וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מזהירה את ישראל וארה"ב: "הנקמה על הפיגוע תהיה הרסנית"

24.9.2018 / 22:35

אלפי בני אדם השתתפו בהלוויות המוניות של קורבנות המתקפה בעיר אווהאז, וקראו "מוות לישראל ולארה"ב. סגן מפקד משמרות המהפכה איים: "אתם תתחרטו על מה שעשיתם"

צילום: רויטרס

סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סאלמי הזהיר היום (שני) את ארצות הברית וישראל כי עליהן לצפות לתגובה "הרסנית" בעקבות הפיגוע. בטהראן מאשימים את שתי המדינות במעורבות בפיגוע במצעד הצבאי שלשום שבו נהרגו 25 בני אדם, שהיה הקטלניים ביותר שידעו משמרות המהפכה. לפי משרד המודיעין, 22 אנשים נעצרו עד כה בחשד למעורבות במתקפה.

"ראיתם את הנקמה שלנו בעבר, אתם תראו שהתגובה שלנו תהיה מוחצת והרסנית ועוד תתחרטו על מה שעשיתם", אמר סאלמי טרם הלוויית קורבנות המתקפה."אתם תתחרטו על מה שעשיתם", הזהיר הבכיר בנאום שנשא לפני ההלוויות ושודר בשידור ישיר בטלוויזיה. שר ההגנה אמיר חתאמי הזהיר כי על "הטרוריסטים" לצפות לנקמת האומה האיראנית.

אלפי בני אדם התקבצו ברחובות העיר אהוואז בדרום-מערב המדינה, כדי להתאבל על מותם של 25 ההרוגים במצעד הצבאי, בהם 12 אנשי משמרות המהפכה. רבים צעקו "מוות לישראל ולאמריקה". הארונות, שהיו עטופים בדגלי הרפובליקה האסלאמית, נישאו על ידי האבלים. רבים מהם אחזו בתמונה של ילד בן ארבע שנהרג בפיגוע.

לקריאה נוספת על הפיגוע
שיחות על ג'יהאד: דאעש פרסם סרטון של המחבלים מאיראן

ארונות קבורה של הרוגי הפיגוע מוצגים בעיר אווהאז, איראן, 24 בספטמבר 2018. אי-פי, AP
ארונות ההרוגים בעיר אווהאז/AP, אי-פי

ארגון בדלני המייצג את המיעוט הערבי הסוני במחוז קיבל אחריות, ולטענת טהראן החמושים נתמכו על ידי מדינות המפרץ הסוניות וכן על ידי המודיעין האמריקני והישראלי. גם דאעש קיבל אחריות על הפיגוע, אחד הקשים ביותר שחוותה הרפבוליקה האסלאמית מימיה, אך איראן דוחה זאת.

אתמול פרסם הארגון סרטון שבו לטענתו נראו שלושה מהמחבלים, שניים מהם דיברו בערבים והשלישי בפרסית.

הפיגוע החל כשארבעה מחבלים פתחו באש לעבר הבמה במצעד שבו התאספו גורמים איראניים כדי לצפות באירוע השנתי המסמל את המלחמה עם עיראק, שהתחוללה בין 1980 ל-1988. חיילים נראו זוחלים בעת הירי, בעוד שנשים וילדים נמלטו על חייהם. כל ארבעת התוקפים נהרגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיגוע ירי במצעד צבאי באהוואז - איראן 22 בספטמבר 2018. AP, AP
אזרחים נמלטים מהירי במצעד הצבאי, שבת/AP, AP

פרט לישראל ולארצות הברית, בכירי המשטר מאשימים גם את מדינות המפרץ בטבח שהכה בלב הממסד הביטחוני שלו. איראן מנהלת מאבק אזורי מול ערב הסעודית ובעלות בריתה הסוניות על אזורי השפעה בסוריה, בתימן, בעיראק ובלבנון. באיחוד האמירויות הערביות, בעלת ברית קרובה של ערב הסעודית וארצות הברית, דחו את הטענות של איראן לכך שיש להם יד בפיגוע.

על אף ההצהרות התקיפות נגד מדינות המפרץ, ארצות הברית וישראל, התגובה הסבירה יותר של משמרות המהפכה צפויה להיות שיגורי טילים לעבר מטרות בעיראק ובסוריה, בדומה לתגובתה לפיגועים קודמים. בנוסף לכך, הם צפויים להגביר את הדיכוי בחוזיסתן. שלושה פעילים ממוצא ערבי במחוז אמרו לרויטרס כי כוחות הביטחון, במיוחד ענף המודיעין של משמרות המהפכה, הגבירו את מעצר הפעילים באהוואז.

(עדכון ראשון: 11:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully