וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה פסק זמן: שגרירת ארה"ב באו"ם היילי התפטרה מתפקידה

טראמפ קיבל את התפטרותה של השגרירה, שהייתה אחת הדמויות הבכירות בממשלו, ואמר כי הוא מקווה שהיא תשוב לתפקיד אחר בממשל. הנשיא אמר כי היא כבר סיפרה לו על כוונותיה לפני חצי שנה. היילי: לא אתמודד ב-2020, אתמוך בטראמפ

צילום" רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, התפטרה היום (שלישי) מתפקידה במטרה לקחת "פסק זמן". הנשיא דונלד טראמפ קיבל את התפטרותה של השגרירה, שהייתה אחת הדמויות הבכירות בממשלו, ואמר כי היא תסיים את תפקידה בסוף השנה. טראמפ אמר שהודעה על המחליף תימסר בתוך שבועיים עד שלושה.

בהופעה משותפת בחדר הסגלגל, שיבח טראמפ את עבודתה ואמר כי הוא מקווה שהיא תשוב לממשלו בשלב מסוים. עוד אמר כי כבר לפני חצי שנה הודיעה לו היילי על כוונתה לעזוב את התפקיד במלות שנתיים למינויה או עד לתום השנה הנוכחית. "היא עשתה עבודה נפלאה ועשינו עבודה נפלאה יחד", אמר.

היילי, מצדה, אמרה כי יש "מדינות שלא אוהבות את מה שאנחנו עושים, אבל הן מכבדות אותנו". היא אמרה כי היא לא מתכוונת להתמודד על הנשיאות ב-2020 אלא תתמוך בקמפיין של טראמפ. "זה היה כבוד של פעם בחיים", אמרה. היא לא פירטה מהן הסיבות שהובילו לעזיבתה.

בדבריה היא הודתה גם לג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של טראמפ, וכינתה אותו "גאון נסתר" בשל מעורבותו בניסוח מחדש של הסכם הסחר של צפון אמריקה וגיבוש תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים.

לקריאה נוספת בנושא
היילי לנתניהו: אבו מאזן הוא המכשול בפני התקדמות מדינית
ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם של האו"ם: "מוטה נגד ישראל"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשגרירה באו"ם ניקי היילי במסיבת עיתונאים עקב התפטרותה 9 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
דרכיהם נפרדות. היילי וטראמפ, היום/רויטרס, רויטרס

היילי נחשבה לאחד הקולות המתונים ביותר בממשל, שאליו הצטרפה אחרי שהייתה מושלת קרוליינה הדרומית, אך ייצגה נאמנה את מדיניות "אמריקה ראשונה" של הנשיא, גם כשלעתים התנערה מהתבטאויותיו השנויות במחלוקת והדגישה את תמיכתה בזכותן של נשים להתלונן על תקיפות מיניות.

גורמים דיפלומטיים אמרו כי היא עמיתיה באו"ם ראו בה כקול בהיר בממשל האמריקני, שלא אחת שלח מסרים סותרים בתחום מדיניות החוץ. ואולם, לאחרונה נדחקה היילי, בת למהגרים מהודו, מעט הצדה בשל הדומיננטיות של שר החוץ מייק פומפאו, המוביל את המשא ומתן מול קוריאה הצפונית, ושל היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שמתמקד באיראן.

בתקופת כהונתה, היא התבטאה בתקיפות נגד רוסיה, איראן סוריה והפלסטינים, במקביל לתמיכה מובהקת בישראל ולמאבק נגד אפלייתה במוסדות הארגון, שהגיעה עד כדי פרישה ממועצת זכויות האדם של האו"ם ואונס"קו, וכן הפסקת המימון לאונר"א ולתכניות סיוע נוספות לפלסטינים.

היילי מצטרפת לשורה ארוכה של בכירים המפוטרים או מתפטרים מממשל טראמפ, כמו שר החוץ לשעבר רקס טילרסון, שפוטר במרץ, היועץ הבכיר סטיב באנון, שעזב באוגוסט שעבר ואחרים.

עם זאת, אף אחד מהם לא זכה ליחס כזה מצד טראמפ, מה שעשוי לרמז על כך שהמושלת לשעבר עשויה להיות מועמדת לסגנית הנשיא או להיכנס לסנאט במקומו של לינדזי גרהאם, שמועמד להיות התובע הכללי הבא.

עוד באותו נושא

האישה הראשונה: המושלת שביקרה את טראמפ תמונה לשגרירה באו"ם

לכתבה המלאה
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
היילי באו"ם/רויטרס

רבים בישראל ביכו על לכתה של היילי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתפטרותה ואמר כי "אני מודה לשגרירה ניקי היילי שהובילה מאבק חסר פשרות נגד הצביעות של האו"ם ולמען האמת והצדק של מדינתנו. דרך צלחה".

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון הודה על הגיבוי שהעניקה לישראל. "תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארצות הברית. תודה על הגיבוי שהענקת למדינת ישראל שהוביל לשינוי במעמדה של ישראל באו"ם. תודה על החברות הקרובה והדרך המשותפת. בכל מקום שתהיי תמשיכי להיות חברה אמיתית של מדינת ישראל".

(עדכון ראשון 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully