וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות

8.10.2018 / 13:27

בני משפחתו וקרוביו של זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע במפעל בו הועסק הגיעו להלווייתו בבית העלמין במושב ניר ישראל. "תמיד היה עם החיוך הכובש שלו", ספדה לו שכנתו. בני משפחתה של קים לבנגרונד יחזקאל שנרצחה אף היא בפיגוע הגיעו גם הם

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

מאות בני אדם הגיעו היום (שני) בבית העלמין במושב ניר ישראל כדי ללוות את זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע באזור התעשייה ברקן, בדרכו האחרונה. חג'בי, שהיה אתמול בבוקר בקומת ההנהלה במפעל "אלון" בו הועסק, נורה מטווח קצר על ידי המחבל, שהועסק כחשמלאי באותו מתחם.

נטלי, אשתו של חג'בי נפרדה בדמעות מבעלה "מאמי שלי, אני לא יכולה להגיד תשמור עלינו מלמעלה כי אתה פה. תעזור לי לגדל אותם את הילדים. מי יחתן אותם? מי ישן אתי במיטה? מגיל 17 וחצי אנחנו ביחד. תחזור, אני אוהבת אותך לתמיד".

להלווויתו של חג'בי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו בסוף השבוע, הגיעו גם בני משפחתה של קים לבנגרונד-יחזקאל שנרצחה אף היא בפיגוע והובאה אתמול למנוחות.

זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

"לפני שלושים שנה הגיעה למושב, משפחה צעירה , זיו גדל פה, הכיר את המושב ושדותיו, היה נודע כמדריך מצויין, זיו היה מסור לחבריו, הוא הדריך קבוצות צעירים במושב, הוא היה שקדן, נעים, אחראי, הוא לא רב עם אף אחד, זיו היא ערכי, הוא היה עוגן, מכיל, מחבק ותומך, תמיד עם החיוך הכובש", אמרה הדס בר-אל פרמדר.

הרב סולמון, המשמש כרב המושב, ספד לחג'בי: "תמיד היה על זיו אור מיוחד, החיוך לא מש מפניו, בן מסור להורים, אח יקר ודואג. זה לא טבעי שנלווה את זיו בדרכו האחרונה. הוא היה אדם חזק ושמח שתמיד ראה את הדברים הטובים, בזכותו עוד אנשים חזרו לחיים עכשיו, אני בטוח שזה היה רצונו".

עוד באותו נושא

הפצועה מהפיגוע משחזרת: "התחבאנו מתחת לשולחן כדי שלא נמות"

לכתבה המלאה
משפחתה של קים הי"ד הגיעה להלוויה של זיו חג'בי 8 באוקטובר 2018. רן כרמי בוזגלו,  ציונות בנחישות, מערכת וואלה! NEWS
בני משפחתה של קים בהלווייתו של חג'בי, היום/מערכת וואלה! NEWS, רן כרמי בוזגלו, ציונות בנחישות

"אני עומד פה ובוכה והמילים לא יוצאות, רוצה להתעורר מהסיוט הזה ולא מצליח", ספד לו אחיו טל, "היית האח שתמיד היה שם בשבילי, תמיד דאג לחבר את המשפחה, לא משנה באיזה מחיר, אני מתגעגע אליך כל כך. רק לפני כמה ימים עשינו שיחת ועידה כל האחים כשאמרתי לך שאני בא לארץ ליום ההולדת של אמא. כל כך היה לך חשוב לעשות משהו בשביל אמא, אפילו שמרנו תאריך לעשות גיבוש אחים. זה לא הגיבוש שרציתי". "תחזור בבקשה, הלב כואב, אני מבטיח שאשמור על המשפחה כאן למטה עד שנתאחד שוב", הוא הוסיף.

"כל מה ששמעתם עכשיו זה זיו", ספדה לו אמו איריס, "הוא היה ילד מדהים. זיו, כשאתה רואה את כולם, כמה אנשים באו לחלוק לך כבוד, אני מבקשת ממך סליחה גדולה אם פגעתי בך אם הצקתי לך לפעמים. אבא שלך עומד לידי, הוא לא יכול לדבר, שנינו בוכים. אנחנו לא יודעים מה לעשות עם זה. השארת לנו שלושה נכדים מדהימים ואנחנו נתמוך בנטלי ונעזור להם לעבור את התקופה הקשה הזאת, ואנחנו בעצמנו לא יודעים איך נעבור אותה. אני אוהבת אותך זיו".

רפי אלון בעלים קבוצת אלון מירר בבכי וספד לזיו. "בדרך לכאן הייתי בטוח שנפגוש איתך ותראה לי את המושב ושזה חלום בלהות אבל הסתכלתי ימינה ושמאלה וראיתי שאתה איננו".

"אתמול היינו בהלווייתה של קים שכל כך אהבנו", סיפר מנהל המפעל. "קים וזיו שתמיד הסתודדו ביניהם והסתדרו והנה גדעו לנו שני עצים ענקיים. כואב לנו מאוד יהיה קשה להמשיך בלעדיהם".

קברו של זיו חג'בי ז"ל. שי מכלוף
קברו של זיו חג'בי, היום/שי מכלוף

במהלך היום הגיעו השרים נפתלי בנט ומירי רגב לבית משפחתה של לבנגרונד-יחזקאל בראש העין לביקור תנחומים. "אני לא מעכל שהיא איננה", אמר גיא, בעלה של קים בעת ביקורה של השרה רגב. "אני לא מוצא את המילים. איבדתי אישה מדהימה, אם למופת, תמיד עם חיוך על הפנים שחסרה לי מאתמול בכל רגע בחיי".

רפי, אביה של קים, מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בעת ביקורו של השר בנט: "אני מכיר עובדים מהשטחים. הם מרוויחים מקסימום 2,000 שקלים בחודש וכשהם באים לעבוד בישראל מרויחים 7,000 אלף. הם עשירים בכפרים שלהם. אם הם יורקים לצלחת לא מגיע להם. צריך להיפרד מהם סופית. אנחנו בנינו הכל לעצמנו - ושהם ייבנו לעצמם. אנחנו לא צריכים לחיות איתם. צריך עונש מוות למחבלים וגם להגלות את יתר המשפחה".

במקביל, כוחות הביטחון ממשיכים במצוד לאיתור המחבל, אשרף אבו-שחה מהכפר שוויקה שבשומרון, שהצליח להימלט תוך דקות אחדות לאחר שביצע את פיגוע הירי. הכוחות המשיכו במהלך הלילה בסריקות בכפר, ובמהלכן התפתחו הפרות סדר אלימות. בנוסף בוצע בידוק כלי רכב בטול כרם במטרה לאתר את המחבל.

קברו של זיו חג'בי ז"ל. שי מכלוף
קברו של זיו חג'בי, היום/שי מכלוף

בתוך כך, גורם ביטחוני אמר הבוקר כי "מדובר בפיגוע קשה מאוד. יש מצוד אחרי המחבל וזה עניין של זמן עד שיעצרו אותו. הפלסטינים בכל יהודה ושומרון ישלמו מחיר בגלל הפיגוע כי מעכשיו יחמירו במערכת את התנאים לקבלת אישורי עבודה. יהיה להם הרבה יותר קשה".

(עדכון ראשון: 13:27)

קברו של זיו חג'בי ז"ל. שי מכלוף
קברו של זיו חג'בי, היום/שי מכלוף
קברו של זיו חג'בי ז"ל. שי מכלוף
קברו של זיו חג'בי, היום/שי מכלוף
המפעל באזור התעשיה ברקן, יום למחרת הפיגוע. ראובן קסטרו
מפעל אלון, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully