וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין סיכמו להיפגש בקרוב: "נמשיך את התיאום הביטחוני"

7.10.2018 / 11:35

ראש הממשלה שוחח עם הנשיא הרוסי לראשונה מאז העברת מערכת הטילים S-300 לסוריה וברקע המתיחות בין המדינות סביב הפלת המטוס. השניים הסכימו להיפגש בקרוב ולהמשיך את התיאום בין הצבאות

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי הוא ייפגש בקרוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "לפני זמן קצר שוחחתי עם הנשיא פוטין", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "סיכמנו להיפגש בזמן הקרוב כדי להמשיך את התיאום הביטחוני בין הצבאות". הוא הוסיף כי "ישראל תפעל כל העת כדי למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה וכדי למנוע ממנה להעביר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון".

זוהי שיחתם הראשונה של מנהיגי המדינות מאז העברת מערכת ה-S-300 לסוריה, שהייתה חלק מצעדי התגובה של מוסקבה להפלת מטוס הסיור בזמן תקיפת ישראל בלטקיה לפני כשלושה שבועות. מערכות ההגנה של המשטר פגעו במטוס האיליושן 22, שעליו היו 15 אנשי צוות רוסים, אך צבא רוסיה הטיל את האחריות על ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
גבר ואישה נורו למוות בפיגוע בברקן שבשומרון; החשוד נמלט
#לא_התלוננתי: נכד של מנהיג קהילה חרדית נחשבת חשף התעללות מצד סבו
דיווח: העיתונאי הסעודי נרצח בקונסוליה באיסטנבול, גופתו הוברחה

פגישת נתניהו פוטין במוסקבה 23.8.17. רויטרס
ימשיכו את התיאום הביטחוני. נתניהו ופוטין בפגישתם בשנה שעברה/רויטרס

ישראל מתעקשת כי בעת התקרית מטוסי חיל האוויר כבר היו במרחב האווירי של ישראל, אך גם תחקיר שהציגה משלחת בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין לא שכנעה את רוסיה. בנוסף להצבת המערכת, הודיע משרד ההגנה במוסקבה על הצבת אמצעים ללחימה אלטרונית בסוריה ועל העברת אמצעי שליטה ובקרה לצבא סוריה במטרה למנוע תקריות דומות.

ביום רביעי הודיע שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו כי העברת הטילים הושלמה וכי יידרשו שלושה חודשים עד להכשרת הצוותים הסוריים להפעלת המערכת ולהפיכתה למבצעית. סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשינין, אמר בראיון לסוכנות הידיעות ספוטניק כי הוא מקווה שישראל תפגין כושר שיפוט נכון באזור אחרי פריסת המערכת. עם זאת, הוא הוסיף כי הערוץ למניעת תקריות בין רוסיה לבין ישראל יישאר פתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully