וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא יקדם חקירות נגד קלינטון: "עלול לפלג את המדינה"

קליאן קונווי, המקורבת לנשיא האמריקני הנבחר, הבהירה כי בניגוד להבטחת הבחירות, טראמפ לא יפתח מחדש את החקירות נגד שרת החוץ לשעבר בעניין "קרן קלינטון" ושרת המיילים הפרטי. טראמפ אישר: "זה פשוט לא כל כך חשוב לי"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

(בווידאו: ביכום העימות הנשיאותי השני, אוקטובר)

בניגוד להבטחת הקמפיין, ממשלו של הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ לא יקדם חקירה נוספת בעניין שרת המיילים הפרטי של שרת החוץ לשעבר ויריבתו הדמוקרטית של טראמפ, הילרי קלינטון, או בעניין החשדות לאי-סדרים בנוגע להתנהלות "קרן קלינטון" – כך אמרה היום (שלישי) בריאיון לתכנית הבוקר של רשת MSNBC מנהלת קמפיין הבחירות של טראמפ, קליאן קונווי. לדברי קונווי, טראמפ הבהיר לבכירי המפלגה הרפובליקנית כי לא יפעל לקידום החקירה או להגשת כתבי אישום בשתי הפרשות במעורבותה של קלינטון, שכבר נחקרו ונסגרו בעבר.

בפגישה עם כתבי "ניו יורק טיימס" אישר טראמפ את דבריה של קונווי, ואמר: "זה פשוט לא משהו שלא כל כך חשוב לי". לדבריו, יש כאלה שאף יטענו כי "'קרן קלינטון' עשתה עבודה טובה". הוא הוסיף: "אני חושב שזה ממש יפלג את המדינה". בהתייחסות לתומכיו, הבהיר: "אני לא חושב שהם יתאכזבו. אני חושב שאסביר כי בדרכים רבות זה יציל את המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
רוב האמריקנים מאמינים: לטראמפ אין את הסמכות ליישם את מדיניותו
קלינטון מאשימה את ה-FBI בהפסד: "חידוש החקירה עצר את המומנטום"
"לראשונה זה שנים, היא נראתה רגועה": קלינטון תועדה בטיול ביער

דונלד טראמפ ומנהלת הקמפיין שלו קליאן קונווי, ברוק פארק, אוהיו, 5 בספטמבר 2016. AP
"לא חושב בהכרח על מה שנשמע כמו הקמפיין". קונווי וטראמפ/AP

"אני חושבת שכאשר הנשיא הנבחר, שהוא גם ראש המפלגה, אומר עוד לפני ההשבעה שלו כי הוא לא מעוניין לקדם הגשת כתבי אישום, זה שולח מסר מאוד חזק לעמיתיו הרפובליקנים", אמרה קונווי, שנחשבת למקורבת לנשיא הנבחר. עם זאת, היא הבהיר כי קלינטון, לטענתה, "עדיין חייבת להתמודד עם העובדה שמרבית האמריקנית לא רואים אותה ככנה או ראויה לאמון, אך אם דונלד טראמפ יכול לסייע לה להחלים, אולי זה דבר טוב".

קונווי הוסיפה: "אני חושבת שהוא חושב על הרבה מאוד דברים שונים, בעוד הוא מתכונן להפוך לנשיא ארצות הברית, והדברים שנשמעים כמו הקמפיין אינם ביניהם". הכרזתה של קונווי מצטרפת לשורת הבטחות מהקמפיין שטראמפ כבר חזר בו מהן, כולל הקמת חומה בכל חלקי הגבול עם מקסיקו ואיסור מוחלט על כניסת מוסלמים לארצות הברית.

במהלך העימות הנשיאותי השני בחודש אוקטובר, טראמפ איים על קלינטון: "אם אנצח, אני אורה לתובע הכללי שלי למנות תובע מיוחד שיבחן את מצבך". יתרה מכך, הקריאה "כלאו אותה" נשמעה פעמים רבות בעצרות הבחירות של טראמפ, לצד טענות רבות בנוגע לשחיתות לכאורה מצדה של שרת החוץ לשעבר, במיוחד בהתייחסות לקשרים מפוקפקים עם קרן הצדקה שהקים בעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

(עדכון ראשון: 16:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully