וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות לעיריית ת"א: קרב צמוד בין זמיר לחולדאי, 29% עדיין מתלבטים

9.10.2018 / 16:30

בעוד המתמודד אסף זמיר משקיע בקמפיין בחירות חזק, עמדתו של חולדאי היא ש''פוליטיקאי אמיתי" מחכה לשבועיים האחרונים. לאחר פרישות מתמודדים וחבירות מפתיעות, תמונת מצב הבחירות לראשות העיר משתנה ואסף הראל עשוי להיות הקול המכריע. סקר וואלה! NEWS חושף את הנתונים

עריכת וידאו: ניר חן

אחרי השקעה של מאות אלפי שקלים במודעות על שטחי פרסום יקרים, מטה בחירות גדול, מערך שיווק דיגיטלי וארגון מפגש תומכים באולם האירועים "שבע" בהשתתפות עשרות מפורסמים וסלב, ניכר כי אסף זמיר עולה בסקרים מהמקום בו היה עם הכרזתו. עם זאת, חרף קמפיין ''מאחורי הקלעים'' שמנהל חולדאי, זמיר עדיין לא מצליח לגבור על ראש העיר המכהן. בדומה לבחירות הקודמות, חולדאי מצליח לשמר פער של 10% בינו לבין המתמודד הבא אחריו.

בסקר האחרון שפורסם בוואלה! NEWS נרשם פער אחוזים דומה מול סתיו שפיר, ובבחירות הקודמות מול ניצן הורוביץ. בנוסף לכך, ניכר כי המועמד השלישי מול חולדאי נמצא בפיגור מאחור עם 9% מהקולות. מקורביו של חולדאי טוענים כי ראש העיר עסוק בקמפיין שטח מאחורי הקלעים ואת הקמפיין האמיתי יתניע בשבועיים האחרונים כי "כל פוליטיקאי אמיתי יודע שרק בשבועיים האחרונים זוכרים אותך".

עוד בוואלה! NEWS:
"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות
טרגדיה במולדובה: שני ישראלים מתו מפיצוץ בלון גז בבניין מגורים
דוח חדש מזהיר: על העולם לנקוט צעדים דרמטיים לעצירת שינויי האקלים

רון חולדאי. אביב חופי
רון חולדאי, בחודש שעבר/אביב חופי
אסף זמיר, המועמד לראשות עיריית תל אביב-יפו. יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
מתחזק אך נותר מאחורי חולדאי. סגן ראש העיר, אסף זמיר/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ

מאז שסתיו שפיר ויתרה על התמודדותה, מים רבים זרמו בנהר: מספר המועמדים הרשמיים לראשות העיר הצטמצם לכדי ארבעה, בעקבות פרישות ושותפויות של כלל השחקנים במגרש. המועמדת ציפי ברנד, שדאגה "להכפיש" את אסף זמיר מעל כל במה - התאחדה עמו. זאת לאחר שזמיר השקיע מאמצים וסכומי כסף רבים על מנת להתאחד עם מרצ, אך ללא הצלחה. במקביל, מיטל להבי ממרצ ויאיר צברי פרשו מהתמודדות לראשות העיר, בעוד אסף הראל התאחד עם סיעת חד"ש וגם עם הפעילה החברתית שולה קשת.

נכון לימים אלה, הקמפיין של הראל מתמקד בצמצום פערים ושיקום שכונות בדרום העיר וביפו. הראל קיים בשבוע שעבר מפגש עם תושבים בשכונת שפירא, במהלכו התפרצה שפי פז מ"עוטף התחנה המרכזית" שהתנגדה בתוקף לראיית העולם שלו שקוראת לשילוב הפליטים בחברה הישראלית, ובשכונות דרום תל אביב בפרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פער של 9% בין המועמדים המובילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ממצאי סקר אינטרנטי שפורסם היום (שלישי) עבור מדורת וואלה! NEWS על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עולה פער של כ-10% בין ראש העיר המכהן רון חולדאי לבין אסף זמיר. על פי הסקר חולדאי קיבל תמיכה של 32%, מיד אחריו אסף זמיר עם 23%, ואסף הראל עם 9% סה"כ, נתן אלנתן נציג ש"ס בעיר זכה ל7% תמיכה, ומספר הנותרים שלא החליטו הצטמצם מאז הסקר הקודם ל-29%. בסקר השתתפו 513 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בתל אביב מגיל 17 ומעלה. פילוח המצביעים לפי גילאים נפרש כך: 33% מהמשיבים היו עד גיל 30, 24% היו מגילאי 31-40, 14% מגילאי 41-50 ו 29% מגילאי 51 ומעלה.

רונן צור, יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים פוליטיים, ניתח את תוצאות הסקר של וואלה! NEWS. לדבריו, "רון כרגע משמר את הפער היציב של 10% בינו לבין מי שאחריו, כאשר גם מספר המתלבטים הולך ויורד ועומד על ה-29%. אנחנו מתחילים לראות התחלת גיבוש דעה אצל הקולות הצפים, אם מסתכלים על שלושים האחוזים הנותרים הם בדרך כלל נחלקים בצורה סטטיסטית שווה ביחסיות שש כרגע בין המועמדים". עוד הוסיף צור כי "אם לא יהיו שינויים משמעותיים כמו חיבורים בין המועמדים, חולדאי יצליח לשמר את הפער הזה ביום הבחירות".

סקר בחירות עיריית תל אביב. עיבוד תמונה
הפוסטים המכפישים של ציפי ברנד נגד זמיר, לפני התאחדותם/עיבוד תמונה

צור צופה כי אם הפער בין חולדאי לזמיר ימשיך לעמוד על כ-10% אז "מי שתהיה לו מערכת ארגונית יותר טובה, יהיה לו משקל סגולי בפתיחת או בסגירת הפער. מטה בחירות יעיל של כל אחד מהמתמודדים יהווה השפעה גדולה על יום הבחירות". עוד רכיב חשוב שעלול להוביל למהפך ביום הבחירות נעוץ בשאלה אם הבחירות יוכרעו בסיבוב הראשון. במידה ולא, צפוי "מטח לחצים גדול על אסף הראל לחבור לאחד המועמדים". על פי הסקר, הראל מחזיק ב-9% מהקולות, שיש בכוחם להשפיע על הנתונים הסופיים.

אסף הראל. רפי דלויה
יהפוך ל"פוליטקאי"? אסף הראל, המתמודד לראשות העיר/רפי דלויה

כאמור, תפקיד סגן ראש העיר ברשימה של חולדאי התפנה ועל כן ניתן בקלות לדמיין את הראל נכנס לנעלי הסגן הצעיר, ה"שיק" והמקושר של ראש העיר. אולם, החלטה זו תחייב את הראל להפוך לעוד ''פוליטקאי''. האפשרות השנייה, תמיכה בזמיר, יכולה להסתמן כמהלך אידיאולוגי להדחת חולדאי ממושבו. אך תמיכה בזמיר אינה מבטיחה לו פוזיציה משמעותית. כך או כך, במידה והבחירות לא יוכרעו בסיבוב הראשון, הראל צפוי להכריע את הכף.

גם שר הפנים לשעבר, אופיר פינס, המשמש גם כיו''ר המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, התייחס לממצאי סקר וואלה! NEWS ואמר כי "על רקע פרישת ציפי ברנד ומיטל להבי מהמרוץ והתחזקותו של אסף זמיר בסקרים, רון חולדאי צריך לשקול שינוי אסטרטגיה". עוד הוסיף פינס כי "עד עכשיו האסטרטגיה שלו מסמנת שהוא לא מתייחס למועמדות של אסף זמיר. ההתעלמות הזו לא השאירה את זמיר על אפס וכך אנחנו רואים קמפיין במעמד צד אחד בלבד, אותו עושה רק אסף זמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully