וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק אסרה לבישת בורקה וניקאב במקומות ציבוריים

31.5.2018 / 22:15

הפרלמנט אישר את ההצעה שקובעת קנסות על מי שיפר זאת ויאפשרו לשוטרים להורות על הסרת כיסוי הפנים המוסלמי. "לא תואם את הערכים הדניים", אמר שר המשפטים ממשלת הימין-מרכז. צעירה מוסלמית: "זאת מלחמה על האסלאם"

נשים מוסלמיות עם ניקאב בקופנהגן, דנמרק, 31 במאי 2018. רויטרס
ייספגו קנסות. נשים עם ניקאב בקופנהגן, היום/רויטרס

דנמרק אסרה היום (חמישי) על לבישת בורקה וניקאב בציבור, ובכך הצטרפה לצרפת ולמדינות נוספת באירופה שהוציאו מחוץ לחוק את כיסויי הפנים המשמשים נשים מוסלמיות. הפרלמנט אישר את ההצעה שהעלתה ממשלת הימין-מרכז, שטוענת כי פרטי הלבוש הללו מנוגדים לערכים הדניים. המתנגדים אומרים כי האיסור, שייכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, פוגע בזכויות הנשים להחליט כיצד להתלבש.

במסגרת החוק, המשטרה תוכל להורות לנשים להסיר את כיסוי הפנים או לעזוב את השטח הציבורי. שר הפנים, סורן פפ פולסן, אמר כי בפועל השוטרים יקנסו אותן ויגידו להן "ללכת הביתה". לדברי מנהיג המפלגה השמרנית בקואליציה, הסתרת הפנים במרחב הציבורי "אינה תואמת את ערכי החברה הדנית ולא מכבדת את הקהילה". הקנסות ינועו בין אלף קרונה דנית (160 דולר) לעבירה ראשונה ועד עשרת אלפים קרונה לעבירה רביעית.

צרפת, בלגיה, הולנד, בולגריה ומדינת בוואריה שבגרמניה כבר הטילו מגבלות מסוימות על לבישת כיסוי פנים מלא במקומות ציבוריים.

נשים עם ניקאב אחרי ההצבעה בפרלמנט של דנמרק על איסור לבישת כיסויי פנים בציבור, 31 במאי 2018. רויטרס
נשים עם ניקאב בפרלמנט אחרי ההצבעה, היום/רויטרס

דנמרק התקשתה במשך עשורים רבים בשילוב מהגרים ממדינות לא מערביות במדינת הרווחה שלה. הדיון הציבורי בנושא התלהט ב-2015, עם הגעתם של פליטים רבים מאזורי סכסוך במזרח התיכון ומקומות אחרים בעולם. מפלגת העם הדנית מהימין הקיצוני הפכה לשנייה בגודלה בפרלמנט בבחירות באותה שנה והיא תומכת בממשלה מבחוץ.

זיינב אבן חסין, שחיה בקופנהגן ולובשת ניקאב בשנה האחרונה, אמרה: "זה לא נחמד. זה אומר שלא אוכל ללכת לבית ספר, לעבודה או לצאת עם המשפחה". הצעירה בת ה-20 אמרה כי היא לא תסיר את הניקאב שלה ותצטרך למצוא פתרון אחר.

היא דחתה את הטענה כי לבישת כיסוי הפנים מסמלת את דחיית הערכים הדניים או את דיכוי האישה. "אין לכך קשר לאינטגרציה או לכך שאנחנו מודכאות. בעיני, זאת מלחמה על האסלאם", אמרה. אבן חסין הדגישה כי היא לא תעזוב את דנמרק, על אף שלדבריה לזה מנסים לגרום חלק מהפוליטיקאים.

ארגון זכויות האדם אמנסטי אמר כי האיסור הוא "הפרה מפלה של זכויות הנשים" וכי "על כל הנשים להחליט לבדן כיצד להתלבש וללבוש את מה שמסמל את זהותן או אמונתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully