וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות הוצתו בעוטף עזה; צה"ל תקף חולייה ששיגרה בלוני תבערה

20.10.2018 / 16:24

כוחות הכיבוי הוזעקו ליערות בארי ושוקדה בעקבות שריפות שהוצתו כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. כלי טיס של צה"ל תקף חוליית משגרים שפעלה בדרום הרצועה. בצה"ל ציינו כי ההפגנות שהתרחשו אמש היו מהשקטות שהיו בחודשים האחרונים וכי חמאס פעל לריסון האלימות

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

כלי טיס של צה"ל תקף היום (שבת) חוליה שהפריחה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל מדרום רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. זאת, לאחר ששתי שריפות פרצו במהלך היו ביערות בארי ושוקדה, על פי החשד בגלל בלוני תבערה. עובדי קק"ל ומכבי האש הוזעקו ליערות על מנת לכבות את השריפות.

ההפגנות שנערכו אתמול על הגדר היו, על פי גורמים בצה"ל, מהשקטות ביותר בחודשים האחרונים. בהפגנות השתתפו כעשרת אלפים בני אדם, שרובם הפגינו ממרחק ולא התקרבו לגדר. בצה"ל סבורים כי באופן יחסי היו מעט אירועי אלימות במסגרת ההפגנות, ובצבא מעריכים כי הסיבה לכך היא שחמאס ריסן את המפגנים והציב חמושים לפני הגדר כדי להרגיע את ההפגנות. כלי תקשורת פלסטינים כי תושבי הרצועה קיבלו הודעות המזהירות מפני התקרבות לגדר הגבול.

עוד בוואלה! NEWS:
לא חמוצים, כבושים: הדחלילים שגורמים לנתניהו לחייך
לבני: הממשלה משמרת את חמאס; הליכוד: היא דוברת של אבו מאזן
שבועיים לאחר הפיגוע: כוחות צה"ל פעלו בטול כרם לאיתור המחבל מברקן

הפגנות בגבול רצועת עזה - 19 אוקטובר 2018. שי מכלוף, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל ליד בלוני תבערה, גבול רצועת עזה, אתמול/מערכת וואלה!, שי מכלוף

במסגרת הפרות הסדר נפצעו שני פלסטינים מאש צה"ל לאחר שניסו לחצות את גדר הגבול לשטח ישראל - כך לפי דיווחים בתקשורת הפלסטינית. בשני מוקדים, בצפון הרצועה ובדרומה, נערכו נסיונות חבלה בגדר. צה"ל השיב בירי הרתעתי, והפלסטינים נמלטו מהמקום. על פי משרד הבריאות בעזה, כ-130 בני אדם נפצעו מאש צה"ל בסך הכל.

במהלך ההפגנות, הבעירו מפגינים צמיגים ויידו מטענים מאולתרים. בנוסף שוגרו בלוני ועפיפוני תבערה לעבר ישראל. אחר הצהריים תקף כלי טיס של צה"ל חוליה שהפריחה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל בדרום הרצועה.

במקביל לאירועים אלה, חיל הים החרים הבוקר סירת דייגים בחופי עזה ועצר את שני הפלסטינים שעליה. בסירה אותרו כמה פריטים חשודים וחבלן משטרתי הוזעק למקום. הסירה נגררה לנמל אשדוד והחשודים הועברו לחקירה.

(עדכון ראשון: 15:47)

עוד באותו נושא

כולם יצאו מרוצים: השקט ששיחק לידיים של ישראל - וגם של חמאס

לכתבה המלאה
הפגנות בגבול רצועת עזה - 19 אוקטובר 2018. שי מכלוף, מערכת וואלה!
כוח צה"ל ובלוני תבערה בגבול הרצועה, אתמול/מערכת וואלה!, שי מכלוף
  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully