וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,400 שנה במצולות: אותרה הספינה הטרופה העתיקה ביותר בעולם

צוות חיפוש בים השחור איתר כלי שיט מיוון העתיקה שנשמר בצורה מושלמת בעומק של 2 ק"מ. "מעולם לא חשבתי שזה אפשרי", אמר ראש המחקר

ספינה טרופה שנמצאה בים השחור. מערכת וואלה! NEWS
ספינות מסוג נראו רק בתיאורים של כלי חרס עתיקים. הספינה בקרקעית הים השחור/מערכת וואלה! NEWS

ארכיאולוגים מצאו את מה שהיא ככל הנראה הספינה הטרופה השלמה העתיקה ביותר בקרקעית הים השחור, שם היא ככל הנראה שכנה ללא הפרעה במשך יותר מ-2,400 שנה - כך פורסם היום (שלישי) בגרדיאן הבריטי. כלי השיט, שאורכו 23 מטר, הוא ככל הנראה מיוון העתיקה. הוא נחשף כשהתורן, ההגאים וספסלי החתירה תקינים ונמצאים במקומם בעומק של כשני קילומטרים מתחת למים. לפי החוקרים, המחסור בחמצן שימר את הספינה.

"ספינה שנשמרה מהעת הקלאסית, המשתרעת בעומק שני קילומטרים, היא דבר שלעולם לא הייתי מאמין שהוא אפשרי", אמר פרופ 'ג'ון אדמס, החוקר הראשי של פרויקט הארכיאולוגיה הימית בים השחור, שמצא את הספינה. "זה ישנה את ההבנה שלנו על בניית ספינות וספנות בעולם העתיק".

הספינה, לפי הסברה, שימשה אמצעי מסחר שלפי החוקרים נראתה בעבר רק על כלי חרס יוונים, כפי שתועדו ב"וואזת הסירנה" במוזיאון הבריטי.

עוד ידיעות מהעולם
בקבוקים תמורת נסיעות: היוזמה לניקוי עיר הזבל באינדונזיה
האו"ם: איסור לבישת ניקאב בצרפת - הפרה של זכויות אדם

הצוות תכנן להותיר את הספינה במקומה, אך הוסיף כי חלק קטן ממנה תוארך על ידי האוניברסיטה של סאות'המפטון ואימת כי זאת "הספינה הטרופה השלמה העתיקה ביותר הידועה למין האנושי". הצוות אמר כי המידע יפורסם בכנס של הפרויקט בלונדון בהמשך השבוע.

הספינה נמצאה כחלק ממחקר אקדמי שנמשך שלוש שנים, ובמסגרתו נמצאו 67 ספינות טרופות, כולל ספינות סחר רומיות וצי סחר קוזאקי מהמאה ה-17. מטרת המשלחת הימית בים השחור היא איסוף נתונים שיאפשרו הבנה טובה יותר על השינויים בגובה הים מהתקופה הפרה ההיסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully