וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תאיר ראדה: המכון הפתולוגי טרם העביר לפרקליטות את הממצאים

28.10.2018 / 19:09

המכון פרסם בסוף השבוע שעבר כי נמצאה התאמה אפשרית בין שערה מזירת הרצח לבין א"ח, שהעיד כי זוגתו התוודתה בפניו שרצחה את ראדה. היום קיים פרקליט המדינה ישיבה בנושא, בה הוחלט להמתין לדוח המלא - שטרם נמסר

צילום: אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, אלי אשכנזי

בפרקליטות המדינה עדיין ממתינים לקבל לידיהם מהמכון לרפואה משפטית את הדוח המלא לגבי הממצאים החדשים בפרשת רצח תאיר ראדה. הדוח צפוי לעבור בימים הקרובים, ורק לאחר מכן יוכלו לדון בפרקליטות לעומק במשמעותו המשפטית ובהשפעתו.

ממשרד המשפטים נמסר כי היום (ראשון) נערכה בלשכת פרקליט המדינה, שי ניצן, ישיבה בעקבות קבלת הממצאים הראשוניים כפי שנמסרו על ידי המכון לרפואה משפטית. בתום הדיון, סוכם כי יש להמתין לקבלת חוות הדעת המלאה והכתובה של המכון, "על מנת שניתן יהיה לבצע בחינה מעמיקה של הממצאים המלאים, להבין את משמעותם הראייתית ולהחליט על פעולות נוספות ככל שיהיה בכך צורך".

בישיבה היום השתתפו גם שני משנים לפרקליט המדינה, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה וכן נציגי משטרת ישראל, בראשם ראש אח"מ ונציגי האגף לחקירות ומודיעין מחטיבת הזיהוי הפלילי וחטיבת החקירות במשטרת ישראל.

לקריאה נוספת בנושא:
הפער בין ההרשעה הנחרצת לדעת הקהל: מה שטרם נחקר בפרשת ראדה
הבדיקה גילתה: השערה שנמצאה על גופת ראדה - יכולה להתאים לאלפי ישראלים
אולגה זדורוב על הראיה בתיק ראדה: שיודו בטעות וישחררו אותו לאלתר

התפתחות חדשה: בזירת הרצח נמצאו שערות של א"ח, בן זוגה של א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה. אתר רשמי
הפיצו סרטון ובו הודיעו על הראיה החדשה. בובליל וקוגל/אתר רשמי

ביום חמישי עדכנו אנשי המכון את סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, ואת הפרקליטים המטפלים בתיק מטעם פרקליטות המדינה, כי נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בזירת הרצח ב-2006 לבין א"ח - מי שהעיד לפני שש שנים במשטרה כי חברתו לשעבר התוודתה בפניו שרצחה את ראדה כאשר לבשה את בגדיו. באותו ערב הופץ סרטון בו הודיעו מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ומנהלת המעבדה הביולוגית במכון, ד"ר נורית בובליל, כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן".

ההתאמה, כך דווח, נמצאה בבדיקת דנ"א מיטוכונדריאלי, ולא בבדיקת דנ"א רגילה, והמשמעות היא כי לא מדובר בהתאמה של "אחד לאחד", אלא בהתאמה בין פרט שנבדק לבין עץ משפחה מורחב. כלומר, ההתאמה שנמצאה משמעה כי השערה שייכת בעצם למישהו מהשושלת המשפחתית המורחבת של א"ח. לפי הדיווח מיום חמישי, בבדיקה מול מאגר אמריקאי שכולל מעל ל-30 אלף "עצי משפחה", לא נמצאה אף התאמה למטען הגנטי שבשערה. מכאן שמדובר לכאורה בהתאמה נדירה ביותר, והשערה שייכת בסבירות גבוהה לא"ח עצמו.

למחרת פרסום הממצאים התמונה השתנתה: שלשום בבוקר נערכה פגישה נוספת במכון בה השתתפו נציגי משטרה ומומחה ישראלי לדנ"א מיטוכונדריאלי. אותו מומחה עדכן כי בניגוד לבדיקה שנערכה לפני כן, בבדיקה ראשונית מול מאגר ובו 2,000 עצי משפחה מישראל, נמצאו תשע התאמות לשערה שנמצאה בזירה. המשמעות היא כי השערה יכולה להיות שייכת לאלפי ישראלים.

עוד באותו נושא

התפתחות ברצח תאיר ראדה: שערה של א"ח נמצאה על הגופה

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
ראיה חדשה. ראדה (צילום: ג'יני)/ג'יני

בסוף השבוע, גורם במערכת אכיפת החוק מתח ביקורת חריפה על הסרטון שהפיצו בכירי המכון, ובפרט על כך שהופץ לפני שנעשתה השוואה מול מאגר דנ"א מיטוכונדריאלי ישראלי. "לא ברור למה לא עשו את הבדיקה הזו קודם וישר רצו לטלוויזיה. זו התנהלות הזויה", אמר אותו בכיר לוואלה! NEWS.

כיום מתברר כי הדוח המלא ובו הממצאים המדעיים מהימים האחרונים טרם הועבר לפרקליטות, וצפוי לעבור רק בימים הקרובים. דובר משרד המשפטים, משה כהן, פרסם הבוקר פוסט בפייסבוק בו התייחס להתפתחויות האחרונות וכתב: "אין עדיין מידע סופי ומוסמך ויש להמתין לתוצאות הסופיות ולחוות הדעת של המומחים. רק אחר כך אפשר יהיה לקבוע מה משמעות הדברים, ואיזה משקל יש לייחס לבדיקה".

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully