וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: עובד מלון נעצר - כי סעד עם אישה ארוחת צהריים

האזרח המצרי נעצר לאחר שהופץ ברשתות החברתיות תיעוד מעורר מחלוקת שבו הוא נראה כשהוא אוכל עם אישה, שאף צוחקת איתו, מנופפת למצלמה ומאכילה אותו. הרשויות מסרו כי מדובר ב"סרטון פוגעני" והתביעה דרשה לכבד את "ערכי ומסורות החברה הסעודית"

הסרטון שהכעיס את הרשויות בסעודיה

הרשויות בערב הסעודית עצרו עובד בית מלון בג'דה, אזרח מצרי, בשל מה שתיארו כסרטון "פוגעני" שבו הוא נצפה אוכל ארוחת בוקר עם עמיתתו לעבודה. התיעוד, שאותו צילם אותו עובד ובו נראים השניים כשהם אוכלים ארוחה וצוחקים יחד, עורר סערה בממלכה השמרנית לאחר שהופץ ברשתות החברתיות.

האישה, הלבושה כשהיא מכוסה מכף רגל ועד ראש בלבוש המוסלמי המסורתי ניקאב, מנופפת למצלמה בעת שהיא אוכלת. בחלק הנחשב לשנוי במחלוקת ביותר, היא אף מאכילה את הגבר במשך כ-30 שניות.

משרד העבודה הודיע כי הוא "עצר אזרח זר בג'דה אחרי שהוא ראה בסרטון פוגעני". התביעה דרשה לכבד את "הערכים והמסורות של החברה הסעודית".

אזרח מצרי סועד עם אישה במלון בעיר ג'דה, ערב הסעודית. אתר רשמי
הסרטון הוגדר "פוגעני"/אתר רשמי

בערב הסעודית נאכפת הפרדה קפדנית בין גברים לבין נשים במקומות העבודה ובמסעדות, כאשר גם גבר ואישה שמתקיימים ביניהם יחסים קרובים מחויבים לשבת בנפרד אחד מהשנייה. בנוסף לכך, נשים לא מורשות ללכת למקומות רבים ללא ליווי של גבר, כשבמרבית הפעמים מדובר בבן משפחתן.

עם זאת, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן נחשב כמי שרוצה לפתח את כלכלת המדינה ולפתוח אותה לעולם. בחודש יוני השנה בוטל באופן רשמי האיסור על נשים לנהוג בתום מאבק של שלושה עשורים שבו טענו השמרנים הסעודים כי הדבר עלול להוביל לחטא ולחשיפת הנשים להתנכלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully