וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילי לנתניהו: אבו מאזן הוא המכשול בפני התקדמות מדינית

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

28.9.2018 / 20:35

שגרירת ארה"ב באו"ם האשימה את יו"ר הרשות הפלסטינית כי "הוא לא עוזר לפלסטינים בכלל". לדבריה, "אם הם רוצים להאשים מישהו - זה אותו". נתניהו הודה לה על תמיכתה בישראל: "ניקית את האווירה הרעה"

עריכה: ליר שפיגלר

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תקפה היום (שישי) בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית. בפתח פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרה היילי כי אבו מאזן הוא המכשול בפני התקדמות מדינית. "עבאס לא עוזר לפלסטינים בכלל", הסבירה היילי. "אם הפלסטינים רוצים להאשים מישהו - זה לא את ישראל, אלא את עבאס. הם צריכים לשאול אותו מה הוא עושה".

בפגישה הודה נתניהו להיילי על תמיכתה בישראל. "אני רוצה להודות לך על שניקית את האוויר הרעה", אמר ראש הממשלה. "בגלל מה שעשית עם הנשיא טראמפ לגבי אונר"א ואונסק"ו וההחלטות האנטי-ישראליות, ובגלל ההחלטות שמגנות את חמאס, אנחנו מכירים לך תודה בשם עם ישראל ובשם החברים של ישראל בעולם".

עוד בנושא עצרת האו"ם:
לא עוד גימיק: הסקופ האמיתי של נתניהו באו"ם
נתניהו חשף בנאומו באו"ם: "לאיראן יש מחסן גרעיני סודי"
אלפים יצאו להפגין בעזה אחרי נאום אבו מאזן: "לא מייצג אותי"

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 28 ספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, אתר רשמי
"מכירים לך תודה בשם ישראל". נתניהו עם היילי, היום/אתר רשמי, אבי אוחיון, לע"מ

דבריה של היילי נגד אבו מאזן מגיעים ברקע המשבר הקשה ביחסי ארצות הברית והפלסטינים והצעדים האחרונים של הממשל, שהיילי עומדת מאחורי רבים מהם, כמו למשל הפרישה מאונר"א והקיצוצים בתקציב הרשות הפלסטינית.

עם זאת, ככל הנראה בניסיון לפייס את הפלסטינים, הנשיא טראמפ הצהיר השבוע לראשונה על תמיכתו בפתרון שתי המדינות. הוא גם אותת לפלסטינים כי אם יחזרו לדיאלוג עם הממשל, גם תקציבי הסיוע יחזרו.

ביום רביעי, בפגישה עם נתניהו, אמר טראמפ לראשונה כי הוא "אוהב את פתרון שתי המדינות", ובתשובה לשאלת וואלה! NEWS הביע ביטחון כי הפלסטינים ישובו לשולחן המשא ומתן. "כפי שאתם יודעים, שילמנו לפלסטינים 500 מיליון דולר בשנה. עכשיו אנחנו לא משלמים להם כלום", אמר הנשיא האמריקני. "אבל אנחנו נתחיל מחדש (לתת להם סיוע) וזה יתחדש. אני מצפה לכך כי הם משתמשים בכסף הזה גם למטרות טובות".

עוד באותו נושא

גרינבלאט: "חמאס הביא את עזה למצב של ייאוש מוחלט"

לכתבה המלאה
אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
משבר קשה בין הרשות הפלסטינית לבין ארה"ב. אבו מאזן בעצרת האו"ם/מערכת וואלה! NEWS, ללא

גם השליח המיוחד של הנשיא למשא ומתן, ג'ייסון גרינבלט, התייחס אתמול לגזרות הכלכליות שהממשל הטיל על הרשות בשבועות האחרונים. בנאום בפני ועידת המדינות התורמות לרשות הפלסטינית אמר כי "האמריקנים, מטבעם, נדיבים מאוד ונוטים לספק סיוע הומניטרי. במשך עשרות שנים חיפשנו דרכים לעזור לעם הפלסטיני, אך ממשל טראמפ לא יתגמל פרובוקציות ואלימות. עלבונות נגד הנשיא טראמפ וחברי הממשל לא יעזרו לעם הפלסטיני".

גרינבלט התייחס גם לתכנית השלום של טראמפ, שלדברי הנשיא תוצג בחודשים הקרובים, ואמר כי "ארצות הברית מחויבת לפתרון שישפר את החיים בשני הצדדים ויביא לשגשוג אזורי. אנחנו עובדים על תכנית ששני הצדדים ירוויחו ממנה, יותר ממה שיתנו. תכנית שהיא מציאותית, הוגנת וישימה". גרינבלט הוסיף כי "אף צד לא יאהב את כל הפרטים בתכנית, אבל אנחנו בטוחים ששני הצדדים יבינו מדוע הגענו למסקנה שהגענו - אם יהיו מוכנים לנהל שיח".

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
גרינבלט עם נתניהו, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully