וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינבלאט: "חמאס הביא את עזה למצב של ייאוש מוחלט"

28.9.2018 / 8:27

השליח האמריקני השתתף בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית בשולי העצרת הכללית של האו"ם, ברקע המשבר הכלכלי ברצועת עזה, ומתח ביקורת על ההנהגה הפלסטינית: "מדיניות הרשות פוגעת רק בעם הפלסטיני. ממשל טראמפ לא יתגמל פרובוקציות ואלימות"

עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: נאום אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם)

נציגי המדינות התורמות לרשות הפלסטינית התכנסו אתמול (חמישי) בניו יורק ודנו בשורה של צעדים לשיקום ושיפור המצב ההומניטרי ברצועת עזה. בכינוס, המתקיים מדי שנה בשולי העצרת הכללית של האו"ם, הציגו נציגי ישראל והאו"ם פרויקטים דחופים בתחומי החשמל, ביוב ומים, בעלות של עשרות מיליוני דולרים. מדובר בצעדים קצרי טווח, שנועדו לספק סיוע חירום למניעת קריסה הומניטרית ברצועה, כשישראל ממשיכה להתנות צעדים ארוכי טווח ברצועה בשחרורם של האזרחים הישראלים וגופות החיילים שבשבי חמאס בעזה.

בכינוס השתתפו שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, שגיבש את תוכנית החירום; השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון שייצגו את ישראל; השליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט; ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה ושר האוצר סמאח שוכרי; שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ונציגי מדינות התורמות לרשות. מדובר כאמור בכינוס שנתי, שהשנה נעשה בצל החרם של הרשות הפלסטינית על הממשל האמריקני ולאחר החלטות הממשל על הפסקת מימון אונר"א והקיצוצים בתקציבי הרשות הפלסטינית, וכן לאור הקשיים במגעי ההסדרה ברצועת עזה בשל המחלוקות הפנים-פלסטיניות בין פתח וחמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
לא עוד גימיק: "הסקופ" של נתניהו בבמה האהובה עליו בעולם
איראן לועגת לחשיפת נתניהו: "העולם יצחק בקול, נאום חסר משמעות"
חסימות ועומסים: כל הפרטים על מרוץ האופניים "סובב תל אביב"

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
גרינבלט עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בישיבה ישבו זה לצד זה השליח המיוחד של הממשל גרינבלט והבכיר הפלסטיני חמדאללה, למרות החרם של הפלסטינים על הממשל מאז העברת השגרירות לירושלים. בנאומו, גרינבלט מתח ביקורת חריפה על חמאס, שלדבריו "הביא את עזה למצב של ייאוש מוחלט", אך גם על הרשות הפלסטינית שמקדמת לטענתו אנטי נורמליזציה מול פיתוח כלכלי ועסקים עם ישראל. "מדיניות זו פוגעת רק בעם הפלסטיני, משאירה אותם הרחק מאחור, ועולה למדינות התורמות יותר ויותר כסף. ממשל טראמפ צפה מקרוב בהנהגת הרשות הפלסטינית מונעת שיפור כלכלי בפלסטינים בגדה המערבית, וקרא להם ישירות לשנות את מדיניותם ההרסנית או לאבד את התמיכה האמריקנית", אמר גרינבלט בהתייחס לגזרות האחרונות של הממשל כלפי הפלסטינים.

"האמריקנים, מטבעם, נדיבים מאוד ונוטים לספק סיוע הומניטארי. במשך עשרות שנים רכשנו דרכים לעזור לעם הפלסטיני, אך ממשל טראמפ לא יתגמל פרובוקציות ואלימות. עלבונות נגד הנשיא טראמפ וחברי הממשל לא יעזרו לעם הפלסטיני", הוסיף גרינבלט. ברקע הצהרת הנשיא טראמפ מהשבוע, לפיה הוא תומך בפתרון שתי המדינות וכי בחודשים הקרובים יציג תוכנית שלום, הבהיר גרינבלט כי "ארה"ב מחויבת לפתרון לסכסוך שישפר את החיים בשני הצדדים ויביא לשגשוג אזורי. אנחנו עובדים על תוכנית ששני הצדדים ירוויחו ממנה יותר ממה שיתנו. תוכנית שהיא מציאותית, הוגנת וישימה. אף צד לא יאהב את כל הפרטים בתוכנית אבל אנחנו בטוחים ששני הצדדים יבינו מדוע הגענו למסקנות שהגענו - אם יהיו מוכנים לנהל שיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully