וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות

25.9.2018 / 17:44

בהופעתו השנייה בעצרת הכללית, אמר נשיא ארה"ב כי מדינה שמאיימת על השמדת ישראל "לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני". לדבריו, הוא מחויב לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. הוא ציין את ההתקדמות מול צפון קוריאה ותקף הגלובליזציה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שלישי) בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי איראן מפיצה "מוות, הרס כאוס" במזרח התיכון וכי "מדינה שמאיימת בהשמדת ישראל" לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני. "אנחנו מבקשים מכל המדינות בעולם לבודד את המשטר האיראני", אמר.

"הם משקיעים את המשאבים של המדינה כדי להעשיר את עצמם", אמר על מנהיגי איראן. "לכן מדינות רבות כל כך במזרח התיכון תמכו בהחלטתי לסגת מהסכם הגרעין ולהטיל מחדש סנקציות". הוא הבטיח סנקציות נוספות אחרי העיצומים על מגזר הנפט, שייכנסו לתוקף בנובמבר, כחלק מהלחץ על טהראן לאחר הפרישה מהסכם הגרעין.

לדבריו, הוא מחויב לשלום בין ישראל לפלסטינים. "במזרח התיכון הגישה שלנו מביאה שינוי היסטורי", התייחס טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "חלק מהרעיון של ריבונות הוא שכל מדינה קובעת את בירתה. זה קידם את המטרה, לא הזיק לה, בכך שהכרנו בעובדות הפשוטות. זה הוכיח שלא נהיה בני ערובה להנחות מוצא ישנות שהוכחו כשגויות שוב ושוב בעבר. בסוף זה תלוי בעמי האזור לקבוע את עתידם".

עוד בוואלה! NEWS:
"מרגישים תחת מתקפה": מכת היתושים שלא נותנת מנוח לתושבי המרכז
פרסום באינטרנט, אנשי קשר ודירות מסתור: כך עבדה רשת בתי הבושת בישראל
"עידן הפגע וברח נגמר": הסרטון המאיים של איראן על מדינות המפרץ

דונלד טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר, 2018. רויטרס
תוקף את איראן, מחמיא לצפון קוריאה. טראמפ, היום/רויטרס

טראמפ ציין את המשא ומתן עם קוריאה הצפונית, ואמר כי הושגה התקדמות משמעותית בכך שלא נערכו ניסויים בשנה האחרונה. עם זאת, הוא הבהיר כי הסנקציות יישארו במקומן עד להשלמת התהליך.

"ראינו דברים שמעטים יכלו לדמיין קודם לכן", אמר טראמפ על התהליך עם פיונגיאנג. "האסירים שוחררו, והשרידים של חיילנו הגיבורים חזרו לאדמת ארצות הברית. אני רוצה להודות לקים על הצעדים בהם הוא נקט. זה רגע גדול יותר ממה שאנשים מבינים".

על המצב בסוריה אמר טראמפ כי זו "טרגדיה שוברת לב". הוא הבטיח כי ארצות הברית תגיב שוב אם יהיה שימוש בנשק כימי על ידי המשטר. "אני מצדיע לירדן ולמדינות אחרות שמארחות פליטים מן המלחמה האכזרית הזו", אמר הנשיא, שציין כי ארצות הברית מחזק את קשריה עם מדינות המפרץ, מצרים וירדן כדי ליצור ברית אסטרטגית באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אינפו- נאומים מרכזיים בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר 2018. עיבוד תמונה
אינפו- נאומים מרכזיים בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר 2018/עיבוד תמונה

הנשיא התגאה בהישגי ממשלו, כחודש וחצי לפני הבחירות לקונגרס. "בתוך פחות משנתיים השלמנו כמעט יותר מכל הממשלים אי-פעם", הכריז טראמפ בפתח דבריו, לקול צחוק מהקהל, מה שהוביל גם אותו לחייך. הוא מנה עוד הישגים שלכאורה השלים בתוך פחות משנתיים מאז נכנס לבית הלבן.

"הכלכלה בארצות הברית משגשגת, האבטלה ירדה לשיעורים הנמוכים ביותר. הוספנו ארבע מיליון משרות. העברנו את רפורמת המס הגדולה בהיסטוריה של ארצות הברית", אמר. "ארצות הברית חזקה יותר ועשירה יותר מאשר שהייתה שנכנסתי לתפקידי. אנחנו עובדים למען אזרחי אמריקה ולמען העולם".

צפו: טראמפ התרברב וזכה לצחוק מהקהל

הוא הזכיר גם את מלחמת הסחר עם סין בדבריו. "הודענו על סבב נוסף של מכסים כלפי סין. יש לי כבוד כבוד לנשיא שי, אבל הבהרנו שלא נקבל את המצב הנוכחי", אמר.

טראמפ תקף שוב את הארגונים הבינלאומיים, בהם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. "ארצות הברית לא תגיד לכם כיצד לעבוד או להתפלל, אלא להתחשב בריבונות שלנו", אמר. "לעולם לא נוותר על ריבונות אמריקנית לטובת ביורוקרטים שלא נבחרו ואשר לא חייבים דין וחשבון לאף אחד. אנחנו דוחים את הרעיון של גלובליזציה ומעודדים פטריוטיות".

הוא הסביר כי הפרישה ממועצת זכויות האדם של האו"ם הגיעה לאחר שלא נעשו בה רפורמות, כפי שביקשה השגרירה ניקי היילי. "לא נחזור למועצת זכויות האדם עד שתהיה שם רפורמה אמתית", הדגיש.

דונלד טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר, 2018. רויטרס
עצרת האו"ם/רויטרס

זו הופעתו השנייה של טראמפ על בימת העצרת הכללית, אחרי שבנאום הבכורה שלו אשתקד איים להשמיד את קוריאה הצפונית בשל תכנית הגרעין שלה ואיומיה על ארצות הברית.

אחרי טראמפ יישאו דברים גם נשיא איראן חסן רוחאני, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, עבדאללה מלך ירדן, נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

ביום חמישי יישא דברים בעצרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהמריא בשעות הצהריים לניו יורק. הוא ייפגש עם טראמפ בשולי העצרת.

דונלד טראמפ ממתין לפני נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, 25 בספטמבר, 2018. רויטרס
איחר לנאום. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully