וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-1996: נתניהו ביקר בחשאי בעומאן ונפגש עם השליט

26.10.2018 / 16:22

ראש הממשלה נפגש עם הסולטן קאבוס בן סעיד, שעומד בראש המדינה שלה אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. הביקור התקיים לאחר מגעים ממושכים בין המדינות ובמהלכו נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו שבו היום (שישי) לישראל מביקור מדיני רשמי וחשאי בעומאן, שם נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. ביקורו של נתניהו מגיע יומיים בלבד אחרי שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סיים ביקור משל עצמו בסולטנות, שלה אין יחסים רשמיים עם ישראל. נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שמבקר בעומאן מאז 1996.

ראש הממשלה המריא לעומאן אתמול בצהריים אחרי הופעתו בוועידת החדשנות, שבמהלכו אמר כי "כמה מדינות שכנות מושיטות כעת יד לישראל ומנרמלות את היחסים עם ישראל". לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הזוג נתניהו הוזמן לביקור על ידי הסולטן, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות.

בביקור השתתפו גם ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תת-אלוף אבי בלוט. במהלך הביקור הוא קיים פגישות אינטנסיביות עם בכירים בממשלת עומאן וכן בארבע עיניים עם הסולטן, שיחות שנמשכו גם במהלך הלילה.

בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון. גורם ישראלי שיבח את "קבלת הפנים החמה שנתניהו קיבל מהסולטן" והדגיש כי מדובר ב"פריצת דרך מדינית של ממש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוזמן על ידי הסולטן. נתניהו בעומאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל קיימה בעבר יחסים בהיקפים מצומצמים עם עומאן - בעיקר בגזרת המודיעין - וכן יחסים מסחריים במשך תקופה קצרה אחרי חתימת הסכמי אוסלו. בתקופת התחממות זו ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ביקר בעומאן ב-1994, שר החוץ העומאני ביקר בישראל ב-1995 וראש הממשלה שמעון פרס ביקר בעומאן ב-1996. ואולם, מאז האינתיפאדה השנייה נותקו היחסים ומגעים המשיכו להתקיים בעיקר מאחורי הקלעים ובחשאי.

ב-2008, שרת החוץ דאז ציפי לבני נפגשה עם שר החוץ של עומאן, אך מאז לא התקיימו פגישות פומביות מתוקשרות בין בכירי המדינות. בנוסף לכך, משלחת בכירה מעומאן השתתפה בהלווית הנשיא לשעבר שמעון פרס ב-2016. מוקדם יותר השנה שר החוץ של עומאן ביקר השנה בירושלים במסגד אל-אקצא.

עוד באותו נושא

ביקור נדיר: שר החוץ של עומאן סייר במסגד אל-אקצא

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביקור החשאי בעומאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "ביקורו של ראש הממשלה בעומאן מהווה פריצת דרך מדינית משמעותית - חלק מהאסטרטגיה האזורית של ישראל. אפשר לבנות קשרים ויחסים ללא ויתורים טריטוריאליים, אלא מתוך כבוד הדדי ואינטרסים משותפים".

גם השר איוב קרא בירך על הביקור ואמר כי הוא "גושפנקה להצהרותינו על הקשרים הטובים המתפתחים בין ממשלת ישראל למדינות הסוניות המתנגדות לטרור האיראני המאיים גם עליהם".

הדיווח בתקשורת הרשמית בעומאן על ביקורו של נתניהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully