וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הייתי שמח להביא שלום לישראל ולפלסטינים, חתני יעזור לי"

22.11.2016 / 21:36

בפגישה עם כתבי "ניו יורק טיימס", הבהיר הנשיא הנבחר כי הסכם ישראלי-פלסטיני "יהיה הישג אדיר". הוא טען כי חתנו היהודי ג'ארד קושנר יוכל לסייע לו בכך. בנוגע לתומכיו האנטישמיים: "אני לא רוצה לתת להם כוח, ואני לא תומך בהם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

"הייתי שמח מאוד להיות זה שהביא שלום בין ישראל לפלסטינים, זה יהיה הישג אדיר" – כך אמר היום (שלישי) הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך פגישתו עם כתבי ועורכי העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס", במטה העיתון בעיר ניו יורק. טראמפ הוסיף כי חתנו היהודי, ג'ארד קושנר, שעל פי דיווחים צפוי לקבל תפקיד ייעוץ בכיר בממשל החדש, "יכול לסייע לי להשיג שלום".

דבריו של טראמפ מצטרפים לאמירות קודמות שלו בנושא, לפיהן הוא לא יכפה פתרון על ממשלת ישראל, יתמוך בה ואף יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. בנוגע לסוגיות נוספות במזרח התיכון, טען טראמפ: "אני לא חושב שארצות הברית צריכה להיות מקימת מדינות". הוא הוסיף כי "סוריה, חייבים לפתור את הבעיה הזאת", וטען כי יש לו "דעה שונה מכל האחרים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הציע לנתניהו להיפגש עוד לפני השבעתו אך נדחה באלגנטיות
טראמפ בנאום ששודר לתומכיו בארץ: "ביחד נילחם באויבי ישראל"
עבור רוב יהודי ארה"ב, בחירתו של טראמפ היא חורבן הבית

הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בבניין הניו יורק טיימס, ניו יורק. 22 בנובמבר 2016. רויטרס
טראמפ, היום במטה "ניו יורק טיימס"/רויטרס

טראמפ התייחס בביקורו גם לתיעוד של ועידת פעילי ימין קיצוני, שבמהלכה קוראים המשתפים "הייל טראמפ" ומצדיעים במועל יד, וטען כי הוא "לא חושב" שהוא עשה משהו שעודד את תנועות הימין הקיצוני הגזעניות והאנטישמיות, והוסיף: "אני לא רוצה לתת להם כוח, ואני לא תומך בהם. אם הם קיבלו כוח, אני ארצה לבחון את זה ולהבין מדוע". בהתייחסות ישירה לתיעוד של ההצדעה במועל יד, ציין: "ברור שאני מגנה אותם".

בנוגע לשינוי האקלים, הנשיא הנבחר הודה – בניגוד לדבריו במהלך הקמפיין – כי "אני חושב שיש קשר כלשהו" למעשי האנושות, "יש משהו, תלוי כמה". כשנשאל אם יפרוש מהסכם האקלים הבינלאומי שנחתם בשנה שעברה בפריז, הוסיף: "אני בוחן את זה, יש לי ראש פתוח". הוא הבהיר כי הוא בוחן במקביל "כמה זה יעלה לחברות האמריקניות".

הנשיא הנבחר עוד אישר כי לא יקדם חקירה פלילית בנוגע לענייניה של יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון, ואמר: "זה פשוט לא משהו שלא כל כך חשוב לי". לדבריו, יש כאלה שאף יטענו כי "'קרן קלינטון' עשתה עבודה טובה". הוא הוסיף: "אני חושב שזה ממש יפלג את המדינה". בהתייחסות לתומכיו, הבהיר: "אני לא חושב שהם יתאכזבו. אני חושב שאסביר כי בדרכים רבות זה יציל את המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ נפגש עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה במנהטן, 18 בנובמבר 2016. רויטרס
קושנר ואיוונקה טראמפ הצטרפו לפגישה עם ראש ממשלת יפן בניו יורק, בשבוע שעבר/רויטרס

בהתייחסות לבכירי המפלגה הרפובליקנית שהתנערו ממנו במהלך מסע הבחירות, בהם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל ויו"ר בית הנבחרים פול ראיין, טען טראמפ: "עכשיו הם מאוהבים בי. לפני ארבעה שבועות, הם לא היו".

"אם זה היה תלוי באנשים מסוימים, אני לעולם לא הייתי רואה יותר את בתי איוונקה", הוסיף הנשיא הנבחר בנוגע לטענות לניגוד אינטרסים בין תפקידו החדש לעסקיו הרבים. הוא הבהיר כי "בתיאוריה" הוא יכול להמשיך ולנהל את חברתו, אולם הוא מעביר את השליטה לילדיו. "החברה שלי לא חשובה לי כעת, ביחס למה שאני עושה", הבהיר, והוסיף כי מכירת החברה "זה דבר ממש קשה לעשות, כי יש לי נדל"ן".

הפגישה בוטלה בתחילה על ידי טראמפ, שליווה את ההודעה על הביטול בשורת ציוצים בטוויטר, שבהם האשים את "ניו יורק טיימס" בכך שהם "שינו את תנאי הפגישה ברגע האחרון. לא נחמד". הוא הוסיף כי הם "ממשיכים לסקר אותי באופן לא מדויק ובטון נבזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully