וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון באו"ם: יוזמות חד-צדדיות הן לא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני

נשיא צרפת ביקר את המדיניות האמריקנית ואמר כי אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות. גם הפלסטינים דחו את דבריו של טראמפ בפני העצרת:" דבריו מרחיקים את ההזדמנויות להשגת שלום". מלך ירדן: "נסכל כל ניסיון לשנות את אופייה של ירושלים"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הערב (שלישי) בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם כי אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני פרט לזה של שתי המדינות. בביקורת מרומזת למדינות שמוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר מקרון כי יוזמות חד-צדדיות לא יפתרו את הסכסוך.

"מה יכול לפתור את המשבר בין ישראל לפלסטין? לא יוזמות חד-צדדיות, ולא פגיעה בזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני לשלום לגיטימי", אמר מקרון, שאתמול נועד עם טראמפ בשולי העצרת.

לקריאה נוספת
ארדואן באו"ם: "נמשיך לעמוד לצד הפלסטינים המדוכאים"
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
מציג עמדה מנוגדת לזו של הממשל. מקרון, היום/רויטרס

גם הפלסטינים דחו את דבריו של טראמפ מעצרת האו"ם, שאמר שהעברת השגרירות האמריקנית לירושלים קידמה את תהליך השלום. "דברי טראמפ מעמיקים את המחלוקות ומרחיקים ההזדמנויות להשגת שלום", אמר דובר לשכת הנשיאות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה.

הפוליטיקאי הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי "ממשל טראמפ מתעקש לסגור את הדלתות בפני עשיית השלום, ואינו יכול לשחק אף תפקיד בעשיית השלום בין הפלסטינים והישראלים. ממשל זה בחר לתת פרס לפשעי המלחמה והבנייה הקולניאלית בהתנחלויות, כמו כן לאפרטהייד שמפעילה ישראל".

עריקאת הוסיף כי הממשל האמריקני "מוטה באופן מוחלט לישראל" וכי לאור החלטותיו "תהליך השלום יצא ממסלולו". לדבריו, "השלום הוא צורך וניתן לממשו דרך סיום הכיבוש ומתן עצמאות למדינת פלסטינית ריבונית שבירתה מזרח ירושלים, שתחיה בשלום לצד מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בשולי עצרת האו"ם 25 ספטמבר 2018. רויטרס
טראמפ ומקרון, אתמול/רויטרס

עבדאללה מלך ירדן אמר כי "פתרון שתי המדינות הוא היחיד שיכול להוביל לסוף הסכסוך הישראלי-פלסטיני". בנאומו בפני העצרת הוסיף המלך עבדאללה: "זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית מובטחות על ידי כל החלטות האו"ם. נסכל כל ניסיון לשנות את אופייה ההיסטורי של ירושלים".

לצדם של הפלסטינים התייצב גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שאמר בנאומו בפני העצרת הכללית כי "גם אם כל העולם יפנה את גבו, טורקיה תמשיך לעמוד לצדם של הפלסטינים המדוכאים".

לדבריו, "אלו שנותרים שקטים מול הדיכוי של הפלסטינים רק מעודדים את המדכאים". הוא קרא לערוך רפורמות במועצת הביטחון וציין את הכשלים, לדבריו, של הארגון ביחס למשבר במיאנמר, בוסניה ומדינות אחרות.

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully