וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: העיתונאי הסעודי נרצח בקונסוליה באיסטנבול, גופתו הוברחה

7.10.2018 / 3:16

גורמים במשטרה אמרו כי גופתו של ג'מאל חאשוקג'י, שלא נראה מאז שנכנס לקונסוליה ביום שלישי כדי להשלים את הליך גירושיו, הוצאה מהמבנה. הוא היה אחד ממבקריו הבולטים של יורש העצר, שמכחיש שהממלכה אחראית להיעלמותו שצפויה להחריף את המשבר עם אנקרה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חאשוקג'י, שנעלם אחרי שנכנס לקונוסליה הסעודית באיסטנבול ביום שלישי, נרצח במקום - כך מסרו אמש (שבת) גורמים במשטרת טורקיה לסוכנות הידיעות רויטרס. בריאד ממשיכים להכחיש שיש להם קשר להיעלמותו של אחד ממבקריו הבולטים ביותר של יורש העצר.

"ההערכה הראשונית של משטרת טורקיה היא שהוא נרצח בקונסוליה של ערב הסעודית באיסטנבול", אמר אחד הגורמים לרויטרס. "אנחנו סבורים שהרצח תוכנן מראש ושגופתו הוצאה בסופו של דבר מהקונסוליה".

גורם סעודי בקונסוליה הכחיש את הדיווחים ואמר כי הם חסרי בסיס. עוד הוסיף הגורם כי משלחת הכוללת חוקרים סעודיים הגיעה אתמול לאיסטנבול על מנת להשתתף בחקירת היעלמותו של חאשוקג'י.

גורם במחלקת המדינה מסר כי ארצות הברית ממשיכה לאסוף מידע. "אנחנו לא יכולים לאשר את הדיווחים האלו, אך אנחנו עוקבים אחריהם מקרוב", אמר.

לקריאה נוספת על הפרשה
טלפונים הופקדו, מכוניות נסעו: תעלומת העיתונאי הסעודי שנעלם באיסטנבול
גולה סעודי נכנס לקונסוליה בטורקיה - ונעלם

העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי, 2014. AP
נמלט לארה"ב מחשש לרדיפה. חאשוקג'י/AP

חאשוקג'י לא נראה מאז שהגיע לקונסוליה כדי להשלים את הליך הגירושים שיאפשר לו להינשא לארוסותו הטורקית, שהמתינה לו לשווא במשך שעות ארוכות. בימים האחרונים אמרו גורמים סעודיים כי חאשוקג'י עזב את הקונסוליה זמן קצר אחרי שנכנס אליה ויורש העצר מוחמד בן סלמאן אף הורה לפתוח את המקום מאחר שלדבריו "אין לו מה להסתיר".

הפרשה עלולה להחריף את המשבר ביחסים בין שתי המדינות המוסלמיות, שהתרחקו מאז פרץ המשבר עם קטאר אשתקד. ארדואן התייצב לצד הנסיכות, בעוד שבן סלמאן מוביל את החרם האזורי עליה.

דובר מטעמו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבטיח לגלות את מקום הימצאותו של העיתונאי, שעזב את מולדתו לגלות בארצות הברית ועבד גם עבור "וושינגטון פוסט". הוא כתב עבור העיתון טורים ביקורתיים על מדיניות הנסיך ביחס לקטאר, המלחמה בתימן ודיכוי מבקרי המשטר.

הוועד להגנה על עיתונאים מסר כי הוא מודאג מהדיווחים על גורלו של חאשוקג'י. "על הרשויות הסעודיות לדווח מיד, באופן אמין ומקיף, על מה קרה בתוך הנציגות הדיפלומטית שלה", נמסר מהארגון.

הפגנה מול הקונסוליה הסעודית באיסטנבול בשל היעלמות העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, 5 באוקטובר 2018. רויטרס
הפגנה מחוץ לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, חמישי/רויטרס

אתמול אמר הקונסול הכללי של ערב הסעודית, מוחמד אל-עוטייבי, כי ארצו מסייעת בחיפושים אחרי העיתונאי ודחה את האפשרות שהוא נחטף. הוא הזמין כתבים למבנה הקונסוליה כדי להראות שחאשוקג'י לא נמצא בה. הוא אמר כי המצלמות בקונסוליה לא צילמו בעת האירוע, כך שלא ניתן לבחון את מה שהתרחש מאז שהעיתונאי נכנס למקום בסביבות השעה 13:30 ביום שלישי. המבנה מוקף במחסומי משטרה ובחומות גבוהות, שבראשן גדר תיל.

(עדכון ראשון: 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully