וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך שחושף: זה המטוס שחיל האוויר רוצה לרכוש נגד איומי חיזבאללה

24.10.2018 / 5:00

לוואלה! NEWS נודע כי בחודשים האחרונים סוכמה בחיל האוויר תכנית לרכישת מטוס-מסוק מסוג V-22, שממתינה כעת לאישור הרמטכ"ל. גורמים בחיל מעריכים כי בעקבות כלל הרכישות מערך מסוקי הסער ישנה את פניו באופן חסר תקדים

V-22. -, אתר רשמי
פועל בכלל טווחי האיומים על צה"ל. V-22/אתר רשמי, -

לפי מסמך פנימי, מתברר כי בחודשים האחרונים סוכמה בחיל האוויר עבודת מטה בנושא היקף מערך מסוקי הסער, כך נודע אמש (שלישי) לוואלה! NEWS. בחודש שעבר קיבלה התכנית את אישור מפקד החיל אלוף עמיקם נורקין ובשבועות הקרובים תובא לאישור הרמטכ"ל גדי איזנקוט. גורמים בחיל האוויר מעריכים כי בהנחה שהרמטכ"ל יאשר את העבודה, מערך מסוקי הסער ישנה את פניו ויתחדש באופן חסר תקדים בשנים הקרובות.

לצד קליטת מסוק ההדרכה החדש בבית הספר לטיסה, תוקם טייסת מסוקים כבדים שתחליף את מסוקי היסעור, טייסת סי-הוק שתחליף את מסוקי העטלף (בדגש על מבצעים מיוחדים בזירה הימית, סיור חילוץ והצלה א.ב) וטייסת V-22. שתי טייסות הינשוף יישארו במתכונתן הנוכחית.

עוד בוואלה! NEWS:
אימונים נגד חטיפות וקרב בשטח צפוף: סופם של מטוסי הקומנדו
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: נתניהו בולם את "חוק החסינות"
הפילוג החרדי שישפיע על הבחירות: הישורת האחרונה בקרב על ראשות י-ם

יסעור. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
טייסת מסוקים כבדים תחליף את המסוק הוותיק. יסעור/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה
עטלף. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
משמש למבצעים ימיים, סיור, חילוץ והצלה. עטלף/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

בחיל האוויר העניקו משקל משמעותי למטוס-מסוק V-22, למרות שאינו מהווה חלופה למסוק תובלה כבד כמו היסעור או הצ'ינוק, שנושאים יותר לוחמים ויותר מטען. המטוס-מסוק הוא כלי טיס בעל שני מנועים, המאפשרים לו להמריא ולנחות אנכית כמסוק. לאחר ההמראה הוא משנה את זווית המנועים ובכך משנה את אופי הטיסה. הוא גמיש יותר בהפעלתו, מהיר ופועל בכלל טווחי האיומים על צה"ל במזרח התיכון בתנאים מורכבים.

יכולותיו של כלי הטיס המתקדם הופכות אותו למכפיל כוח במבצעים מיוחדים והעברת כוחות לעומק שטח האויב. תוספת ה-V-22 לסדר הכוחות בחיל האוויר עומדת בהתאמה עם הדרישה שהועלתה בשנים האחרונות בצה"ל לפעילות במסגרת המערכה שבין המלחמות, הכוללת חשאיות בטווחים רחוקים מגבולות המדינה, כמו גם יכולות המראה ונחיתה משטחים מורכבים במיוחד. זאת על רקע איום ארגון חיזבאללה להפציץ שדות תעופה באמצעות טילים ורקטות מדויקים.

מסוק ינשוף השייך לטייסת ציפורי המדבר במהלך תרגיל. דובר צה"ל
טייסות הינשוף יישארו ללא שינוי. מסוק הינשוף/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר: "במערכת הביטחון טרם התקבלה החלטה בנוגע להצטיידות העתידית בכלל המערכים. כלל האפשרויות בנושא מצויות בבחינת הגופים המקצועיים ועדיין לא סוכמה עמדתם בנושא".

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully