וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולה סעודי נכנס לקונסוליה בטורקיה - ונעלם

3.10.2018 / 11:30

העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שעזב את הממלכה לארה"ב בשל הדיכוי, הגיע לנציגות מולדתו באיסטנבול כדי לסיים את הליך הגירושין. עם זאת, הוא לא שב לארוסתו, שהמתינה לו שעות ארוכות מחוץ למבנה. "לא יודעת אם לקחו אותו למקום אחר"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

עיתונאי סעודי, שהביע ביקורת כלפי השלטון, נעלם אתמול (שלישי) אחרי שהגיע לקונסוליה הסעודית באיסטנבול - כך סיפרו שניים ממכריו של ג'מאל חאשוקג'י, שעזב בשנה שעברה את הממלכה לארצות הברית מחשש לביטחונו. ארוסתו הטורקית וכן אחד ממכריו סיפרו לרויטרס כי הוא לא יצא מהמבנה שאליו הגיע כדי להשלים את הליך הגירושין שיאפשר לו להינשא מחדש.

ארוסתו, שדיברה בעילום שם, אמרה כי היא המתינה לו מחוץ לקונסוליה החל משעות הצהריים והזעיקה את המשטרה אחרי שחשוגי לא הופיע. "אני לא יודעת מה קורה, אני לא יודעת אם הוא בפנים או שהם לקחו אותו למקום אחר", אמרה.

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה: עובד מלון נעצר - כי סעד עם אישה ארוחת צהריים
היסטוריה בסעודיה: אישה הגישה את מהדורת החדשות הממשלתית

העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי, 2014. AP
ביקר את יחס הממלכה לקטאר. חאשוקג'י/AP

הרשויות הטורקיות והסעודיות טרם הגיבו. לטורקיה יש יחסים מתוחים עם ערב הסעודית ומדינות אחרות במפרץ בשל תמיכתה של אנקרה בקטאר ושיתוף הפעולה עם איראן בסוריה. גורם אמריקני במחלקת המדינה אמר כי "אנחנו מודעים לדיווחים האלו ומנסים לאסוף מידע נוסף בשלב זה".

חשוגי, לשעבר יועצו של ראש המודיעין הסעודי המודח טורקי אל-פייסל, חי בגלות בוושינגטון במשך יותר משנה. בין היתר, הוא ביקר את מדיניות מולדתו כלפי קטאר וקנדה, המלחמה בתימן ודיכוי חופש העיתונות ומעצר פעילים. "עזבתי את ביתי, את משפחתי, את עבודתי ואני מרים את קולי", הוא כתב בספטמבר שעבר. "כל דבר אחר יהיה בגידה באלו הנמקים בבתי הכלא. אני יכול לדבר בעוד שרבים אחרים לא".

(עדכון ראשון 09:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully