וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חדש מזהיר: על העולם לנקוט צעדים דרמטיים לעצירת שינויי האקלים

8.10.2018 / 14:58

פאנל מומחים של האו"ם קבע כי אם ההתחממות הגלובלית תוגבל למעלה וחצי ולא לשתיים, יהיה מספיק זמן להיערך לשינויים ולהימנע מהכחדת מינים. ולא, צפויה עלייה במספר אסונות הטבע

צילום: CNN, עריכה: טל רזניק

דוח חדש של האו"ם מזהיר היום (שני) כי ללא שינויים דרמטיים בצריכת האנרגיה העולמית, הנסיעות והבנייה, לא יצליח העולם לעמוד ביעדי ההתחממות הגלובלית והוא מסתכן בעלייה במספר גלי החום, הסערות החזקות, הסיכויים לבצורת ואובדן מגוון ביולוגי.

הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי האקלים של האו"ם מסר כי הגבלת עליית הטמפרטורות הממוצעות בעולם למעלה וחצי ולא לשתי מעלות כפי שנקבע בהסכם האקלים ב-2015, תיטיב עם האנושות ועם המערכות האקולוגיות. לפי הדוח, בקצב הנוכחי, הטמפרטורות יעלו במעלה וחצי בין 2030 ל-2052, אחרי עלייה של מעלה בהשוואה לטמפרטורות הממוצעות שהיו לפני העידן התעשייתי באמצע המאה ה-19.

עוד בוואלה! NEWS:
"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות
בבית המשפט, בשבועה: סיאוב חצר נתניהו חייב להיות מוצג לעיני כל
משפחות נמחקו: הנסיעה בלימוזינה שהסתיימה באסון

שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
סכנה מפני עלייה במספר אסונות הטבע. שריפות באזור אתונה, יולי/רויטרס

במצב כזה, גובה הים יעלה בעשרה ס"מ פחות עד 2100, כך שיהיה מספיק זמן לתושבי אזורי החוף, האיים והנהרות מספיק זמן כדי להתרגל לשינויי האקלים. כמו כן, הגעה ליעד הנמוך יותר תפחית את הכחדת המינים ואת ההשפעה על המערכות האקולוגיות.

"עכשיו יותר מתמיד, אנחנו יודעים שכל שלב בהתחממות חשוב", אמרה תלמה קרוג, סגנית הפאנל, בריאיון לרויטרס. הגוף נועד בקוריאה הדרומית בשבוע שעבר כדי לגבש את הדוח, שהוכן לבקשת הממשלות ב-2015 כדי להעריך את החשיבות שבהגבלת ההתחממות הגלובלית למעלה וחצי.

הדוח אמור לשמש את המדינות השונות החתומות על הסכם האקלים במהלך ועידה ליישומו בפולין, שתתקיים בדצמבר.
הדוח סבור שכדי להגיע ליעדים, פליטת הפחמן הדו-חמצני על ידי אדם צריכה לצנוח ב-45% עד 2030 בהשוואה לרמתה מ-2010 ולהתקזז לאפס עד אמצע המאה, לצד הגדלת השימוש באנרגיה ירוקה לצורכי חשמל - מ-25% כיום ועד ל-70% עד 85% עד שנת 2050.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully