וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקה גילתה: השערה שנמצאה על גופת ראדה - יכולה להתאים לאלפי ישראלים

לפי בדיקת מומחה בכיר ל-DNA, ייתכן כי השערה שנמצאה על גופתה של תאיר ראדה היא אינה השערה של א"ח. גורם אכיפה מתח ביקורת על התנהלות המכון לרפואה משפטית. "לא ברור למה לא עשו את הבדיקה הזו קודם וישר רצו לטלוויזיה. זו התנהלות הזויה"

צילום: אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, אלי אשכנזי

התפתחות דרמטית בממצאי בדיקת ה- DNA של השערה שנמצאה על גופתה של תאיר ראדה. מומחה ל-DNA מיטוכונדריאלי בעל שם עולמי שהשווה הבוקר (שישי) את השערה למאגר גנים ישראלי מצא שיש לה התאמה לתשעה "עצי משפחה מיטוכונדריאליים" שונים. המשמעות היא שהיא יכולה להתאים לאלפי ישראלים, ואולי אף יותר.

הבדיקה שנעשתה לשערה בהזמנת עורך דינו של המואשם ברצח רומן זדרוב בוצעה מול מכון אמריקני המחזיק בכ-36 אלף עצים שכולם אינם ישראלים. המכון האמריקני אמנם זיהה כי קיימת התאמה בין השערה לבין משפחתו של א"ח, אך למעשה התאמה גנטית זו יכולה להיות רלוונטית עבור עשרות אלפי ישראלים אחרים.

לאחר בדיקה מול מאגרי ה-DNA הישראליים אכן התברר כי הפרופיל מתאים לשורה ארוכה של עצי משפחות ישראליים. לא מן הנמנע, אומרים גורמים המעורבים בפרשה, כי ייתכן שהשערה שנמצאה לא קשורה לא"ח, אלא לחברים אחרים או לרבים אחרים מבית הספר או בסביבתה של תאיר ראדה.

לקריאה נוספת:
אולגה זדורוב על הראיה בתיק ראדה: שיודו בטעות וישחררו אותו לאלתר
הרשעה חדשה או זיכוי על חוט השערה: כל התרחישים בפרשת ראדה
מתא השירותים לבדיקה הדרמטית: השערה שהציתה מחדש את פרשת ראדה

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

אתמול אמר סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, כי בבדיקה של השערה מול מאגר אמריקני שכולל מעל 36 אלף עצי משפחה מיטוכונדריאליים - לא נמצאה אף התאמה. בפגישה הבוקר השתתפו גם גורמים משטרתיים.

גורם אכיפה בכיר מתח ביקורת על התנהלות המכון לרפואה משפטית. "לא ברור למה לא עשו את הבדיקה הזו קודם וישר רצו לטלוויזיה. זו התנהלות הזויה".

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק הישראלי אמר כי הבדיקה שנעשתה היא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי ולא DNA רגיל גרעיני. מדובר בבדיקה שמשתמשים בה כאשר מנסים להפיק DNA משערות ללא שורש או מעצמות ישנות. היא מתבצעת בדרך כלל כדי לקדם זיהוי של נעדרים, אבל היא לא בדיקה שעומד בפני עצמה, אלא נותנת אינדיקציה ראשונית.

עוד באותו נושא

התפתחות ברצח תאיר ראדה: שערה של א"ח נמצאה על הגופה

לכתבה המלאה
העליון הכריע: רומן זדורוב הורשע ברצח הילדה תאיר ראדה. רוני כנפו
רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה, ב-2015/רוני כנפו

בדיקה זו לא נעשית במערכת המשפט הפלילית הישראלית ולא במערכות משפט אחרות בעולם. ניתן להשתמש בה רק כאינדיקציה, אך היא מחייבת חיזוק משפטי נוסף, בניגוד לבדיקת DNA גרעינית.

יש לציין כי כרגע אין מידע חדש בפרשת תאיר ראדה, אין ראיה חותכת שקושרת את א"ח למעשה.

אתמול פורסם כי בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות, שנמצאו בזירת הרצח, אחת ההשערות זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של האישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה.

  • עוד באותו נושא:
  • תאיר ראדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully