וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתראות לילדה הכי יפה בגן": הנרצחת בפיגוע בברקן הובאה למנוחות

8.10.2018 / 7:16

בבית העלמין בראש העין התאספו בני משפחתה וחבריה של קים לבנגרונד-יחזקאל, שנרצחה בידי מחבל שהועסק במפעל בו עבדה בברקן, כדי ללוותה בדרכה האחרונה. שיפור חל במצב הפצועה, והפלסטינים דיווחו כי כוחות הביטחון עצרו את אחות המחבל

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

כאלף בני אדם ליוו אמש (ראשון) בדרכה האחרונה את קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, שנרצחה בפיגוע במפעל בו עבדה באזור התעשיה ברקן, בבית העלמין בעירה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן השנה וחצי, שני הורים ואחות. היא נפצעה אנושות לאחר שהמחבל, עובד נוסף במפעל, כפת את ידיה וירה בה מטווח קצר וצוות מד"א קבע את מותה. בין בני המשפחה וקרוביה שהגיעו להלווייתה, גם ח"כ אורן חזן (ליכוד) חבר המשפחה, ושר התקשורת איוב קרא.

"לא אשכח אותך לעולם", ספד גיא, בעלה של קים, בטקס ההלוויה. "אגדל את קאי להיות מלך כמו שרצית, תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי". רפי אביה של קים הוסיף: מצטער שלא הייתי לידך, לצערי לא הספקתי להגיע בזמן, למרות שראיתי מה שעשו לך, מבטיח לך שגיא וקאי יקבלו את מה שהבטחתי לך, כמו שדאגתי לך, נוחי על משכבך בשלום".

לקריאה נוספת:
עלה לקומה השנייה, אזק את קים - וירה: כך נראו רגעי האימה בפיגוע בברקן
רצח בבועה של דו-קיום: "כולנו עובדים יחד, המחבל ניסה להרוס זאת"

המפעל באזור התעשיה ברקן, יום למחרת הפיגוע. ראובן קסטרו
המפעל בו אירע הפיגוע באזור התעשייה ברקן, הבוקר/ראובן קסטרו
הלוויה של קים יחזקאל ז"ל, בית העלמין, ראש העין 7 באוקטובר 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתה של קים, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
קברה של ההרוגה בפיגוע בברקן קים לבנגרונד-יחזקאל. אור רביד, מערכת וואלה
קברה של קים, הלילה/מערכת וואלה, אור רביד

ספיר, בת דודה של קים אמרה מעל לקברה" "היום בבוקר נקרעה המשפחה שלנו לחצי, הרוח החיה במשפחה האופטימית הנצחית. ידענו שתמיד תשיגי את מה שתרצי. תמיד רציתי להיות כמוך, זוכרת את החופשות המשותפות כילדות, זוכרת אותך שמחה וקופצנית, זוכרת את המלחמות והמשחקים המשותפים, מבטחים שנשמור על קאי וגיא להתראות הילדה הכי יפה בגן". דודה של קים, שלמה, הוסיף: "מה אפשר לכתוב על נסיכה שהפכה למלאך, שנראה את חיוך בקשת בענן, אנחנו אוהבים אותך".

"זה יום שחור משחור", אמר שר התקשורת קרא. "אני מנסה לקדם שנים בכנסת את חוק גזר דין מוות למחבלים. הטרור הפך לבעיית העולם כולו. מתסכל אותי שכולם בעולם אין תשובה לטרוריסטים. התשובה היא ערך החיים, כך ראיתי במפגשיי עם בכירים בעולם. טרור מנצחים בנחישות - הקם להורגך השקם להרוגו. מחבל מקומו בקבר".

המפעל באזור התעשיה ברקן, יום למחרת הפיגוע. ראובן קסטרו
הסריקות עדיין נמשכות. המפעל בברקן, הבוקר/ראובן קסטרו
הלוויה של קים יחזקאל ז"ל, בית העלמין, ראש העין 7 באוקטובר 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"תמיד תהיי החברה הכי טובה שלי". גיא בעלה של קים/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
הלווייתה של ההרוגה בפיגוע בברקן קים לבנגרונד-יחזקאל 7 באוקטובר 2018. אור רביד, מערכת וואלה
בית העלמין בראש העין, הלילה/מערכת וואלה, אור רביד

ח"כ אורן חזן, שביקש לומר דברים כחבר המשפחה, סיפר על הכרותו המוקדמת עם קים. "מבט אחד שלה הספיק כדי להכיר אותה", אמר. "הכרנו בגן הילדים, תמיד מחייכת ותמיד אכפתית, אין לי מילים לנחם אתכם, אני מקווה שהזיכרון ישיכח את הצער ויישאר רק טוב ליבה. אני מבקש סליחה שלא עשינו מספיק".

לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה, כמזכירה של סמנכ"ל החברה. לפני כן למדה משפטים, ועבדה במפעל כשהתכוננה לבחינות הלשכה. "הבן שלה רק למד לדבר", אמרה אילנה והב, הסייעת בפעוטון של בנה של קים. "המילים הראשונות שלו היו 'קים' ו'אימא'".

קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצחה בידי מחבל שעבד באותו המפעל. קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, .

כוחות הביטחון ממשיכים היום במצוד לאיתור המחבל, אשרף אבו-שחה מהכפר שוויקה שבשומרון, שהצליח להימלט תוך דקות אחדות לאחר שביצע את פיגוע הירי במפעל בו הועסק כחשמלאי באזור התעשייה ברקן. במהלך הלילה פשטו כוחות צה"ל על בית משפחתו של המחבל ומיפו אותו לקראת הריסה. על פי דיווח של כלי תקשורת פלסטינים, כוחות הבטחון עצרו במהלך הלילה את אחותו של המחבל בביתה בשכם.

בתוך כך, האישה שנפצעה אתמול בפיגוע השתפר והוא מוגדר הבוקר קל - כך נמסר מבית החולים בילינסון בפתח תקוה, שם היא מאושפזת. היא צפויה להשתחרר מבית החולים בימים הקרובים.

הלוויה של קים יחזקאל ז"ל, בית העלמין, ראש העין 7 באוקטובר 2018. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
"מתנצל שלא עשינו מספיק". ח"כ חזן בהלווייתה של קים/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

בפיגוע נרצח גם גם זיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון. חג'בי, שהיה אמור לחגוג את יום הולדתו ביום חמישי הקרוב, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים: תאומים בני שבע ואחד בן ארבע. בני משפחתו וחבריו של זיו חג'בי התקשו לעכל את הבשורה. "ראינו את הידיעה על הפיגוע בברקן, וישר שלחנו לו SMS, הוא לא עונה", סיפר חברו, בני. "אני שואל אותו 'זיו הכל בסדר?' - לא עונה. אשתו בכתה בטלפון. אבא של זיו בישר לה על מותו, הוא אמר לה: אין לך מה להגיע, הוא מת. היא ממוטטת עכשיו".

"הוא אהב את החיים ואת העבודה שלו", סיפרה איריס חג'בי, אימו של זיו. "הוא השאיר שלושה ילדים קטנים ואישה מקסימה. הלך לעבודה וזה מה שקיבל בסוף... הוא רק רצה לעשות טוב לאנשים, שלא יהיה חסר לאף אחד, שלכולם יהיה טוב. למה אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35? מה עשיתי רע בחיים שלי... מה תגיד אשתו לילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע. עכשיו אין להם אבא".

זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח בפיגוע בברקן. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .
פיגוע הירי בברקן - תיעוד: הרס רב וזכוכיות מנופצות במשרד שבו נרצחו שני עובדים ע"י עובד פלסטיני. אתר רשמי
ההרס במפעל בעקבות מסע הירי. ברקן, היום/אתר רשמי

על רגעי האימה שבהם נודע לה כי בנה הוא בן ההרוגים בפיגוע סיפרה: "כששמענו על ברקן התחלנו לבדוק טלפונים... התקשרתי אליו הוא לא ענה לי לטלפון, התחלתי להיכנס ללחץ ואז הבנו כשהתקשרנו לבילינסון ואמרו שהביאו רק את הפצועה". היא ציינה כי בני המשפחה לתרום את קרניות עיניו של בנה לאחר מותו ואף קראה לגזור עונש מוות על היורה. "אני רוצה להעביר מסר: אני לא מוכנה שאף אחד מאלו שפוגעים בחיי אדם יישאר בחיים. אני רוצה שהמשפחה שלו תסבול. הבן שלי יצא לעבוד ולא למלחמה. הקם להורגך השכם להורגו".

הלוויתו של חג'בי תיערך היום (שני) בשעה 14:00 במושב ניר ישראל.

המצוד אחר המחבל נמשך

המחבל, אשרף אבו-שחה, פלסטיני בן 23 מכפר שוויקה שבאזור טול כרם, הצליח להימלט מהזירה לאחר האירוע, ועדיין לא אותר על ידי כוחות הביטחון. אבו-שחה, שהועסק כחשמלאי במפעל, הגיע בשעה 07:00 ליום העבודה בעודו חמוש. כעשר דקות קיבל שיבוץ בעמדת עבודה.

בשלב זה, אבו-שחה עלה לקומה השנייה - קומת משרדי ההנהלה. הוא הבין כי בקומה נמצאים שלושה אנשים: קים שהייתה בסמוך לדלפק במבואה, חג'בי שישב בתוך המרחב המשותף וכן עובדת נוספת שהייתה במשרדה ונפצעה בפיגוע באורח בינוני. מיד אחר כך הוא ניגש למחסן וביקש מעובד המקום חבילת אזיקונים. בשל היותו חשמלאי בקשתו לא עוררה כל חשד אצל המחסנאי והוא סיפק לו את מבוקשו. אותם אזיקים שימשו אותו לאחר מכן כדי לכפות את לבנגרונד-יחזקאל.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
הסריקות אחר המחבל עדיין נמשכות. ברקן, היום/דובר צה"ל

אחרי הפיגוע פתחו כוחות משטרה וצה"ל, הכוללים גם מסוק ויחידת "עוקץ", בסריקות אחר המחבל. צה"ל תגבר כבישים מרכזיים באזור וסגר חלק מהם כדי לבצע בידוק לכלי הרכב.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית משתתפים בחיפושים. "אנחנו מבצעים מרדף אחר המחבל", אמר דובר צה"ל. "הנחת העבודה שהוא עדיין חמוש. מפעילים המון כוחות בשביל לקבוע לנסות לתפוס את המחבל ולעצור אותו מוקדם ככל האפשר".

במקביל, לוחמי צה"ל מיפו את בית משפחת המחבל בכפר שוויקה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", וביצעו תחקורים ומעצרים של חשודים בסיוע למחבל.

כוחות צה"ל סורקים את סמוך למיקום פיגוע הירי במפעל בברקן 7 באוקטובר 2018. רויטרס
הרחבת הבידוק במסגרת המצוד אחר המחבל/רויטרס

לפני הפיגוע כתב המחבל בחשבון הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את מה שאני מייחל לו. אתה גדול המבשרים".

באזור התעשייה ברקן עובדים כ-4,800 פועלים פלסטינים יחד עם אלפי יהודים, ובהתנחלויות ובמערכת הביטחון נוהגים להציג אותו כדוגמה להצלחה של הדו-קיום. לכן, הפיגוע הבוקר מהווה עבור רבים פגיעה קשה בתחושת הדו קיום.

מנהל התפעול והלוגיסטיקה במפעל שבו אירע הפיגוע, סיפר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הגיע לזירה כמה דקות לאחר הירי והזעיק את הקב"ט של המקום. לדבריו, מדובר בפלסטיני שעבד ארבעה חודשים במפעל. הוא סיפר כי החברה בחרה להקים את המפעלים באזור התעשייה ברקן "מתוך אמונה בחזון של שלום ודו קיום. הפיגוע הרצחני שפשוט ניסה להרוס את כל זה מכה אותנו בתדהמה מוחלטת". עוד הוסיף כי "כולנו פה עובדים כתף אל כתף, כואבים את כאב המשפחות, של ההרוגים והפצועים".

(עדכון ראשון: 21:47, 7.10.18)

פועלים מגיעים לאזור התעשייה ברקן. ראובן קסטרו
פועלים פלסטינים מגיעים לאזור התעשייה ברקן, הבוקר/ראובן קסטרו
זירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. רויטרס
זירת האירוע בברקן, היום/רויטרס
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
ברקן, היום/דובר צה"ל
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
ברקן, היום/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully