וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: אנחנו מתקרבים אל המחבל מברקן, זמנו הולך ואוזל

ברקע המצוד שמנהלים כוחות הביטחון אחר אשרף אבו שחה שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי במפעל בברקן, רמז שר הביטחון כי מסתערבי יחידת דובדבן קרובים לתפיסתו. "היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים הרבה מעבר לכל ספר מתח", אמר

צילוום: שי מכלוף עריכת וידאו: ניר חן

ברקע המצוד שמנהלים כוחות הביטחון אחר המחבל, אשרף אבו-שחה שרצח שני אזרחים ישראלים במפעל אלון באזור התעשייה בברקן בתחילת השבוע, רמז היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הכוחות קרבים לתפיסתו.

"אנחנו מתקרבים אל המחבל, הזמן שלו הולך ואוזל", צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "נפגשתי היום עם מסתערבי יחידת 'דובדבן'. עקבתי מקרוב אחר המאמצים הכבירים ללכידת המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי. היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים, הרבה מעבר לכל ספר מתח", הדגיש.

עוד בוואלה! NEWS:
רוצה פסק זמן: שגרירת ארה"ב באו"ם היילי התפטרה מתפקידה
אחרי שנחשד במעורבות במותו: הנער שהרכיב את ארי נשר נחקר במשטרה
הבחירות לעיריית ת"א: קרב צמוד בין זמיר לחולדאי, 29% עדיין מתלבטים

מיפוי בית משפחת המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשייה ברקן, ופעילות הכוחות המיוחדים באזור 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל בחיפושים אחר המחבל/דובר צה"ל, דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון העריכו מוקדם יותר היום כי המחבל אשרף אבו-שחה פועל "כזאב בודד" והוא נמצא על פי ההערכות בין אזור התעשייה ברקן לשכם. "יש אינדיקציות על כך שהוא נמצא בפער השטח הזה", אמרו. לדברי הגורמים בוצעו ביומיים האחרונים לא מעט פעולות חקירה שכללו תחקור ותשאול של עדי ראייה ופיענוח של מצלמות אבטחה. "אנחנו יודעים בגדול את מסלול הבריחה שלו. בשל העובדה כי הוא נמצא בהימלטות ולא מתכוון להסגיר את עצמו לידי מערכת הביטחון, אנחנו סבורים כי המגע אתו יהיה מגע של אש והוא ינסה לפגוע בכוחות שיסגרו עליו כדי לעצור אותו".

במערכת הביטחון מעריכים כי למחבל אין כרגע אדם שמסייע לו וכי לא תכנן מראש את מסלול ההימלטות שלו. "החשש שלנו הוא שינסה לפעול פעם נוספת בצורה של ירי על ציר או משהו דומה לכך, וזו הסיבה שאנו מפעילים הרבה מאוד כוחות בטש בצירים ובאזור", הוסיף הגורם.

עוד באותו נושא

דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את אמו ושתי אחיותיו של המחבל מברקן

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן במפגש עם מסתערבי יחידת דובדבן 9 באוקטובר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
"היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים". ליברמן עם מסתערבי דובדבן, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מוקדם יותר היום דווח בתקשורת הפלסטינית כי צה"ל עצר את אמו ואת שתי אחיותיו של המחבל. מאז נמלט אבו-שחה, פתחו כוחות הביטחון במצוד, שבמסגרתו פעלו הלילה כוחות צה"ל בכפר. דובר צה"ל הודיע כי במהלך הפעילות "בוצעו כמה מעצרים". אלה מצטרפים לשבעה חשודים נוספים מבני משפחתו ומסביבתו הקרובה של המחבל הנמלט שנעצרו קודם לכן והועברו לחקירה.

בנוסף למעצרים ולסריקות שמתבצעות ביומיים האחרונים בהתאם להערכות המודיעין השוטפות, הוחלט בצה"ל להטיל על האזור "כתר נושם", שבמסגרתו כוחות גדולים של צבא בודקים כלי רכב שנכנסים ויוצאים. כמו כן, החליט אתמול הרמטכ"ל גדי איזנקוט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בשני גדודים מחטיבת הצנחנים, זאת כדי לסייע באיתור המחבל הנמלט וכן כדי למנוע פיגוע חיקוי. ביממה האחרונה תוגברה גם האבטחה על הדרכים המרכזיות ולוחמי צה"ל הוצבו במוקדי חיכוך באזור טול כרם.

פעילות כוחות צה"ל במצוד אחר המחבל הנמלט מהפיגוע בברקן 9 אוקטובר 2018. צילום: דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים אחר עקבות המחבל, אתמול/דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

במהלך הפיגוע, עלה המחבל, שעבד כחשמלאי במפעל, אל קומת המשרדים כשהוא חמוש ברובה מסוג "גוסטב", כפת את קים וזיו ואז רצח אותם. בנוסף אליהם, הוא ירה בעובדת נוספת, שנפצעה בינוני, ומאז חל שיפור במצבה והיא שוחררה מבית החולים. בליל אותו היום הובאה למנוחות לבנגרונד-יחזקאל, שהשאירה אחריה בעל ותינוק בן שנה וחצי. למחרת, בשעות הצהריים, הוטמנה גם גופתו של חג'בי, שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע.

אשרף נעאלווה, המחבל מפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
פעל כזאב בודד. המחבל אבו-שחה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
פעילות צה"ל בכפר שוויקה - כפרו של המחבל מאזור התעשיה ברקן. דובר צה"ל
החיפושים ממשיכים. כוחות צה"ל בפשיטה על כפרו של המחבל, אתמול/דובר צה"ל
מיפוי בית משפחת המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשייה ברקן, ופעילות הכוחות המיוחדים באזור 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל סורקים אחר המחבל, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח בפיגוע. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .
קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצחה בפיגוע. קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully