וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני עונה לטראמפ: "לא תאלץ אותנו לשוב למשא ומתן בכוח"

נשיא איראן מתח ביקורת קשה נגד טראמפ על רקע החלטת ארצות הברית לצאת מהסכם הגרעין. "איך אפשר לצפות מאיראן להיכנס להסכם כשהממשל האמריקני אינו עומד בהתחייבויות קודמו", טען. "ישראל היא האיום הגדול על שלום האזור", הוסיף. טראמפ: "איראן מפיצה מוות במזרח התיכון"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא איראן חסן רוחאני השיב הערב (שלישי) לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך נאומו בעצרת הכללית האו"ם. "לא תאלץ אותנו לשוב למשא ומתן בשימוש בכוח", אמר רוחאני. הוא התייחס להחלטתה של ארצות הברית לצאת מהסכם הגרעין שנחתם עם איראן והמעצמות ואף האשים אותה בכך שאינה עומדת במדיניות שהציב הממשל הקודם. "הממשל אפילו אינו מסווה את כוונתו למוטט את המשטר שהזמין לשיחות".

"המדיניות האמריקנית כלפי איראן מוטעית כבר מההתחלה, והגישה הגורסת שיש להתנגד לרצון העם האיראני נועדה לכישלון", הבהיר רוחאני. "אי אפשר להביא שום מדינה ושום אומה לשולחן המשא ומתן בעזרת כוח".

לקריאה נוספת:
מקרון באו"ם: יוזמות חד-צדדיות הן לא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות

נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת האו"ם 25 ספטמבר 2018. רויטרס
רוחאני, היום/רויטרס

רוחאני הוסיף: "אנחנו מסכימים שבסופו של דבר אין דרך טובה יותר מדיאלוג. אנחנו קוראים לכם לשוב לשולחן המשא ומתן שאותו נטשתם. התחלה של דיאלוג בהפסקת האיומים והסנקציות הבלתי צודקות ששוללות את עקרונות המוסר והחוק הבינלאומי. אנחנו אומרים דבר ברור: לא למלחמה, לא לסנקציות, לא לאיומים, לא להפחדות - פשוט לפעול לפי החוק ולמלא את המחויבויות. ההצעה ברורה: התחייבות תמורת התחייבות, הפרה מול הפרה, איום מול איום, וצעד תמורת צעד במקום דיבורים תמורת דיבורים".

בהמשך הקדיש נשיא איראן חלק מנאומו גם לישראל וכינה אותה כסכנה לשלום העולם. "ישראל, המצויידת בארסנל של טילים גרעיניים, מייצגת את האיום הגדול על היציבות באזור. ופשעיה נגד הפלסטינים לא היו מתאפשרים ללא הסכמתה של ארצות הברית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא איראן, חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
קרא לדיאלוג. רוחאני באו"ם, היום/רויטרס
נשיא איראן, חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"צעד תמורת צעד", רוחאני/רויטרס

תגובת רוחאני באה לאחר שהנשיא טראמפ אמר בנאומו כי איראן מפיצה "מוות, הרס כאוס" במזרח התיכון וכי "מדינה שמאיימת בהשמדת ישראל" לא יכולה להחזיק בנשק גרעיני. "אנחנו מבקשים מכל המדינות בעולם לבודד את המשטר האיראני", אמר.

"הם משקיעים את המשאבים של המדינה כדי להעשיר את עצמם", אמר על מנהיגי איראן. "לכן מדינות רבות כל כך במזרח התיכון תמכו בהחלטתי לסגת מהסכם הגרעין ולהטיל מחדש סנקציות". הוא הבטיח סנקציות נוספות אחרי העיצומים על מגזר הנפט, שייכנסו לתוקף בנובמבר, כחלק מהלחץ על טהראן לאחר הפרישה מהסכם הגרעין.

לפני יומיים האשים רוחאני כי מדינות המפרץ, המגובות על ידי ארצות הברית, מעניקות סיוע צבאי, כלכלי ופוליטי לקבוצות ערביות המתנגדות לממשלה בטהראן, בהתייחסו לפיגוע שאירע במצעד הצבאי באהוואז בו נהרגו 12 לוחמי משמרות המהפכה ו-13 בני אדם נוספים. עוד אמר רוחאני כי ארצות הברית נוהגת "כמו בריון כלפי שאר העולם", אבל איראן "מוכנה להתעמת עם אמריקה. אנחנו נתגבר על הסיטואציה ואמריקה עוד תתחרט על שבחרה בנתיב השגוי".

דונלד טראמפ בעצרת האום. רויטרס
טראמפ בנאומו בעצרת האו"ם/רויטרס

"אמריקה מעוניינת לגרום לכאוס וחוסר שקט במדינתנו כדי שהיא תוכל לחזור אליה, אך אלו פנטזיות והם לעולם לא יגשימו את מטרותיהם", הוסיף רוחאני, "אנחנו נתגבר על הסנקציות במחיר הנמוך ביותר האפשרי ונגרום לאמריקה להתחרט על האגרסיביות שלה כלפי מדינות אחרות, ובמיוחד איראן". בתוך כך גם משמרות המהפכה הגיבו לפיגוע והבטיחו תגובה "קטלנית ובלתי נשכחת" למבצעי ההתקפה על המצעד הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully