וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב פורשת ממועצת זכויות האדם של האו"ם: "מוטה נגד ישראל"

פומפאו והיילי הכריזו על משיכת החברות מהמועצה, לאחר ביקורת מתמשכת על יחסה כלפי ישראל. היילי כינתה את הארגון "צבוע וחסר בושה". נתניהו בירך: "ההחלטה מהווה אמירה חד משמעית - עד כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הודיעו הלילה (רביעי) על פרישה ממועצת האו"ם לזכויות אדם. ההודעה הגיעה אחרי חודשים של שיחות שקיימה ארצות הברית בניו יורק ובז'נבה לסירוגין במטרה להביא לשינוי ביחסה של המועצה אל ישראל.

בשבועות האחרונים דווח כי שיחות אלה הגיעו למבוי סתום, ולכן צפויה הראשונה למשוך ממנה את חברותה. גורם אמריקני אמר בשבוע שעבר לסוכנות רויטרס כי הצעד "קרב ובא" וגורמים דיפלומטים נוספים העריכו כי השאלה היא לא מתי ארצות הברית תפרוש מהמועצה - אלא מתי היא תעשה זאת.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל הטיה נגד ישראל: "ארה"ב צפויה לפרוש ממועצת זכויות האדם"
מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הקמת ועדת חקירה להפגנות בעזה
"תפסיקו לבקר את ישראל": שגרירת ארה"ב באו"ם נגד המועצה לזכויות אדם

מייק פומפאו וניקי היילי מודיעים על פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם. רויטרס, רויטרס
פומפאו והיילי בהודעה על הפרישה, הלילה/רויטרס, רויטרס

פומפאו מסר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה לרגל ההודעה על הפרישה כי "ארצות הברית קידמה זכויות אדם באמצעות מוסדות שנים במשך עשרות שנים וממשל טראמפ מחוייב לקדם את החופש של כל האנשים. אולם, הנשיא טראמפ אמר מהיום הראשון כי ישנם מוסדות שאומרים דבר אחד ועושים דבר אחר, וזה בדיוק מה שקורה במועצת זכויות האדם".

לדבריו של פומפאו מדובר ב"ארגון צבוע" שמתעלם מההפרות הקשות ביותר של זכויות האדם ומגנה את אלה שלא עברו שום עבירה. הוא הדגיש את נטייתה של המועצה לגנות בחריפות את ישראל וציין כי "עברו יותר הצבעות נגד ישראל מאשר נגד כל העולם ביחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מייק פומפאו וניקי היילי מודיעים על פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם. רויטרס, רויטרס
ארגון שמתעלם מהפרות קשות ביותר של זכויות אדם. פומפאו, הלילה/רויטרס, רויטרס

היילי הסבירה כי ההחלטה לפרוש מהמועצה הגיעה אחרי מאמצים מתמשכים של ארצות הברית להגיע לפשרה בעניין גינוייה של המועצה את הגורמים הלא נכונים. אולם, העניין עלה על שרטון ולכן הוחלט על פרישה רשמית.

השגרירה הביעה ביקורת כלפי המועצה לזכויות אדם של האו"ם ואמרה כי "במשך זמן רב הם הגנו על אלו שמפרים זכויות אדם והם גם אלה שנבחרים במועצה. במקום לגנות אותם, המועצה מוצאת לה שעירים לעזאזל". היא הוסיפה כי ארצות הברית לא תיסוג מאמנת זכויות האדם אך המחויבות שלה לשמור על זכויות האדם בעולם "לא מאפשרת לנו להיות חלק מגוף כזה", ציינה.

היילי הדגימה את התנהלות המועצה ואמרה כי "בשנה החולפת קונגו נבחרה כחברה במועצה. זו אחת המדינות עם הרקורד הכי גרוע בעולם בכל הנוגע לזכויות אדם, שעה שמתגלים שם קברי אחים. המועצה אפילו לא נפגשה לדון בהפרות זכויות אדם בונצואלה. למה? כי הם חברים שם. כמו קובה וסין. כשהמשטר האיראני הרג חפים מפשע בגל הפגנות, המועצה לא התכנסה. במצב שכזה המועצה לא ראויה לשמה".

מייק פומפאו וניקי היילי מודיעים על פרישת ארה"ב ממועצת זכויות האדם של האו"ם. רויטרס, רויטרס
במקום לגנות את מפרי הזכויות, המועצה מוצאת לה שעירים לעזאזל. היילי, הלילה/רויטרס, רויטרס

לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה בעניין ובה נכתב כי "ישראל מודה לנשיא טראמפ, לשר החוץ פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת 'זכויות האדם' של האו"ם. במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם". עוד צוין כי "החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית - עד כאן".

גם שגריר ישראל באו"ם דני דנון בירך על ההחלטה ומסר כי "המועצה לזכויות האדם הפכה מזמן לאויבת זכויות האדם. ארה"ב הוכיחה שוב את המחויבות שלה לאמת ולצדק והבהירה שלא תאפשר לשנאה העיוורת נגד ישראל במוסדות בינלאומיים להיוותר ללא מענה".

ארגון הוועד האמריקני-ישראלי איפא"ק מסר גם כן תגובה בעניין ובהודעתו ציין כי הוא מביע הערכה רבה כלפי ממשל טראמפ והחלטתו לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם. "לצערנו, המועצה בגדה בייעוד שלה בשל אובססיביות מתמשכת לגינוי הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מדינת ישראל", נכתב בהודעה.

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
מועצת זכויות האדם של האו"ם/AP

מועצת זכויות האדם הוקמה בשנת 2006 והחליפה את הוועדה לזכויות אדם, שספגה ביקורת על הרכב המדינות שהיו חברות בה. הגוף הואשם לא פעם בהכלה של נציגי מדינות בעלות משטרים שנויים במחלוקת בתחום זכויות האדם. כך למשל, חברות בו גם סין וערב הסעודית - מדינות שידועות בהפרות זכויות אדם תכופות. הנשיא לשעבר ג'ורג' וו בוש סירב להצטרף למועצה החדשה, אך תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ברק אובמה הצטרפה ארצות הברית כחברה מן המניין.

בחודש שעבר אישרה המועצה את הקמתה של ועדת חקירה להפגנות בעזה, לאחר ש-29 מדינות הצביעו בעדה ו-14 נמנעו. אוסטרליה וארצות הברית היו המדינות היחידות שהתנגדו להחלטה. נוסח ההחלטה קובע כי יש לחקור אל כל ההפרות לכאורה של זכויות אדם בפעילות צה"ל מול המפגינים תושבי הרצועה מתחילת ההפגנות ב-30 למרץ. זאת, כך במקור, "לרבות מקרים המגיעים לכדי פשעי מלחמה".

לשכת ראש הממשלה: "ישראל מודה לנשיא טראמפ על הפרישה"

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לפרישת כי "ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת "זכויות האדם" של האו"ם. במשך שנים, המועצה הוכיחה שהיא גוף מוטה, עוין ואנטי-ישראלי שבוגד במשימתו להגן על זכויות אדם. במקום לעסוק במשטרים המפרים באופן סדרתי זכויות אדם, המועצה מתמקדת באובססיביות בישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון. החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד-משמעית - עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית".

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully