וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידן הפגע וברח נגמר": הסרטון המאיים של איראן על מדינות המפרץ

25.9.2018 / 15:38

סרטון שפורסם בסוכנות ידיעות המקורבת למשמרות המהפכה - ונמחק - מציג שיגורי טילים ואיומים על סעודיה, איחוד האמירויות ישראל. זאת אחרי הפיגוע במצעד הצבאי שגרם לזעם רב בטהראן. "עונש כבד בדרך"

עריכה: טל רזניק

סוכנות ידיעות איראנית המקורבת למשמרות המהפכה פרסמה היום (שלישי) סרטון המאיים במתקפת טילים על ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות. הסרטון הוסר אחרי זמן קצר, אך פרסומו מגיע ברקע המתיחות האזורית אחרי הפיגוע הקטלני בדרום-מערב איראן. המנהיג העליון עלי חמינאי האשים את ריאד ואת אבו דאבי בתמיכה במחבלים שהרגו לפחות 25 איש ופצעו 60 נוספים בירי במצעד צבאי.

בסרטון נראו שיגורי טילים קודמים על ידי משמרות המהפכה, ולאחר מכן סימון גרפי של בתים בבירות שתי מדינות המפרץ הסוניות. בסרטון גם נשמעו כלפי ישראל, שגם היא הוזכרה על ידי בכירים איראנים כמעורבת במתקפה. "העידן של מתקפות 'פגע וברח' הסתיים", נשמע קולו של חמינאי בסרטון, בחלק מנאום שנשא באפריל האחרון. "עונש כבד בדרך".

לקריאה נוספת בנושא
איראן מזהירה את ישראל וארה"ב: "הנקמה על הפיגוע תהיה הרסנית"

תגובה לפיגוע באווהאז - כלי תקשורת המקורב ל"משמרות המהפכה" פרסם סרטון איומים על סעודיה ומדינות המפרץ. רויטרס
כוונת מסמנת בתים באבו דאבי/רויטרס

במקביל, גורמים איראניים אמרו היום כי הם זיהו את חמשת המעורבים בפיגוע בעיר אווהאז, השוכנת במחוז חוזיסתן שבו מיעוט ערבי סוני. לפחות שניים מהם הופיעו בסרטון שפרסם דאעש, שקיבל אחריות על הפיגוע בעוד שבטהראן דוחים זאת ומאשימים בדלנים ערבים, שקיבלו בעצמם אחריות.

אתמול אמר שר המודיעין מוחמד עלווי כי הרשויות עצרו 22 חשודים הקשורים לארגון הבדלני שקיבל אחריות על הפיגוע והחרימו תחמושת וציוד תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully