וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: איסור לבישת ניקאב בצרפת - הפרה של זכויות אדם

23.10.2018 / 14:35

פאנל של 18 מומחים עצמאיים בוועדה לזכויות האדם קבע כי החוק המטיל קנסות על נשים שיכסו את פניהן בציבור פוגע בחופש הדת שלהן וכי יש לבטלו. ממצאיו אינם מחייבים, אך עשויים להשפיע על בתי המשפט בצרפת

אישה לובשת ניקאב באזור פריז, צרפת, 2011. רויטרס
אישה לבושה עם ניקאב, 2011/רויטרס

ועדת זכויות האדם של האו"ם אמרה היום (שלישי) כי האיסור בצרפת על לבישת ניקאב, כיסוי גוף מלא המשמש נשים מוסלמיות, הוא הפרה של זכויות האדם. היא קראה לפריז לבחון מחדש את הנושא ולהשיב בחזרה בתוך 180 יום. ממצאי הוועדה אינם מחייבים, אך הם עשויים להשפיע על בתי משפט בצרפת.

"הוועדה, בעיקר, לא שוכנעה מטענותיה של צרפת כי האיסור הכרחי ופרופרוציונלי מנקודת מבט ביטחונית או כחלק מהמטרה לביסוס חברה 'החיה יחד'", נמסר. הפאנל של 18 המומחים העצמאיים מפקח על ציות לאמנה הבינלאומיות להגנה על זכויות אזרחיות ופוליטיות. צרפת חתומה על נספח, שלפיו יש לה מחויבות חוקית בינלאומית לממלא את החלטות הוועדה "ברצון טוב".

הרשויות בצרפת טרם הגיבו להחלטה, דומה לזו שהתקבלה ב-2008 על בסיס מקרה שבו פוטרה אישרה מעבודתה כי לבשה כיסוי פנים.

לקריאה נוספת בנושא
דנמרק אסרה לבישת בורקה וניקאב במקומות ציבוריים
אלג'יריה אוסרת על נשים ללבוש כיסוי פנים לעבודה

-2014 פסק בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שפסיקותיו מחייבות, כי האיסור של צרפת אינו מפר את חופש הדת, אך הוועדה לא הסכימה עם ההחלטה הזו. לטענתה, האיסור על לבישת ניקאב בציבור עלול לדחוק נשים מאמינות לשוליים ולגרום להן להישאר בבתיהן. הממצאים התקבלו על בסיס שתי תלונות של נשים צרפתיות שהורשעו ב-2012 בעבירה על החוק שעבר ב-2010 ואסר על לבוש שמטרתו להסתיר את הפנים. צרפת אף נקראה לפצותן.

במסגרת החוק, כל מי שלובש כיסוי פנים מלא בציבור עלול לספוג קנס של 150 אירו או לעבור שיעורים באזרחות צרפתית. יו"ר הוועדה, יובל שני, אמר כי הוא ועוד כמה מחברי הפאנל רואים בכך סוג של דיכוי.

כמה מדינות נוספות באירופה העבירו איסור דומה על פרטי לבוש אסלאמיים. לפי האתר מטרוניוז הצרפתי, 223 קנסות ניתנו ב-2015 בשל עבירה על החוק. בצרפת חי המיעוט המוסלמי הגדול ביותר באירופה, כחמישה מיליון איש מתוך 67 מיליון תושבים. מקומם של הדת ושל סמלים דתיים בציבור הם נושא למחלוקת ברפובליקה החילונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully