וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: טרם החלטתי על בחירות. בכיר בקואליציה: נראה שהבחירות בדרך

7.10.2018 / 12:24

ברקע אי ההסכמות סביב החוק ומחלוקות קואליוציוניות אחרות המאיימות לפרק את הממשלה, אמר נתניהו בישבת שרי הליכוד: "אני שומע ששואלים אם יש בחירות. התשובה היא שאין החלטה". לשאלת השר אלקין על מועד הבחירות, השיב ראש הממשלה: "נובמבר 2019", אך ליווה זאת בצחוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה השבועית בלשכתו בירושלים 16 בספטמבר 2018. רויטרס
יילך לבחירות? ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

ברקע מתיחויות קואליציוניות שונות המאיימות לפרק את הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט על פיזור הכנסת והליכה לבחירות - כך לדבריו הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת שרי הליכוד. "אני שומע ששואלים אם יש בחירות ומתי? התשובה היא שאין החלטה", אמר נתניהו. לשאלת השר זאב אלקין על תאריך לבחירות, השיב נתניהו "נובמבר 2019", אך ליווה זאת בצחוק.

בישיבת ראשי הקואליציה נתניהו שב ואמר כי הוא טרם החליט לגבי אפשרות של בחירות. לדברי גורמים שנכחו בישיבה, השרים שדנו על חוק הגיוס וחוק הגיור, שגם לגביו ממתינה פסיקת בג"ץ בתחילת השנה, אמרו כי ינסו להגיע להסכמות בכל הנושאים. אולם, אם לא יצליחו להגיע להסכמות לגבי חוקים אלו יסכימו יחדיו ללכת לבחירות. עם זאת, בישיבה לא נכחו שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שני הצדדים הנצים בקואליציה בנוגע לחוק הגיוס.

בשבוע הבא הכנסת צפויה לחזור מפגרת הקיץ, ולנוכח אי ההסכמות סביב חוק הגיוס ומתיחויות הקואליציוניות אחרות, גוברת ההערכה כי נתניהו יבקש לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מוקדמות בתחילת 2019. עם זאת, לדברי גורמים בסביבת נתניהו, הוא אכן "טרם החליט" כפי שאמר בעצמו לשרי הליכוד היום.

עוד בוואלה! NEWS:
גבר ואישה נורו למוות בפיגוע בברקן שבשומרון; החשוד נמלט
#לא_התלוננתי: נכד של מנהיג קהילה חרדית נחשבת חשף התעללות מצד סבו
דיווח: העיתונאי הסעודי נרצח בקונסוליה באיסטנבול, גופתו הוברחה

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון והרב יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
ראש הממשלה אמר לשרי הליכוד גם שטרם נערכה אף התדיינות עם החרדים בנושא משבר חוק הגיוס. סגן השר יעקב ליצמן/ראובן קסטרו

ראש הממשלה אמר לשרי הליכוד גם שטרם נערכה אף התדיינות עם החרדים בנושא משבר חוק הגיוס. בהמשך היום צפויים להתכנס ראשי הקואליציה לישיבה השבועית, לראשונה מאז החגים, כשברקע מרחפת שאלת הבחירות לצד.
נתניהו הוסיף ואמר כי "יהיה קשה להתפשר על חוק הגיוס בדצמבר, ולריב על הגיור במהלך שנת בחירות. אם לא נמצא פתרון לשני החוקים - נפרק".

גורם בכיר בקואליציה הביע פסימיות שניתן יהיה להגיע להסכמות והעריך: "נראה שהבחירות בדרך". עם זאת, סוכם בישיבה לנסות להמשיך את המאמצים להגיע להסכמות.

עוד אמר הגורם כי נתניהו מדבר על יציבות אבל בין השורות מההתנהלות שלו נראה שהולכים לבחירות." הוא מודאג שהמחלוקות על חוק הגיוס וחוק הגיור עשויות לגרום לאיבוד קולות ללפיד. באווירה ובטון כזה יהיה מאוד קשה לקואליציה להגיע להסכמות".

עוד סוכם בישיבה שבמידה ויוחלט שממשיכים עד לנובמבר 2019, תלוי בהסכמות על חוק הגיור והגיוס וכן התחייבות של השותפות הקואליציוניות, לא לבוא עם "דרישות תקציביות הזויות" כדי לא "להביך" את שר האוצר כחלון.

לפני הישיבה אמר השר איוב קרא כי "ראש הממשלה עד רגע זה לא התבטא, או לפחות ממה שאמר לי, שהוא מעוניין בהקדמת הבחירות. כל הנושא הזה יידון בהמשך השבוע עם השותפות. הקו הכללי הוא להגיע לנובמבר 2019, אני חושב שזה מה שרוצה ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully