וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע בברקן: "נתפוס את המרצח - דם האזרחים לא הפקר"

ראש הממשלה התייחס בטקס בגולן לפיגוע בברקן שבו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ואמר כי "דמם של אזרחי ישראל לא יהיה הפקר" והבטיח לתפוס את המחבל. גם בנט התייחס לפיגוע: "צריך להרוס את בית המחבל ולהחזיר את ההרתעה". המצוד אחר המחבל נמשך

צילום: התאגיד, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) למחבל מהפיגוע בברקן ואמר כי "נתפוס את המרצח המתועב ונבוא עמו חשבון, דמם של אזרחי ישראל לא יהיה הפקר". נתניהו, שהשתתף באירוע השקת האתר הארכיאולוגי עין קשתות בגולן, דיבר על רקע המשך המצוד אחר אשרף אבו-שחה, פלסטיני תושב כפר שוויקה שבאזור טול כרם, שרצח אתמול את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי.

בנוסף לנתניהו, שר החינוך נפתלי בנט אמר מוקדם יותר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי כי "המשפחה של הרוצח תקבל 15 אלף שקל בחודש החל מה-1 בינואר. צריך להפסיק את זה. הם לא צריכים לקבל את זה. צריך להרוס את בית המחבל". לדבריו, "הבית של רוצחי ארי פולד, רונן לוברסקי וינאי ויסמן עומד. 102 בתים של רוצחי ישראלים עומדים. צריך להחזיר את ההרתעה".

לקריאה נוספת:
"היה עליו אור מיוחד": ההרוג בפיגוע בברקן הובא למנוחות
הפצועה מהפיגוע משחזרת: "התחבאנו מתחת לשולחן כדי שלא נמות"
"להתראות לילדה הכי יפה בגן": הנרצחת בפיגוע בברקן הובאה למנוחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בחנוכת בית כנסת באתר הארכיאולוגי "עין קשתות"-רמת הגולן. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הבטיח לתפוס את המחבל. נתניהו הערב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

במהלך הפיגוע, אבו-שחה הגיע למשמרת במפעל "אלון" באזור התעשייה שבדרום השומרון, שבו עבד כחשמלאי, וירה באמצעות רובה מסוג "גוסטב" בשני הנרצחים, עובדי המפעל אף הם. הוא ירה גם בעובדת נוספת, שרה ואטורי, שפונתה מהזירה כשהיא פצועה באופן קשה והיום שוחררה מבית החולים לאחר שחל שיפור במצבה.

אמש הובאה קים למנוחות, והיום בצהריים הוטמנה גם גופתו של זיו, במעמד בני משפחת לבנגרונד-יחזקאל שהגיעו גם הם כדי לחלוק לו כבוד אחרון. במקביל ממשיך צה"ל לנהל מצוד אחר המחבל הנמלט, והוא תגבר את גזרת יהודה ושומרון בשני גדודי צנחנים כדי לסייע בחיפושים.

עוד באותו נושא

מודעות אבל ובידוק קפדני: באזור התעשייה ברקן מנסים לחזור לשגרה

לכתבה המלאה
קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

במהלך הלילה, במהלך סריקות בכפר, נתקלו כוחות צה"ל בהפרות סדר אלימות. במסגרת החיפושים בוצע גם בידוק לכלי רכב באזור טול כרם. אתמול פשטו כוחות צה"ל על בית משפחתו ומיפו אותו לקראת הריסה. בנוסף לכך, בוצעו תחקירים ומעצרים של חשודים בסיוע לאבו-שחה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, המחבל מגיע ממשפחה שמרביתה בעלי אישורי עבודה ללא זיקה לאגף ארגון. גורם ביטחוני איים כי "הפלסטינים בכל יהודה ושומרון ישלמו מחיר בגלל הפיגוע כי מעכשיו יחמירו במערכת את התנאים לקבלת אישורי עבודה".

זירת פיגוע הירי במפעל המחזור בברקן 8 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
אחרי הפיגוע. המפעל בברקן, הבוקר/ראובן קסטרו
מיפוי בית משפחת המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשייה ברקן, ופעילות הכוחות המיוחדים באזור 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
כוחות צה"ל ליד בית משפחת המחבל/דובר צה"ל, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully