ף, ובראשו אבו מאזן, דחו עסקה זו וטענו כי הם "רואים בארצות הברית כחלק מהבעיה ולא כחלק מהפתרון".

ראש הממשלה ורעייתו שבו בשישי האחרון לישראל מביקור מדיני רשמי וחשאי בעומאן, לה אין יחסים רשמיים עם ישראל. נתניהו נפגש שם עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שמבקר בעומאן מאז 1996.

בתוך כך, העיתון א-שרק אל אווסט מדווח הבוקר (חמישי) מפי מקורות כי עומאן מנסה לקרב בין ישראל והרשות הפלסטינית כדי להביא לפתיחת תהליך שלום מחודש לפי התוכנית האמריקנית. המקורות הוסיפו כי המגעים עוסקים בדרישות יו"ר הרשות אבו מאזן שמבקש הכרה אמריקנית במזרח ירושלים כבירה הפלסטינית.

לפי המקורות המצוטטים בעיתון, עומאן רוצה לשחק תפקיד חשוב בפתרון המחלוקות בין הרשות והאמריקנים מצד אחד והרשות וישראל מצד שני אך אינה מעוניינת לשמש כנותנת חסות או כמתווכת.

(עדכון ראשון 31.10, 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully