וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בסרטון חדש: "נפרוש מהסכמי סחר ונחזיר לידינו עבודות"

22.11.2016 / 2:10

בסרטון קצר שפרסם ביוטיוב הבטיח הנשיא הנבחר להוציא לפועל כמה צעדים מרכזיים כבר במאה ימי כהונתו הראשונים. בין היתר, הבטיח לפרוש מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית ולחקור "ניצול לרעה" של ויזות עבודה. כמו כן, הוא ציין כי "צוות המעבר פועל בצורה חלקה"

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ פרסם הלילה (שלישי) סרטון הכולל התחייבות לשורה של צעדים שבכוונתו לבצע מיד עם כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר. לדבריו, הצעדים יבוצעו במהלך מאה הימים הראשונים לכהונתו, ובמסגרתם שינויים בתחום ההגירה, הסכמי הסחר והכלכלה.

בסרטון שוטח טראמפ שורה של הבטחות מוכרות מקמפיין הבחירות שלו, כמו שינוי בהסכמי הסחר של ארצות הברית, לצד צעדים נקודתיים שלא הוכרזו עד כה בתחומי ההגירה. "ביקשתי מצוות המעבר לנסח רשימה של צווים נשיאותיים שנוכל להפעיל כבר ביום הראשון כדי להחזיר את העבודות שלנו", אמר הנשיא הנבחר, והבטיח כי צוות מיוחד יחקור "ניצול לרעה" של מתן ויזות עבודה למי שאינו אזרח ארצות הברית.


עוד בנושא:
פרסום ראשון: מזכיר הממשלה אסר על השרים ליצור קשר עם ממשל טראמפ
פוטין: "טראמפ הודיע לי כי הוא מוכן לשקם את יחסי רוסיה-ארה"ב"
בדרך לממשל טראמפ: רומני מועמד לשר החוץ, בכיר נאט"ו לשעבר - לשר ההגנה

דונלד ומלניה טראמפ. GettyImages
טראמפ ורעייתו מלניה/GettyImages

על אף הנגיעה בנושא ההגירה שליווה רבות את הקמפיין, הקליפ הקצר מתייחס אך ורק לדברים שבכוונתו לבצע עם כניסתו לתפקיד, בעיקר באמצעות צווים נשיאותיים, ולא כולל התייחסויות להבטחות אחרות שדורשות את אישור הקונגרס. החלטות מסוג זה הן ביטול רפורמת הבריאות "אובמה-קר", בניית חומה בגבול מקסיקו ותגבור משרות בכוח שתפקידו לגרש שוהים בלתי חוקיים בעלי הרשעה בפלילים מתחומי ארצות הברית.

הוא התייחס להבטחת הבחירות שלו כי ארצות הברית לא תיקח חלק באמנת הסחר הטרנס-פסיפית (TPP), והצהיר: "אני מתכוון לפרסם הצהרת כוונות על נסיגה מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית, אסון פוטנציאלי לארצנו. במקום זה, נדון בהסכמי סחר הוגנים מול כל מדינה בנפרד, שיביאו עבודות ותעשייה לארצנו". בתחום האנרגיה, הבטיח טראמפ כי יבטל את "ההגבלות על הפקת אנרגיה שהורגות מקומות עבודה, כולל גז טבעי ופחם נקי, שייצור מיליוני מקומות עבודה בשכר גבוה. זה מה שאנחנו רוצים, ולזה חיכינו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בפגישה עם ברק אובמה בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
הבטיח שורת צעדים שאינם דורשים את אישור הקונגרס. טראמפ/AP

טראמפ, שנמנע מלכנס מסיבת עיתונאים מאז בחירתו, הוסיף בסרטון כי "בתחום הביטחון, אבקש ממשרד ההגנה ומראש המטות המשולבים לפתח תכנית שתגן על התשתיות החיוניות שלנו ממתקפות סייבר וממתקפות אחרות". כחלק מההבטחות של טראמפ "לייבש את הביצה", כלומר להילחם בממסד המסואב של וושינגטון כהגדרתו, הוא חזר על התחייבותו למנוע מבכירים בממשל להפוך ללוביסטים ללא תקופת צינון של חמש שנים, והודיע על מניעה לכל החיים מבכירי ממשל להפוך ללוביסטים של מדינות זרות.

"צוות המעבר עובד בצורה חלקה ויעילה, אנשים נהדרים ופטריוטים, חלקם כבר חלק מהצוות וחלקם יצטרפו בקרוב כדי להשיב את אמריקה לגדולתה", אמר טראמפ בהתייחסו לדיווחים שנפוצו על מאבקי כוחות בתוך צוות חילופי השלטון. בהקשר זה, ברשת CNN דווח כי הגנרל לשעבר ג'יימס מאטיס הוא המועמד המוביל לתפקיד שר ההגנה. מאטיס התבטא בעבר בכמה הזדמנויות באופן ביקורתי בנוגע להתנחלויות ואמר כי הן מכשול לפתרון שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully