וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בבועה של דו-קיום: "כולנו עובדים יחד, המחבל ניסה להרוס זאת"

בהתנחלויות ובמערכת הביטחון רואים את אזור התעשייה ברקן כדוגמה להצלחת שיתוף פעולה בין יהודים ופלסטינים, והעובדים מקווים כי הפיגוע לא יערער את התחושות האלו. מנהל הלוגיסטיקה במפעל: "הוכינו בתדהמה. אנחנו מייצרים שלום אמיתי"

צילום: הלל מאיר טי.פי.אס ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

פיגוע בברקן - עדכונים אחרונים:

-פיגוע ירי אירע באזור התעשייה בברקן שבדרום השומרון
-גבר ואישה נרצחו ואישה נוספת נפצעה בינוני
-החשוד: בן 23 מהכפר שוויקה, עובד המפעל לשעבר
-הנרצחים נמצאו כפותים וככל הנראה נורו מטווח קצר
-לא ברור איך היורה הצליח לחדור למפעל מאובטח עם נשק
-היום כתב בפייסבוק: "אלוהים, תבשר לי מה שאני מייחל לו"
-כוחות צה"ל ומשטרה פתחו בסריקות ובחסימות כבישים

באזור התעשייה ברקן עובדים כ-4,800 פועלים פלסטינים יחד עם אלפי יהודים, ובהתנחלויות ובמערכת הביטחון נוהגים להציג אותו כדוגמה להצלחה של דו קיום בין יהודים ופלסטינים באזור. לכן, הפיגוע הבוקר (ראשון), בו רצח אשרף אבו שחה בן ה-23 מהכפר שווייקה שני עובדים במפעל אלון במתחם ופצע נוספת, מהווה עבור רבים באזור פגיעה קשה בתחושת הדו-קיום.

מנהל התפעול והלוגיסטיקה במפעל שבו אירע הפיגוע, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הגיע לזירה כמה דקות לאחר הירי והזעיק את הקב"ט של המקום. לדבריו, מדובר בפלסטיני שעבד ארבעה חודשים במפעל, וכי הוא לא פוטר מעבודתו. הוא הוסיף כי החברה בחרה להקים את המפעלים באזור התעשייה ברקן "מתוך אמונה בחזון של שלום ודו קיום. הפיגוע הרצחני שפשוט ניסה להרוס את כל זה מכה אותנו בתדהמה מוחלטת". עוד הוא הוסיף כי "כולנו פה עובדים כתף אל כתף, כואבים את כאב המשפחות, של ההרוגים והפצועים".

לקריאה נוספת:
גבר ואישה נורו למוות בפיגוע בברקן שבשומרון; החשוד נמלט
המחבל בברקן כתב בפייסבוק לפני הפיגוע: "אלוהים, תעזור לי להצליח במעשה שלי"

מפעל אלון בו אירע פיגוע הירי באזור התעשייה בברקן. מערכת וואלה! NEWS
"הסתתרתי מתחת לשולחן". דלפק הכניסה במפעל בו בוצע הירי באזור התעשייה בברקן, היום/מערכת וואלה! NEWS

"התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש", הוא אמר מוקדם יותר. לדבריו, "אנחנו מאמינים בחזון של שלום. אנחנו מייצרים דו קיום ושלום אמיתי, פתחנו מפעלים והשקענו מיליוני שקלים. לדאבוני יצא אדם שהרס הכל".

סמדר, עובדת נוספת במפעל, סיפרה כי הנרצחים הם עובדים ברכש. "אחת צעירה אם לתינוקת בת שנה וחצי והשני אב לשלושה ילדים", אמרה, "אין להם שום קשר לפיטורין, ולא היו פיטורין. הבוס שלי שוחר שלום. הוא תמיד אמר: כל משפחה שאני מעסיק - זה פחות מחבלים. לאנשים האלה אין שום קשר לאף עובד פה. אף אחד לא פוטר - זה בוודאות פיגוע".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בכניסה למפעל באזור התעשייה בברקן, היום/דובר צה"ל
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
"התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש"/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

יוהן, עולה מצרפת שעובד באזור התעשייה ברקן במשך כשנה, סיפר כי בחברה בה הוא מועסק הוא עובד מועסקים כ-30% פלסטינים. "אני אמשיך להגיע לעבודה, אני מגיע עכשיו. אנחנו לא מפחדים". לדבריו, המקום מאובטח היטב, והוא גם שוחח עם כמה מהעובדים הפלסטינים לאחר הפיגוע.

עובדים מהמפעל הגיעו לבית החולים בילינסון בפתח תקוה כדי לתמוך בפצועה ובבני משפחתה. "רוצים את החברים שלי בחזרה", אמרו. "אנחנו הרוסים, לא יודעים מאיפה להתחיל לדבר, איזה בוקר קשה עבר עלינו, אני עדיין רועדת", סיפרה אחת מהם.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
ממשיכים בסריקות לאיתור המחבל. כוחות צה"ל במפעל בו אירע הפיגוע, היום/דובר צה"ל

כאמור, בפיגוע במפעל נורו למוות גבר ואישה, שנפצעו אנושות ובהמשך נקבע מותם. אישה נוספת, בת 54, נורתה ונפצעה באורח בינוני ויציב כשהיא סובלת מפציעה חודרת בפלג גופה העליון. המחבל נמלט מהמקום. ההרוגים נמצאו כשהם כפותים וככל הנראה נורו מטווח קצר. בעקבות מעצור שהיה למחבל בנשק הוא הפסיק את הירי וברח מהמפעל. המחבל, אשרף אבו שחה בן ה-23 מהכפר שווייקה, ירה באמצעות רובה "קרל גוסטב" בטרם נמלט. היום הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את מה שאני מייחל לו. אתה גדול המבשרים".

כוחות משטרה וצה"ל, הכוללים גם מסוק ויחידת "עוקץ", פתחו בסריקות בעקבותיו. צה"ל תגבר כבישים מרכזיים באזור וסגר חלק מהם כדי לבצע בידוק לכלי הרכב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית משתתפים בחיפושים.

תיעוד של החשוד נמלט מזירת הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תיעוד המחבל בורח מהמפעל, היום/צילום מסך, מצלמות אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully