וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספקת הדלק הקטארי לרצועה תחודש; נתניהו: "חמאס מבין את המסר"

ראש הממשלה הבטיח בכנס פעילים בשדות נגב כי הוא "מחויב לביטחון - לא רקטות, לא מרגמות, לא בלונים". במקביל החליט שר הביטחון לאפשר את חידוש אספקת הדלק הקטארי לרצועת עזה החל מהיום

אתר רשמי

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט לחדש את אספקת הדלק הקטארי לעזה, החל מהיום (רביעי). זאת אחרי שבשבת הבטיח ליברמן כי "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול היישובים הישראליים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה", כפי שכתב בעמוד הטוויטר שלו.

במקביל, אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הדבר הראשון שאני מחויב לו זה הביטחון. לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים". את הדברים אמר נתניהו בכנס פעילים במועצה האזורית שדות נגב. "יש לנו עניין עם חונטה תיאולוגית שהשתלטה על שני מיליון איש. הם היו 3,000 לפני ההתנתקות האומללה, השגויה והטרגית. היום הם 65 אלף חמושים המחויבים להשמדתנו, והם לא בני שיח, אבל הם מבינים יפה את המסרים שלנו, ולא ניתן להם להמשיך".

עוד בוואלה! NEWS:
המסמך שחושף: זה המטוס שחיל האוויר רוצה לרכוש נגד איומי חיזבאללה
הפגע וברח בת"א: הנהג שדרס את ארי נשר לא צפוי להיות מואשם בהריגה
2,400 שנה במצולות: אותרה הספינה הטרופה העתיקה ביותר בעולם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בוועדת חוץ וביטחון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
ליברמן בוועדת החוץ והביטחון, שלשום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

החלטתו של ליברמן נוגעת לדלק אותו מעבירה קטאר לרצועה, לאחר שבתחילת החודש החלה בכך, במטרה לחדש את פעילות תחנת הכוח בעזה ולהגביר את ייצור החשמל, שמספיק כיום לשעות ספורות ביממה. ואולם, כמה ימים לאחר מכן, לאחר סוף שבוע בו נהרגו כשבעה פלסטינים בהפגנות, ליברמן החליט על צמצום אספקת הדלק.

מקורות בפיקוד הדרום מסרו בעקבות החלטת ליברמן כי למרות האלימות על הגדר והמשך ניסיונות החדירה של הפלסטינים לישראל, החל משש בבוקר יגיעו מיכליות הדלק במימון קטארי לכרם שלום ויעברו לרצועת עזה. בפעימה הראשונה אמורים לעבור מאות אלפי ליטרים של דלק. העברת מכליות דלק תתקיים גם ביום חמישי ובאופן חריג ביום שישי כדי לעמוד בהיקף שתואם.

עוד באותו נושא

מצד אחד: חומת המנהרות, מצד שני: מוצבי חמאס. החיים בגבול הסוער בישראל

לכתבה המלאה
כנס תמיכה של אלון דוידי (מועמד לראשות עיריית שדרות). מערכת וואלה! NEWS
מחויב לביטחון. נתניהו בשדרות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

ההחלטה על הפסקת אספקת הדלק הקטארי, שהתקבלה ללא התייעצות עם הקבינט המדיני-ביטחוני ולא עם נתניהו, עוררה ביקורת בדיעבד בקרב שרי הקבינט שטענו כי משמעותה החרפה של משבר החשמל ברצועה ומנוגדת לאינטרס הישראלי בייצוב המצב ברצועה. העברת הדלק הקטארי היא חלק מצעדי הרגיעה אותם מקדם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, במאמצי ההסדרה בין ישראל וחמאס.

הדלק נרכש מחברה ישראלית במימון קטארי וסוכנות באו"ם אחראית על רכישת והעברת הדלק לרצועה. לאור משבר הדלק והאנרגיה ברצועה שנמשך מזה זמן רב, ישנה הסכמה בינלאומית וישראלית שהקלה במשבר יכולה לתרום להקלה הומניטרית על אוכלוסיית עזה ולסייע ליציבות.

עזה סובלת מזה שנים ממחסור בחשמל ואנרגיה, ותוכניות לפתרון אינן מתקדמות בשל מחלוקות פוליטיות. החשמל בעזה מגיע מתחנת כוח במרכז הרצועה, ומקווי אספקה מישראל וממצרים, אך בשל סנקציות של הרשות הפלסטינית ושיבוש קווי האספקה נוצר משבר חמור. כמות הדלק ברצועה מספיקה ל 4 שעות אספקת חשמל ביום, שלאחריהן 16 שעות ניתוק והחשכה. בעקבות העברת הדלק הקטארי ההערכה היא כי מספר שעות החשמל יעלה בהדרגה ל-8-7 שעות.

משאיות עוברות במעבר כרם שלום בעזה - 21/10/18. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
משאיות עוברות במעבר כרם שלום ברצעות עזה/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

שלשום התייחס ליברמן למצב בעזה, ואמר בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "הגענו למצב של אין ברירה. עמדתי ברורה, הגענו לנקודה שצריך לקבל החלטות, מיצינו את כל האופציות".

ליברמן התייחס להפגנות ברצועת עזה, ואמר כי "אין שום מחאה עממית". יש הפעלת אלימות ממוסדת על ידי חמאס. 15 אלף איש לא באים לבד ברגל לגדר. הם באים בהסעות מאורגנות, ועבור כל אוטובוס חמאס משלם אלפי שקלים". השר חזר והדגיש - "אני לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עובד, ולא יעבוד גם בעתיד. לישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש-ברירה, אבל הגענו למצב של אין-ברירה".

(עדכון ראשון 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully