וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את אמו ושתי אחיותיו של המחבל מברקן

9.10.2018 / 9:25

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על מעצר האם והאחיות של אבו-שחה, לאחר שצה"ל הודיע על "מספר מעצרים" בכפר ממנו יצא. במקביל נמשך המצוד אחר המחבל הנמלט, שבמסגרתו תוגברו כוחות ביהודה ושומרון ונמשכים הבידוקים הביטחוניים באזור טול כרם

צילום: התאגיד, לע"מ

צה"ל עצר את אמו ואת שתי אחיותיו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בברקן - כך דווח הבוקר (שלישי) בכלי תקשורת פלסטיניים. הדיווח מגיע על רקע המשך המצוד אחר המחבל, אשרף אבו-שחה מהכפר שוויקה שבאזור טול כרם, שרצח לפני יומיים את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי, במפעל "אלון" באזור התעשייה שבדרום השומרון

מאז נמלט אבו-שחה, פתחו כוחות הביטחון במצוד, שבמסגרתו פעלו הלילה כוחות צה"ל בכפר. דובר צה"ל הודיע כי במהלך הפעילות "בוצעו מספר מעצרים". אלה מצטרפים לשבעה חשודים נוספים מבני משפחתו ומסביבתו הקרובה של המחבל הנמלט שנעצרו קודם לכן והועברו לחקירה.

לקריאה נוספת:
מודעות אבל ובידוק קפדני: באזור התעשייה ברקן מנסים לחזור לשגרה
נתניהו על הפיגוע בברקן: "נתפוס את המרצח - דם האזרחים לא הפקר"
צה"ל התריע, המערכות לא זיהו: סימני השאלה סביב הפיגוע בברקן

פעילות צה"ל בכפר שוויקה ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בברקן 9 אוקטובר 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בכפר באזור טול כרם, הלילה/דובר צה"ל

בנוסף למעצרים ולסריקות שמתבצעות ביומיים האחרונים בהתאם להערכות המודיעין השוטפות, הוחלט בצה"ל להטיל על האזור "כתר נושם", שבמסגרתו כוחות גדולים של צבא בודקים כלי רכב שנכנסים ויוצאים. כמו כן, החליט אתמול הרמטכ"ל גדי איזנקוט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בשני גדודים מחטיבת הצנחנים, זאת כדי לסייע באיתור המחבל הנמלט וכן כדי למנוע פיגוע חיקוי. ביממה האחרונה תוגברה גם האבטחה על הדרכים המרכזיות ולוחמי צה"ל הוצבו במוקדי חיכוך באזור טול כרם.

במהלך הפיגוע, עלה המחבל, שעבד כחשמלאי במפעל, אל קומת המשרדים כשהוא חמוש ברובה מסוג "גוסטב", כפת את קים וזיו ואז רצח אותם. בנוסף אליהם, הוא ירה בעובדת נוספת, שנפצעה בינוני, ומאז חל שיפור במצבה והיא שוחררה מבית החולים. בליל אותו היום הובאה למנוחות לבנגרונד-יחזקאל, שהשאירה אחריה בעל ותינוק בן שנה וחצי. למחרת, בשעות הצהריים, הוטמנה גם גופתו של חג'בי, שהותיר אחריו אישה ושלושה ילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע.

עוד באותו נושא

השראה מדאעש או פיגוע מיקוח: בצה"ל מנסים להתחקות אחר המחבל

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל בכפר שוויקה ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בברקן 9 אוקטובר 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בכפר, הלילה/דובר צה"ל

במערכת הביטחון חוששים כי אבו-שחה, שהשאיר אחריו מכתב התאבדות, עלול לבצע פיגוע נוסף, ועל פי ההערכה אין בכוונתו להסגיר את עצמו. במקביל נבחנת האפשרות שהעובדה כי אזק את הנרצחת בטרם ירה בה מעידה על השפעה מסרטונים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

פעילות צה"ל בכפר שוויקה ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בברקן 9 אוקטובר 2018. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בכפר באזור טול כרם, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully