וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בברקן כתב בפייסבוק: "אלוהים, תעזור לי להצליח במעשה שלי"

מחקירה ראשונית של הפיגוע באזור התעשייה שבדרום השומרון עלה כי החשוד במעשה הוא צעיר פלסטיני תושב אזור טול כרם שעובד במפעל במשך ארבעה חודשים. אתרים פלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון פשטו על בית המחבל ומתחקרים את משפחתו

עריכה: יאיר דניאל

אירוע ירי בברקן - עדכונים אחרונים:

-ירי בוצע בברקן שבדרום השומרון; הנסיבות נבדקות
-גבר ואישה נרצחו; אישה נוספת נפצעה בינוני
-שניים מהנפגעים נמצאו כפותים וכנראה נורו מטווח קצר
-לא ברור איך הוא הצליח לחדור למפעל מאובטח עם נשק
-היום כתב בפייסבוק: "אלוהים, תבשר לי מה שאני מייחל לו"
-כוחות צה"ל ומשטרה פתחו בסריקות ובחסימות כבישים

המחבל הפלסטיני שרצח את שני עובדי המפעל ופצע בינוני אישה נוספת בברקן שבדרום השומרון עובד במקום בבמשך ארבעה חודשים - כך עולה היום (ראשון) מחקירה ראשונית של המשטרה. אשרף אבו שחה, בן 23 מהכפר שווייקה שבאזור טול כרם, הגיע הבוקר למשמרת עלה לקומה השנייה של המפעל, שם כפת גבר ואישה עובדי המקום ורצח אותם בירי מטווח קצר. אישה נוספת נורתה ופונתה לבית החולים במצב בינוני.

בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, וזיו חג'בי, בן 32 מראשון לציון. כוחות משטרה וצה"ל, הכוללים גם מסוק ויחידת "עוקץ", פתחו בסריקות בעקבות אבו שחה. צה"ל תגבר כבישים מרכזיים באזור וסגר חלק מהם כדי לבצע בידוק לכלי הרכב. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית משתתפים בחיפושים. עוד דווח כי כוחות צה"ל נכנסו לכפר שבו מתגורר המחבל.

היום, כמה שעות לפני המעשה, כתב המחבל בחשבון הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את מה שאני מייחל לו. אתה גדול המבשרים". מהפוסטים האחרונים שלו נראה שהוא קרוב לדת ופעיל בנושא האסירים הפלסטינים.

עוד בוואלה! NEWS:
#לא_התלוננתי: נכד של מנהיג קהילה חרדית נחשבת חשף התעללות מצד סבו
צפו: מפגין התפרץ לנסיעת שיירת ראש הממשלה בבית שאן, המאבטח הסתער
האיטי: לפחות 11 הרוגים ברעידת אדמה שהכתה בצפון המדינה

הפוסט בפייסבוק שכתב היורה בברקן. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הפוסט בפייסבוק של החשוד בירי/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

באזור התעשייה ברקן עובדים יותר מ-8,000 עובדים, שכמחציתם פלסטינים תושבי הגדה. במפעל אמרו כי "מדובר בעובד מהמניין שקיבל אישורים מהשב"כ לעבודה בארץ". מנהלי קבוצת אלון אמרו כי לא היה סכסוך כספי עם העובד והוא קיבל "יחס חם".

"נראה שהוא ידע במי הוא מתכוון לפגוע", אמר גורם המעורה בחקירה. "הוא עלה לקומה השנייה וירה ירי סלקטיבי ליושבי המפעלים". במסגרת החקירה ייבדק כיצד הצליח היורה לחדור למפעל המאובטח.

"אנחנו קובעים שמדובר בפיגוע טרור חמור", מסר דובר צה"ל רונן מנליס. "גם בעקבות דברים שהשאיר אחריו. הוא בעל אישור עבודה באזור תעשייה ברקן". לדבריו, "הוא לא פוטר. לא הגיע לעבודה בשבועות האחרונים".

זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

מנליס הוסיף כי המחבל "הוא בעל אישור עבודה לאזור תעשייה ברקן ומבצע את הפיגוע במפעל שבו מועסק. מצד אחד מדובר בפיגוע, מצד שני יש פה כנראה גם עניינים אישיים שהביאו אותו למפעל שהוא עובד בו".

עם זאת, דובר צה"ל הבהיר כי הסימנים מעלים שמדובר בפיגוע טרור: "אנחנו מבצעים מרדף אחר המחבל. הנחת העבודה שהוא עדיין חמוש. מפעילים המון כוחות בשביל לקבוע לנסות לתפוס את המחבל ולעצור אותו מוקדם ככל האפשר", אמר מנליס והוסיף כי בשלב זה צה"ל מתגבר את הכוחות ביהודה ושומרון "מתוך כוונה למנוע חיקוי והשראה".

פשיטת כוחות הביטחון על בית המחבל בכפר שוויקה

עריכה: יאיר דניאל
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

עובדים מהמפעל בברקן החלו להגיע לבית החולים בילינסון כדי לתמוך בפצועה ובבני משפחתה. "רוצים את החברים שלי בחזרה", אמרו. "אנחנו הרוסים, לא יודעים מאיפה להתחיל לדבר, איזה בוקר קשה עבר עלינו, אני עדיין רועדת".

המנהל הלוגיסטי של המפעל סיפר: "התחושות שלנו קשות. אנחנו אבלים וחפויי ראש". לדבריו, "אנחנו מאמינים בחזון של שלום. אנחנו מייצרים דו קיום ושלום אמיתי, פתחנו מפעלים והשקענו מליוני שקלים. לדאבוני יצא אדם שהרס הכל. ליבנו עם המשפחות בשעה קשה זו".

פינוי הפצוע מזירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. מד"א
זירת הפיגוע, היום/מד"א

מנכ"ל היישוב ברקן, שי עמיחי, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "היישוב, מרגע קבלת הידיעה, הפעיל את הכוחות ברמה המיידית, מה שאנחנו יודעים להפעיל באירועים דומים".

עמיחי הוסיף כי תושבים רבים מהיישוב עובדים באזור התעשייה הסמוך. "כשהבנו את המשמעות אז אנחנו גיבינו את מערך האבטחה של היישוב בעזרת כל האמצעים לרשותנו, הצבאיים והאזרחיים, מאחר והמחבל עדיין לא אותר", הוסיף עמיחי. "אנחנו תגברנו את מוסדות החינוך כאן, את שער היישוב, ואנחנו עדיין ממשיכים לפעול בהתאם להנחיות הצבא".

(עדכון ראשון: 9:07)

כוחות צה"ל באירוע ירי בברקן. שמעון ברוך, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, שמעון ברוך
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully