וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקים תמורת נסיעות: היוזמה לניקוי עיר הזבל באינדונזיה

23.10.2018 / 15:59

סורביה, העיר שנייה בגודלה במדינת האיים, אוגרת מאות טונות של פלסטיק ביום. יוזמה חדשה מאפשרת לתושבים להמיר את הבקבוקים ואת הכוסות שנערמים מחוץ לבתיהם בנסיעות חינם באוטובוסים, שמוכרים את הזבל לחברות מחזור

תושבים נושאים בקבוקי פלסטיק לאוטובוסים בעיר סורביה, אינדונזיה, 23 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
התושבים מברכים על היוזמה. נוסעים עולים לאוטובוס בסורביה עם בקבוקים, היום/רויטרס, רויטרס

העיר השנייה בגודלה באינדונזיה מצאה דרך יצירתית לעודד את תושביה למחזר פסולת - נסיעות חינם באוטובוס תמורת בקבוקי פלסטיק משומשים. תחת היוזמה שהחלה בעיר סורביה באפריל, נוסעים יכולים לעלות לאוטובוסים האדומים דרך השלכת בקבוקים בתחנות או דרך "תשלום" ישיר.

מחירה של נסיעה של שעתיים באוטובוס היא של עשר כוסות פלסטיק או של חמישה בקבוקי פלסטיק, תלוי בגודלם. העיר מקווה שכך היא תצליח לעמוד ביעד השאפתני שלה - להתנקות מפלסטיק עד 2020. נתונים שהגיעו לידי העירייה מראים כי 15% - כ-400 טונות - מכל כמות הזבל היומית היא פלסטיק.

"הזבל, כמו בקבוקי פלסטיק, נערם בשכונה שלי, אז הבאתי אותו לכאן לא רק כדי שהסביבה תהיה נקייה יותר, אלא כדי להקל על אלו שאוספים את הזבל", אמרה לינדה רהמוואטי, תושבת העיר.

עוד ידיעות מהעולם
האו"ם: איסור לבישת ניקאב בצרפת - הפרה של זכויות אדם
הצלפות ברגליים וקשירות: הרשות וחמאס מואשמים בעינויי עצירים

תושבים נושאים בקבוקי פלסטיק לאוטובוסים בעיר סורביה, אינדונזיה, 23 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
אינדונזיה היא אחת המזהמות הגדולות בעולם. תושבים נושאים בקבוקים, היום/רויטרס, רויטרס

כל אוטובוס יכול לאסוף כרבע טונה של בקבוקי פלסטיק ביום. לאחר מכן, הם נמכרים לחברות המחזור והכסף מוקצה למימון פעילות האוטובוסים וליצירת מרחבים ירוקים בעיר, שנמצאת בקצה המזרחי של האי ג'אווה, המרכזי באיי אינדונזיה. באינדונזיה, שבה האוכלוסייה הרביעית בגודלה בעולם, ריכוז היערות הטרופיים הגדול ביותר באסיה, אך היא גם סובלת מפקקי ענק בעריה הצפופות.

"אינדונזיה היא אחת התורמות הגדולות ביותר לזיהום הפסלטיק בעולם, ודרך היוזמה, אנחנו מקווים להגביר את המודעות החברתית לסביבה, במיוחד בנושאים הקשורים לפסולת פלסטיק", אמר ראש מחלקת התחבורה בעיר. לפי דוח שפורסם ב-2015, אינדונזיה שנייה רק לסין בתרומה לזיהום פלסטיק באוקיינוסים.

תושב אחר בעיר בירך גם הוא על הפרויקט. "אנחנו יכולים לצמצם את האשפה כך שהיא לא תירם בבית ולעשות בהם שימוש טוב. זה מצב של ווין-ווין", אמר סולסטרי, שכמו רבים באינדונזיה, משתמש רק בשם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully