וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייל טראמפ": פעילי ימין הצדיעו במועל יד ושיבחו את הנשיא הנבחר

22.11.2016 / 8:00

אחד מפעיליה הבולטים של תנועת "אלט רייט" הקיצונית נאם בכנס בוושינגטון על עליונות האדם הלבן וחוסר הצורך שלו ב"תוקף מוסרי מיצורים נתעבים". הוא סיים את דבריו בקריאה המזוהה עם הנאצים. במטה טראמפ מיהרו להתנער: "מגנה גזענות מכל סוג"

עריכה: ורד לידאני

קריאות אנטישמיות והצדעות במועל יד בלב וושינגטון הבירה: כ-200 פעילים של תנועת "הימין האלטרנטיבי", המכונה בארצות הברית "אלט רייט", התכנסו בסוף השבוע האחרון במרכז רונלד רייגן בעיר, מרחק של כמה מאות מטרים מהבית הלבן, כדי לדון בדרכה של תנועת השוליים שצברה תאוצה בשנה האחרונה בארצות הברית. מחוץ לאירוע התקבצה קבוצה של מפגינים שנשאו שלטים עם הכיתוב "אלט רייט=ניאו נאצי", וכינו את המשתתפים באירוע "פשיסטים". בתיעוד שפרסם אתר האינטרנט "אטלנטיק" הלילה (שלישי) נראה הכינוס שבו אחד ממנהיגי התנועה משבח את טראמפ ומביע בו תמיכה.

במטה של טראמפ מסרו לרשת CNN גינוי לדברים שנאמרו בנאום ונראו בהקלטה: "הנשיא הנבחר טראמפ ממשיך לגנות גזענות מכל סוג שהוא, והוא נבחר כדי להיות מנהיג של כל האמריקנים. לחשוב אחרת מכך פירושו להציג בצורה מסולפת לחלוטין את התנועה שמאחדת אמריקנים מכל רקע".

בסרטון שפורסם ב"אטלנטיק" נראה ריצ'רד ספנסר, שנחשב לדמות הבולטת ביותר בתנועה, שרואה עצמה כתנועת נגד לשמרנים מן הזרם המרכזי של הפוליטיקה האמריקנית, מסכם את נאומו במילים "הייל טראמפ, הייל לאנשים שלנו, הייל לניצחון". התנועה מתנגדת בין היתר להגירה, לפמיניזם, לתקינות פוליטית ולתקשורת המיינסטרים. בתאום נאומו של ספנסר נראים חלק מהיושבים בקהל מצדיעים במועל יד.

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: מזכיר הממשלה אסר על השרים ליצור קשר עם ממשל טראמפ
פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"
טראמפ בסרטון חדש: "נפרוש מהסכמי סחר ונחזיר לידינו עבודות"

תיעוד הצדעת הקהל במועל יד לאחר נאומו של ספנסר:

דבריו הגזעניים של ספנסר עסקו במרכזיות של האדם הלבן. "אמריקה הייתה עד הדור האחרון מדינה לבנה עבור הדורות הבאים", הוא אמר. "זו היצירה שלנו, זו הנחלה שלנו, והיא שייכת לנו". אל התקשורת התייחס ספנסר בביטוי הגרמני "לוגנפרס", כלומר "תקשורת שקרנית", ביטוי שהיה פופולרי בגרמניה הנאצית נגד עיתונאים שהתנגדו למשטר. "אני תוהה אם האנשים האלה הם אנשים בכלל, או גלמים חסרי נשמה, שנוצרו כדי לחזור על הדברים שאמר ג'ון אוליבר בלילה הקודם", הוסיף ספנסר בקטע הקצר. ברשת CNN דווח כי משפט זה התייחס ליהודים בארצות הברית.

עוד אמר ספנסר כי "להיות לבן זה להיות איש מאבק, נושא צלב, מגלה וכובש. אנחנו בונים, אנחנו מפיקים, אנחנו עולים מעלה, ואנחנו מכירים בשקר הגדול ביותר של יחסי הגזע באמריקה. אנחנו לא מנצלים קבוצות אוכלוסייה אחרות. אנחנו לא מרוויחים דבר מנוכחותם. הם צריכים אותנו ולא להיפך". הוא הוסיף "לא נועדנו לחיות בבושה. אנחנו לא צריכים להתחנן לקבל תוקף מוסרי מיצורים נתעבים, אנחנו נתגבר על כל זה, כי זה טבעי ונורמלי עבורנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, פלורידה, 7 בנובמבר 2016. AP
מיהר לגנות את התנועה הקיצונית. טראמפ/AP

וזו לא היתה התקרית האנטישמית היחידה שעוררו משתתפי הכנס בוושינגטון הבירה בסוף השבוע האחרון. ביום שישי בערב הם הגיעו למסעדה בעיר, והעלו ממנה תמונה כשהם מצדיעים במועל יד עם הכיתוב "זיג הייל". למקום הגיעה קבוצת מפגינים נגד משתתפי הכנס, והמסעדה נאלצה לסגור את הדלתות כדי להפריד בין הניצים. מאוחר יותר, פרסמה המסעדה בעמוד הפייסבוק שלה הודעת התנצלות, והודיעה כי לא ידעה על זהות האורחים. המסעדה הודיעה עוד כי תתרום את הפדיון היומי, בסך עשרת אלפים דולר, לליגה נגד השמצה, ארגון יהודי הנלחם באנטישמיות.

"לא ידענו מה הקבוצה מייצגת", נכתב בהודעת המסעדה. "אחרי האירוע, מישהי שנכחה במסעדה צייצה בטוויטר תמונה עם הצדעה במועל יד. אנחנו רוצים להתנצל בפני הקהילה של פרנדשיפ הייטס (השכונה שבה נמצאת המסעדה, ע"נ) על שאירחנו בטעות את הפגישה הזו".

ההצדעה במועל היד

פעילי ימין קיצוני מצדיעים במועל יד בשבחו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בוושינגטון, 20 בנובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
פעילי ימין קיצוני מצדיעים במועל יד בשבחו של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בוושינגטון, 20 בנובמבר 2016/צילום מסך, טוויטר

פוסט ההתנצלות שפרסמה המסעדה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully