וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה לקומה השנייה, אזק את קים - וירה: כך נראו רגעי האימה בפיגוע בברקן

אשרף אבו שחה התייצב ב-7:00 למשמרתו במפעל "אלון", עבר במחסן, יצא בקור רוח לרצוח את עמיתיו והפסיק רק לאחר תקלה בכלי הנשק: השתלשלות האירועים במקום העבודה שהפך לזירת פיגוע

צילום: הלל מאיר טי.פי.אס ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבשומרון, שבו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי, החל הבוקר (ראשון) בשעה 7:00 לאחר שהמחבל, שעובד כחשמלאי במפעל זה ארבעה חודשים, התייצב למשמרת. המחבל - אשרף אבו-שחה, פלסטיני בן 23 מכפר שוויקה שבאזור טול כרם, נכנס למפעל כשהוא חמוש וכעבור כעשר דקות קיבל שיבוץ בעמדת עבודה.

בשלב זה, אבו-שחה עלה לקומה השנייה - קומת משרדי ההנהלה. הוא הבין כי בקומה נמצאים שלושה אנשים: קים שהייתה בסמוך לדלפק במבואה, חג'בי שישב בתוך המרחב המשותף וכן עובדת נוספת שהייתה במשרדה ונפצעה בפיגוע באורח בינוני. מיד אחר כך הוא ניגש למחסן וביקש מעובד המקום חבילת אזיקונים. בשל היותו חשמלאי בקשתו לא עוררה כל חשד אצל המחסנאי והוא סיפק לו את מבוקשו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו ופוטין סיכמו להיפגש בקרוב: "נמשיך את התיאום הביטחוני"
חוק הגיוס יפרק את הקואליציה? "נתניהו טרם החליט אם ללכת לבחירות"
בגלל מידע שגוי לבית המשפט: המשטרה תפצה נאשם מ"חתונת השנאה"

קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
המחבל כפת אותה וירה בה מטווח קצר. קים לבנגרונד-יחזקאל/מערכת וואלה! NEWS, .

אחר כך שב המחבל לקומה השנייה, כשבידו רובה מסוג "קרל גוסטב" - והחל במסע הירי. הוא התקדם לעבר קים, לפת את ידיה וירה בה למוות מטווח קצר ככל הנראה לאחר מאבק. כשהבחין בעובדת הנוספת הוא ירה לעברה שני קליעים שאחד מהם פגע בבטנה. היא הצליחה להסתתר מתחת לשולחן.

בעקבות הירי קם חג'בי ממקומו. משהבחין המחבל בחג'בי רגע לפני שנמלט מהזירה הוא ירה לעברו כמה קליעים והרג אותו. בשלב הזה ירד המחבל בריצה מקומת המשרדים והחל לצאת משערי המשרד. עובד שנקלע למקום הבחין במחבל החמוש, שלף את אקדחו וירה קליע אחד לעברו, אולם הוא החטיא והמחבל הצליח לברוח.

העובדת הפצועה, אישה בת 54 שפונתה אל בית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שחזרה בפני אנשי הביטחון את הרגעים שבהם נורתה - וניצלה: "שמעתי המולה במסדרון של המשרד. יצאתי החוצה, ואז המחבל ירה לעברי. מיד רצתי פנימה והתחבאתי מתחת לשולחן. ראיתי שהוא נכנס לחדרון ומיד אחר כך יצא".

עוד באותו נושא

גבר ואישה נורו למוות בפיגוע בברקן שבשומרון; החשוד נמלט

לכתבה המלאה
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
נרצח גם הוא בקומה השנייה של המפעל. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

לפי מצלמות האבטחה, חלפו פחות מעשר דקות מהרגע שבו פתח במסע הירי ועד שנמלט לבסוף משערי המשרד. על פי ההערכה, רעש המכונות שעבדו במפעל מנע משאר העובדים לשמוע את קולות הירי, מה שגם אפשר לו להימלט כמעט ללא הפרעה. מהצילומים עולה כי איש מהעובדים לא הבחין בו כדי לעצור בעדו.

מיד אחרי הירי הבחין אחד העובדים במתרחש בקומה השנייה והזעיק את המשטרה. החשש היה שהמחבל מסתתר באחד מהמבנים. כוחות יס"מ, ימ"מ, דובדבן ועוקץ סרקו את המבנה כשהם נעזרים באנשי השב"כ שביצעו גם תחקור ראשוני של העובדים.

זכוכיות מנופצות, משרדים הרוסים: זירת הפיגוע בשומרון

עריכה: יוסי אלטר
זירת המבנה בו בוצע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. אבי אשכנזי
זירת הפיגוע, בקומה השנייה של המפעל/אבי אשכנזי
תיעוד של החשוד נמלט מזירת הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. מצלמות אבטחה, צילום מסך
המחבל נמלט במורד המדרגות/צילום מסך, מצלמות אבטחה

בתחילה אחד החשדות היה שהעובד פוטר, אך בהמשך הודיע דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס כי העובד לא פוטר, אך "היו לו קשיים במקום עבודה". במפעל דחו את הטענות שהעובד פוטר וטענו כי הוא מועסק כארבעה חודשים, ולא הגיע רק בימים האחרונים: "מדובר בעובד מהמניין שקיבל אישורים מהשב"כ לעבודה בארץ". מנהלי קבוצת "אלון" מסרו כי לא היה סכסוך כספי עם העובד וכי הוא קיבל יחס חם.

אחת מעובדות המפעל, שלדבריה התחבאה מתחת לשולחן, אמרה כי "זה לא מעשה נקם על פיטורין. אם היה רוצה לפגוע במנהל היה נשאר בקומה שמעל לקומת המפעל. הוא בחר לעלות לקומת הכספים והנהלת החשבונות כי ידע שלשם נכנסים בלי בעיה. הרבה פלסטינים היו עולים לשם כדי לבקש הלוואות". לדבריה, "זה פיגוע מתוכנן".

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

תיעוד כוחות צה"ל בכניסה לשוויקה:

זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
ניידת מד"א וכוחות צה"ל סמוך למפעל, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

אחרי הפיגוע פתחו כוחות משטרה וצה"ל, הכוללים גם מסוק ויחידת "עוקץ", בסריקות אחר המחבל. צה"ל תגבר כבישים מרכזיים באזור וסגר חלק מהם כדי לבצע בידוק לכלי הרכב. במקביל ממשיכים מאמצי הסריקות במרחב.

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית משתתפים בחיפושים. "אנחנו מבצעים מרדף אחר המחבל", אמר דובר צה"ל. "הנחת העבודה שהוא עדיין חמוש. מפעילים המון כוחות בשביל לקבוע לנסות לתפוס את המחבל ולעצור אותו מוקדם ככל האפשר".

במקביל, לוחמי צה"ל מיפו את בית משפחת המחבל בכפר שוויקה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", וביצעו תחקורים ומעצרים של חשודים בסיוע למחבל.

פשיטה על בית המחבל בכפר שויקה ליד טול כרם

עריכה: יאיר דניאל
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
מפקד פיקוד מרכז, מח"ט אפרים ומאו"ג איו"ש בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

לפני הפיגוע כתב המחבל בחשבון הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את מה שאני מייחל לו. אתה גדול המבשרים".

באזור התעשייה ברקן עובדים כ-4,800 פועלים פלסטינים יחד עם אלפי יהודים, ובהתנחלויות ובמערכת הביטחון נוהגים להציג אותו כדוגמה להצלחה של הדו-קיום. לכן, הפיגוע הבוקר מהווה עבור רבים פגיעה קשה בתחושת הדו קיום.

מנהל התפעול והלוגיסטיקה במפעל שבו אירע הפיגוע, סיפר בשיחה עם וואלה!NEWS כי הגיע לזירה כמה דקות לאחר הירי והזעיק את הקב"ט של המקום. לדבריו, מדובר בפלסטיני שעבד ארבעה חודשים במפעל. הוא סיפר כי החברה בחרה להקים את המפעלים באזור התעשייה ברקן "מתוך אמונה בחזון של שלום ודו קיום. הפיגוע הרצחני שפשוט ניסה להרוס את כל זה מכה אותנו בתדהמה מוחלטת". עוד הוסיף כי "כולנו פה עובדים כתף אל כתף, כואבים את כאב המשפחות, של ההרוגים והפצועים".

יוהן, עולה מצרפת שעובד באזור התעשייה ברקן במשך כשנה, אמר "אני עובד עם פלסטינים. אני חושב שבחברה שלנו יש 30% פלסטינים. ואני אמשיך להגיע לעבודה, אני מגיע עכשיו. אנחנו לא מפחדים". לדבריו, המקום מאובטח היטב, והוא דיבר עם כמה מהעובדים הפלסטינים לאחר הפיגוע.

זיו עמד לחגוג יום הולדת, קים התכוננה לבחינות הלשכה

קים לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה, כמזכירה של סמנכ"ל החברה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן השנה וחצי, שני הורים ואחות. לפני כן למדה משפטים, ועבדה במפעל כשהתכוננה לבחינות הלשכה. "הבן שלה רק למד לדבר", אמרה אילנה והב, הסייעת בפעוטון של בנה של קים. "המילים הראשונות שלו היו 'קים' ו'אימא'".

נטלי קבסה, חברת המשפחה, אמרה כי השניים עברו מברקן לפני כשנה. לדבריה, לבנגרונד-יחזקאל עוד "הספיקה לשים את הילד במעון עוד הבוקר. היא היתה חייכנית וטובת לב, עם נתינה. אנחנו לא מעכלים את האסון הכבד, נפלו עלינו השמיים. לא מעכלים את האסון".

הלוויתה של לבנגרונד-יחזקאל צפויה להתקיים הלילה בשעה 22:00 בבית העלמין בראש העין.

חג'בי, שהיה אמור היה לחגוג את יום הולדתו ביום חמישי הקרוב, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים: תאומים בני שבע ואחד בן ארבע. בני משפחתו וחבריו של זיו חג'בי התקשו לעכל את הבשורה. "ראינו את הידיעה על הפיגוע בברקן, וישר שלחנו לו SMS, הוא לא עונה", סיפר חברו, בני. "אני שואל אותו 'זיו הכל בסדר?' - לא עונה. אשתו בכתה בטלפון. אבא של זיו בישר לה על מותו, הוא אמר לה: אין לך מה להגיע, הוא מת. היא ממוטטת עכשיו".

לדברי בני, חג'בי עבד במפעל כשלוש שנים ושימש כחשב, ולפני כן עבד אצל משרד רואי החשבון זיו האפט. "הוא נעים הליכות, שקט, נותן כבוד, לא מציק לאף אחד, אבא טוב, בעל טוב, איש משפחה למופת", ספד לו. "הייתה לו סבלנות אדירה עם הילדים, צנוע, ענו. הייתי אומר לו 'למה אתה צריך את הנסיעות האלה לשומרון'. הוא לא חשב שזה אזור מסוכן".

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
קים ובנה/מערכת וואלה! NEWS
הודעות שנשלחו להרוג בירי בשומרון. באדיבות המצולמים
הודעות שנשלחו לזיו בעקבות הדיווחים על הפיגוע, היום/באדיבות המצולמים

"הוא אהב את החיים ואת העבודה שלו", סיפרה איריס חג'בי, אימו של זיו. "הוא השאיר שלושה ילדים קטנים ואישה מקסימה. הלך לעבודה וזה מה שקיבל בסוף... הוא רק רצה לעשות טוב לאנשים, שלא יהיה חסר לאף אחד, שלכולם יהיה טוב. למה אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35? מה עשיתי רע בחיים שלי... מה תגיד אשתו לילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע. עכשיו אין להם אבא".

על רגעי האימה שבהם נודע לה כי בנה הוא בן ההרוגים בפיגוע סיפרה: "כששמענו על ברקן התחלנו לבדוק טלפונים... התקשרתי אליו הוא לא ענה לי לטלפון, התחלתי להיכנס ללחץ ואז הבנו כשהתקשרנו לבילינסון ואמרו שהביאו רק את הפצועה". היא ציינה כי בני המשפחה לתרום את קרניות עיניו של בנה לאחר מותו ואף קראה לגזור עונש מוות על היורה. "אני רוצה להעביר מסר: אני לא מוכנה שאף אחד מאלו שפוגעים בחיי אדם יישאר בחיים. אני רוצה שהמשפחה שלו תסבול. הבן שלי יצא לעבוד ולא למלחמה. הקם להורגך השכם להורגו".

הלוויתו של חג'בי תיערך מחר בשעה 14:00 במושב ניר ישראל.

זיו חג'בי הגבר שנרצח בפיגוע בברקן. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע, בסליחות בכותל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. כוחות הביטחון במרדף אחרי הרוצח הנתעב אני בטוח שיתפסו אותו ומעמיק אותו לדין ונמצה איתו את הדין בהקדם".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

(עדכון ראשון: 13:21)

זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
הכניסה למפעל, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית
זירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. רויטרס
אזור הפיגוע, היום/רויטרס
זירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
זירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל
מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
זירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית
תיעוד של החשוד נמלט מזירת הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. מצלמות אבטחה, צילום מסך
מנוסת המחבל/צילום מסך, מצלמות אבטחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully