וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לאחר הפיגוע: כוחות צה"ל פעלו בטול כרם לאיתור המחבל מברקן

יניר יגנה וסוכנויות הידיעות

20.10.2018 / 11:25

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, עיקר הפעילות התבצעה סביב בית ספר במאמץ לאתר את המחבל שהצליח להימלט זמן קצר לאחר הפיגוע. בנוסף צויין כי הכוחות קראו למחבל לצאת ממקום מסתורו ולהסגיר עצמו

צילוום: שי מכלוף עריכת וידאו: ניר חן

כוחות צה"ל פעלו באזור טול-כרם במסגרת המאמצים לאתר את המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן לפני כשבועיים, ורצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי הפעילות התבצעה סביב בית ספר, תוך קריאות למחבל אשרף אבו שחה, להסגיר עצמו לידי הכוחות.

בנוסף דווח כי הכוחות פוצצו כמה משעריו ודלתותיו של המוסד בניסיון לאתר את המחבל או מידע בעניינו. בתום הפעילות, הכוחות עזבו את המקום.

לקריאה נוספת:
לגדוע את "פיגועי ההשראה": המצוד הכפול אחר המחבלים בשומרון
לבד, ללא קשר לארגון: בצה"ל מנסים לפתור את תעלומת המחבל מברקן
ליברמן: אנחנו מתקרבים אל המחבל מברקן, זמנו הולך ואוזל

פעילות צה"ל בטול כרם לאיתור המחבל מברקן - 20 אוקטובר 2018. צילום מסך
הפעילות באזור טול כרם, היום/צילום מסך

המצוד אחר המחבל החל זמן קצר לאחר הפיגוע, אחרי שאבו-שחה שהועסק במפעל בו ביצע את הרצח הצליח להימלט מהאזור במהירות ולהתגבר על מאמצי כוחות הביטחון לאתרו.

במסגרת הניסיונות לאתרו, צה"ל עצר את אמו ואת שתי אחיותיו של אבו שחה. בנוסף, הכוחות ביצעו מעת לעת מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, שהתווספו למעצרם של שבעה חשודים נוספים מבני משפחתו ומסביבתו הקרובה של המחבל הנמלט.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בטול כרם לאיתור המחבל מברקן - 20 אוקטובר 2018. צילום מסך
פעילות הכוחות בגזרת טול כרם, היום/צילום מסך

פוליטיקאים רבים, בהם גם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הדגישו כי למרות הזמן שחלף מאז הפיגוע - הכוחות קרובים למציאת המחבל. "אנחנו מתקרבים אל המחבל, הזמן שלו הולך ואוזל", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו לפני יותר משבוע. "נפגשתי עם מסתערבי יחידת 'דובדבן'. עקבתי מקרוב אחר המאמצים הכבירים ללכידת המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי. היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים, הרבה מעבר לכל ספר מתח", הדגיש.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי אבו-שחה פועל "כזאב בודד" והוא נמצא על פי ההערכות בין אזור התעשייה ברקן לשכם. "יש אינדיקציות על כך שהוא נמצא בפער השטח הזה", אמרו. לדברי הגורמים בוצעו ביומיים האחרונים לא מעט פעולות חקירה שכללו תחקור ותשאול של עדי ראייה ופיענוח של מצלמות אבטחה. "אנחנו יודעים בגדול את מסלול הבריחה שלו. בשל העובדה כי הוא נמצא בהימלטות ולא מתכוון להסגיר את עצמו לידי מערכת הביטחון, אנחנו סבורים כי המגע אתו יהיה מגע של אש והוא ינסה לפגוע בכוחות שיסגרו עליו כדי לעצור אותו".


עדכון ראשון: 09:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully