וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפונים הופקדו, מכוניות נסעו: תעלומת העיתונאי הסעודי שנעלם באיסטנבול

5.10.2018 / 13:20

ארוסתו של ג'מאל חאשוקג'י סיפרה כי הוא היה מודאג כשנכנס לנציגות לפני שלושה ימים. לפי חברו, המצלמות תיעדו תנועת כלי רכב דיפלומטיים, אך לא את יציאתו מהמבנה כפי שטוענת ריאד. בוושינגטון פוסט הותירו דף ריק עבור מבקר השלטון הגולה: "קול חסר"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

כשלושה ימים חלפו מאז נראה לאחרונה העיתונאי הסעודי הגולה ג'מאל חאשוקג'י, שנעלם אחרי כניסתו לקונסוליה הסעודית באיסטנבול. הקונסוליה מתעקשת כי הוא עזב את המבנה, אך גורמים טורקיים רשמיים סבורים שהוא עדיין שם. טורקיה אף זימנה אתמול לשיחת בירור את השגריר הסעודי במדינה.

ב"וושינגטון פוסט", שעבורו כתב חאשוקג'י טורים ביקורתיים כלפי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, השאירו טור ריק עם שמו של העיתונאי תחת הכותרת: "קול חסר". בנוסף לכך, חבר המנהלים של העיתון המוביל קרא לנסיך, שלצד קידום רפורמות חברתיות וכלכליות מדכא ביד קשה את מבקריו, להבטיח שחאשוקג'י חופשי ויכול להמשיך בעבודתו העיתונאית.

לקריאה נוספת בנושא
גולה סעודי נכנס לקונסוליה בטורקיה - ונעלם

שער וושינגטון פוסט שמוקדש לעיתונאי הסעודי הנעלם ג'מאל חאשוקג'י, 5 באוקטובר 2018. Washington Post, אתר רשמי
בעיתון קראו ליורש העצר הסעודי להבטיח את חירותו. העמוד שהוקדש לחאשוקג'י/אתר רשמי, Washington Post

העיתונאי, שחי בגלות בארצות הברית, הגיע ביום שלישי לקונסוליה יחד עם ארוסתו הטורקית, המוכנה להזדהות רק בשמה הפרטי חדיג'ה, על מנת לחתום על מסמכי הגירושים כדי שיוכל להינשא מחדש. היא המתינה לו החל מהשעה 13:30 ביום שלישי במשך שעות ארוכות, אך הוא טרם נראה מאז שהפקיד בידיה את הטלפונים הסלולריים שלו כדי להיכנס לנציגות של מולדתו.

היא סבורה שהוא מוחזק על ידי ממשלת סעודיה, אך בריאד טוענים כי הוא יצא מהמבנה כעבור זמן קצר והטענות שלפיהן הוא עדיין בתוך הקונסוליה הן "שקריות". גורם סעודי רשמי, ששוחח עם כלי תקשורת שונים, אמר כי חאשוקג'י "לא נמצא בתוך הקונסוליה או במעצר", אך הפרשה המסתורית מעיבה על היחסים המתוחים ממילא בין ערב הסעודית לטורקיה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייצב לצדה של קטאר עם תחילת המצור שהטילה ערב הסעודית על שכנתה הקטנה, ולא אחת הוא רמז שהממלכה ובעלות בריתה תמכו בניסיון ההפיכה נגדו לפני שנתיים. ארדואן הוא איש "האחים המוסלמים", תנועה שאותה רודפת ערב הסעודית, אך נתמכת על ידי קטאר, והוא טרם התייחס למקרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הוא היה מודאג"

גם ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של ערב הסעודית, שומרת בשלב זה על גובה הלהבות ורק מסרה דרך גורם במחלקת המדינה כי היא עוקבת אחרי האירועים ואוספת מידע.

"הוא לא אמר זאת, אך הוא היה מודאג", סיפרה ארוסתו לניו יורק טיימס, כשהיא ממתינה עוד מחוץ למבנה בן שתי הקומות המוקף חומות ברחוב צדי במרכז המסחרי של איסטנבול. חדיג'ה סיפרה כי הוא היה "לחוץ ועצוב" מכך שהוא נאלץ להגיע לקונסוליה כדי להשיג את המסמכים הדרושים. לדבריה, הוא סיפר לאחד מחבריו יום קודם לכן שהוא חושש שהוא ייחטף ויוחזר לערב הסעודית.

ביקר את המדיניות כלפי קטאר

ראש אגודת התקשורת הטורקית-ערבית, טוראן קיסלקצ'י, שהוא גם חבר קרוב של חאשוקג'י, אמר כי המשטרה המקומית המספקת אבטחה לקונסוליה בדקה את המצלמות במקום ולא ראתה את העיתונאי יוצא מהמתחם. עם זאת, הוא וגורמים אחרים אמרו כי תועדה תנועת מכוניות דיפלומטיות אל הקונסוליה וממנה מאז יום שלישי. הם חוששים שחאשוקג'י הוחזר, או יוחזר, בעל כורחו לממלכה.

חאשוקג'י היה בעבר מקורב לבית המלוכה בריאד ושימש יועץ לבכירים בממשלה, עד שחל קרע בינו לבין המשטר בשנה שעברה. מאז הוא הפך למבקר בולט של מדיניות הממלכה ובין היתר הביע התנגדות למצור על קטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully