וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חשף בנאומו באו"ם: "לאיראן יש מחסן גרעיני סודי"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

27.9.2018 / 20:31

ראש הממשלה הציג בפני עצרת האו"ם מפות שמציגות מחסן סודי באיראן ושלושה אתרי טילים סודיים ליד ביירות. הוא אמר כי "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה" ואיים על טהראן: "לא ניתן לכם לפתח נשק גרעיני, נמשיך לפעול נגדכם בסוריה, לבנון ועיראק"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נאום נתניהו בעצרת האו"ם - כל הפרטים:

-נתניהו הציג מפה של מחסן גרעיני סודי בטהראן
-מסר לטהראן: "כל מה שאיראן מחפשת - ישראל תמצא"
-במפה נוספת הציג שלושה אתרי טילים באזור ביירות
-מחא כף לטראמפ והיילי: "עומדים מול השמצת ישראל"
-על הפלסטינים: "מקווה לשלום, מחכה לעבוד על זה עם הנשיא טראמפ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) בפני העצרת הכללית של האו"ם כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. "זה מעולם לא נחשף פומבית", הבהיר. הוא גם חשף שלושה אתרי טילים סודיים סמוך לשדה התעופה בביירות בתיעוד שהגדיר כ"תמונה ששווה אלף טילים".

"למה שלאיראן יהיה מתקן אטומי סודי?" תהה נתניהו. "התשובה פשוטה - בגלל שהוא נועד לפיתוח נשק גרעיני. כשהזמן יהיה מתאים יהיה אפשר לפתח פצצה אטומית. אבל זה לא יקרה - כי כל מה שאיראן מחפשת, ישראל תמצא".

"יש לי גם מסר לטהראן", המשיך. "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה. ישראל לעולם לא תתן למשטר שקורא להשמדתנו לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו. לא בעוד עשור. לעולם לא".

עוד בנושא עצרת האו"ם:
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות
מקרון באו"ם: יוזמות חד-צדדיות הן לא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני
רוחאני עונה לטראמפ: "לא תאלץ אותנו לשוב למשא ומתן בכוח"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"כל מה שאיראן מחפשת - ישראל תמצא"/רויטרס

עוד אמר נתניהו: "אנחנו נגן על עצמנו אל מול התוקפנות האיראנית, נמשיך לפעול נגדכם בסוריה, לבנון ועיראק, בכל מקום ובכל זמן שנצטרך כדי להגן על מדינתנו ועל עמנו".

במסר ששיגר לחיזבאללה אמר: "ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים, וישראל לא תתן לכם להתחמק ולעשות את זה".

זו השנה השמינית ברציפות שבה ראש ממשלה מדבר בפני העצרת. נתניהו אמר כי בעבר הוא דיבר באו"ם כשישראל הייתה לבדה בין 200 האומות שהתנגדה להסכם הגרעין. "התנגדנו לו כי הוא איים על עתידנו ועל הישרדותנו", אמר נתניהו. "התנגדנו לו כי ההסכם סלל את דרכה של איראן לארסנל גרעיני ועל ידי הסרת הסנקציות זה תידלק את הקמפיין האיראני של תוקפנות במזרח התיכון. התנגדנו להסכם כי ההסכם היה מבוסס על שקר בסיסי - שאיראן לא מחפשת לפתח נשק גרעיני".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"נמשיך לפעול נגדכם בסוריה, לבנון ועיראק"/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתרי הטילים בביירות שחשף נתניהו בנאומו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה התייחס לסנקציות שהטילה ארצות הברית: "בואו נראה מה יקרה לכלכלה האיראנית עכשיו שהנשיא טראמפ מכריח חברות להחליט עם מי הן עושות עסקים. לפני שנה הכלכלה האירנית שיגשגה, עכשיו היא מדשדשת". הוא גם טען כי הוא "מקבל המון תגובות מהאיראנים" שלדבריו "עומדים מול משטר אלים ואגרסיבי שגוזל את כספם".

נתניהו גם הודה לנשיא טראמפ ולשגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי על "תמיכה הבלתי מתפשרת לישראל באו"ם" ומחא להם כפיים במשך דקה ארוכה. "יום הממשל עומד נגד התחביב המועדף באו"ם - השמצת ישראל", אמר. "זו אותה אנטישמיות ישנה עם פרצוף חדש. פעם זה היה העם היהודי שהוכפש היום זה מדינת היהודים שמוכפשת".

בהתייחסות לסוגיה הפלסטינית אמר: "אני מקווה שהיום יגיע בקרוב והשלום עם ירדן ומצרים יוכל להיות עם עוד שכנות, כולל הרשות הפלסטינית. אני מחכה לעבוד עם הנשיא טראמפ כדי לעבוד על זה". הוא השיב לטענות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על חוק הלאום ותהה: "מציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד כי אנחנו מכירים את עצמנו מדינת היהודים?".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה אתם עושים את זה"/רויטרס

עוד אמר כי אבו מאזן "הכחיש את השואה", והזכיר כי "אצל הפלסטינים יש עונש מוות למי שמוכר אדמות ליהודים, עבאס משלם כסף לרוצחים, ואנחנו הגזענים?". כשבקהל נוכחים הוריו של סגן גולדין ציין נתניהו כי "אורון שאול והדר גולדין בידי חמאס וגם שני האזרחים".

בנוסף למשפחת גולדין, מהקהל צופים גם רעייתו שרה, והשרים מירי רגב ואיוב קרא שהתלוו לפמלייתו לניו יורק. כמו כן, הגיעו לנאום מקורבים של נתניהו מהקהילה היהודית בניו יורק.

המיליארדר היהודי האמריקאי שלדון אדלסון, שהיה בעבר אורח קבוע בנאומי נתניהו באו"ם, לא הגיע לעצרת, זו השנה השנייה ברציפות, ברקע ההתרחקות בין הזוג אדלסון ובני הזוג נתניהו אחרי חשיפת פרשת תיק 2000.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
נתניהו/רויטרס

נאומו של נתניהו תוזמן כשעה לאחר נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפני מליאת העצרת, שבו טען כי "ירושלים אינה למכירה וזכויות הפלסטינים אינן ניתנות למיקוח". אבו מאזן התייחס בנאומו גם לחוק הלאום ואמר כי זהו "חוק גזעני שחצה את כל הקווים" ש"מזכיר את מדינת האפרטהייד בדרום אפריקה. הוא קרא גם לאו"ם גם "לשאול את ישראל מהן גבולותיה".

אינפו - לו"ז נתניהו באו"ם. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - לו"ז נתניהו באו"ם/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully