וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הראשונה: המושלת שביקרה את טראמפ תמונה לשגרירה באו"ם

מושלת קרוליינה הדרומית ניקי היילי, בת למהגרים מהודו, קיבלה את ההצעה של נשיא ארה"ב הנבחר לכהן בתפקיד. היא האישה הראשונה שמקבלת תפקיד בממשל החדש. בניגוד לניסיונה הרב בסוגיות פנים, למושלת אין ניסיון רב במדיניות חוץ

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: פגישת טראמפ ורומני, בתחילת השבוע)

מושלת קרוליינה הדרומית ניקי היילי תהיה שגרירת ארצות הברית החדשה באו"ם - כך אישרו היום (רביעי) בצוותו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. "יש לה רקורד מוכח באיוחד אנשים", נמסר בהודעה הרשמית על מינויה של היילי. המושלת, שביקרה במהלך הקמפיין את טראמפ, מסרה כי היא תישאר בתפקידה עד שהסנאט יאשר את תפקידה. היא האישה הראשונה שקיבלה תפקיד בממשל העתידי של טראמפ.

בתחילת השבוע הכריזה מגישת הרדיו השמרנית לורה אינגרהם כי היא מועמדת לתפקיד דוברת הבית הלבן תחת ממשל טראמפ החדש, אולם גורמים במטה הנשיא הנבחר טרם התייחסו לדיווח. כל שאר המינויים עד כה הם של גברים, והמינויים הנשיים היחידים – של השגרירה באו"ם ושל הדוברת – נוגעים במידה כמעט אפסית להתוויית מדיניות.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך לממשל טראמפ: רומני מועמד לשר החוץ, בכיר נאט"ו לשעבר - לשר ההגנה
טראמפ רצה את מקורבו בבריטניה כשגריר בארה"ב - בלונדון סירבו
טראמפ: "הייתי שמח להביא שלום לישראל ולפלסטינים, חתני יעזור לי"

ניקי היילי, מושלת קרוליינה הדרומית בכנס בוושינגטון, ארה"ב. 18 נובמבר 2016. AP
כשמשהו מעורר בי אי נוחות, אני אומרת". היילי/AP

היילי, בת למהגרים מהודו בת 44, נושאת כעת את כהונתה השנייה כמושלת. בתפקידה, היא התמקדה בעיקר בסוגיות הקשורות למסחר ולחוקי עבודה, ואין לה ניסיון רב במדיניות חוץ. על פי "וושינגטון פוסט", עמדותיה של המושלת בנוגע לסוגיות צבאיות ולביטחון לאומי תואמות לרוב את אלה של המפלגה הרפובליקנית.

עם זאת, היא התבטאה בעבר נגד הצעתו של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, ויצאה ברמיזה נגד "הקולות הכועסים" בפוליטיקה האמריקנית. על פי הדיווחים, טראמפ נועד עם היילי ביום חמישי האחרון ב"מגדל טראמפ" במנהטן, ניו יורק. לאחר הפגישה היא הבהירה כי הנשיא הנבחר "היה חבר ותומך שלי עוד לפני שרץ לנשיאות, אבל כשאני רואה משהו שמעורר בי אי נוחות, אני אומרת את זה".

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מייק האקבי מגיע למטה הבחירות באיווה  1 בפברואר 2016. רויטרס
"לא יכריזו עד למינוי שר החוץ". האקבי/רויטרס

אם המינוי יצא לפועל, את משרת המושל ייקח מידי היילי סגנה, הנרי מקמאסטר, שנחשב למקורב לנשיא הנבחר טראמפ. לדברי גורמים המקורבים לטראמפ, מינויו של מקמאסטר לתפקיד נתפס בקרב מטה הנשיא הנבחר כצעד חיובי, שיאפשר לקדם הן את היילי, שזוכה להערכה הולכת וגוברת בחוגים רפובליקניים, והן את מקמאסטר.

ביום ראשון אישר סגן הנשיא הנבחר מייק פנס בריאיון לרשת האמריקנית "פוקס ניוז" כי הבכיר הרפובליקני מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד לנשיאות בשנת 2012, נמצא "תחת בחינה רצינית להיות שר החוץ". על פי דיווחים אמריקניים, בכיר רפובליקני נוסף, מייק האקבי, צפוי להתמנות לשגריר בישראל, אולם האקבי עצמו הכחיש את הדיווחים וטען כי "מינוי כזה יוכרז רק לאחר מינוי שר החוץ".

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully