וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלפות ברגליים וקשירות: הרשות וחמאס מואשמים בעינויי עצירים

23.10.2018 / 13:49

דוח של ארגון משמר זכויות האדם טוען כי שני הממשלים בגדה ובעזה אחראים למעשים שעלולים להוות פשעים נגד האנושות. "הם הקימו מדינות משטרה", נכתב. הארגון קרא לעצור את הסיוע לרשויות אכיפת החוק של אבו מאזן

צילום: באדיבות "כאן", עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית ושל חמאס ברצועת עזה מענים באופן קבוע חשודים, שנעצרים במעצרים שרירותיים - כך טען היום (שלישי) הארגון משמר זכויות האדם, שפרסם דוח אחרי חקירה שנמשכה שנתיים. השיטות הללו משמשות את הרשות, בהנהגת אבו מאזן מהפתח, ואת חמאס לדיכוי פעילי זכויות אדם ויריבים פוליטיים. שני הארגונים דוחים את ההאשמות.

בדוח, שהתבסס על ריאינות עם כ-150 איש, רבים מהם עצירים לשעבר, הואשמו חמאס ופתח בשימוש ב"מנגנוני דיכוי" כדי להשתיק ביקורת נגדם. הארגון, שבסיסו בניו יורק, אמר כי השימוש השיטתי בעינויים עשוי להוות פשעים נגד האנושות תחת האמנה של האו"ם נגד עינויים.

כוחות ביטחון של חמאס שורפים סמים ברצועת עזה, 23 באוקטובר 2018. AP
כוחות חמאס שורפים סמים בעזה, היום/AP

הדוח קרא למדינות המספקות סיוע לרשויות אכיפת החוק הפלסטיניות לעצור אותו. הרשות הצטרפה לאמנה נגד עינויים אחרי שפלסטין התקבלה כחברה משקיפה באו"ם.

"לרשויות הפלסטיניות יש רק סמכות מוגבלת בגדה המערבית ובעזה, אבל עדיין, היכן שיש להן אוטונומיה, הן ייסדו מדינות משטרה מקבילות", אמר טום פורטאוס, סגן מנהל תכנית בארגון. "הקריאות לגורמים פלסטיניים לשמור על זכויות הפלסטינים נפלו על אוזניים ערלות עם דיכוי המתנגדים".

לפי משמר זכויות האדם, שני הממשלים נוקטים שיטות דומות, ברוב המקרים מבלי להעמיד איש לדין. בין היתר, העצירים מוצלפים בכפות רגליהם, מוחזקים בעמדות לחץ מכאיבות, זרועותיהם נכפתות בחבלים מאחורי גבם והם נאלצים להעניק גישה לטלפונים הסלולריים שלהם ולחשבונות שלהם ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully