וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם יצאו מרוצים: השקט ששיחק לידיים של ישראל - וגם של חמאס

20.10.2018 / 11:08

בצה"ל הצהירו כי ההפגנות אתמול בגבול רצועת עזה היו השקטות ביותר בחודשים האחרונים, והצליחו להרגיע את הדרישה לתגובה חריפה מול חמאס. בארגון שיבחו את המשתתפים, ומקווים שמחר תחודש אספקת הדלק לרצועה

צילום: שי מכלוף, עריכה: איתי עמרם

מזמן לא נשמעה כזו קורת רוח בשני הצדדים, ישראל וחמאס, מהפגנות הגדר שיוזם הארגון בימי שישי בגבול רצועת עזה. הצדדים שיווקו "הישגים" לציבור שלהם. גורמי ביטחון ישראליים סיפרו שמדובר בכמות מועטה של משתתפים, עם רף אלימות נמוך מזה שידענו בחודשים האחרונים.

הגורמים אף הפיצו בכלי התקשורת הישראלים שחמאס פעל כדי להרחיק מפגינים מהגבול, והציב חמושים לא הרחק מהגדר כדי למנוע חדירה לישראל. כמובן שלא בכל המקרים זה עבד ועדיין, לפי הגרסה הצה"לית, זה היה יום השישי הכי פחות אלים בתקופה האחרונה. המסר נועד כנראה להרגיע את הציבור הישראלי שדרש תגובה לאחר ירי הרקטה לעבר באר שבע ותל אביב.

אך המסר יועד בעיקר לשרי הקבינט והצהרותיהם המתלהמות, ובראשם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמישהו מטעמו ידע לספר שהמליץ לצאת למבצע בעזה, ולשר נפתלי בנט וחברי מפלגתו שהפכו את צה"ל לשק חבטות.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל: ההפגנות בגבול - מהרגועות שהיו בחודשים האחרונים
לאחר חמש שעות וחצי: הסתיימה ישיבת הקבינט על המצב ברצועת עזה
צה"ל תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה

הפגנות בגבול רצועת עזה - 19 אוקטובר 2018. שי מכלוף, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל אתמול, בגבול הרצועה/מערכת וואלה!, שי מכלוף

בחמאס נופפו בגאווה באותן הפגנות ממש. הארגון והפלגים האחרים, פרסמו הודעות שבהם הן שיבחו את המשתתפים שהגיעו להיאבק למען הסרת המצור. על פי מקורות בעזה (בשונה מהגרסה הישראלית), מספר המפגינים גם היה גבוה יחסית, אך גם בחמאס מודים שהיו הוראות להוריד את רמת החיכוך עם צה"ל, כחלק מההבנות אליהן הגיעו הצדדים עם אנשי המודיעין המצרי.

ובקיצור, כולם מבסוטים. ובמזרח התיכון למצוא שני יריבים מרים כל כך, חמאס וישראל, מרוצים מאותו אירוע, זה כבר נס של ממש.

אירועי אתמול רחוקים מלהיות שריקת הסיום של ההתגוששות. כבר הבוקר נרשמו ניסיונות של פלסטינים לפרוץ את הגדר בקרבת מחנה הפליטים אל-בוריג' שבמרכז הרצועה. כפסע היה זה אתמול מהפיכתו של אירוע "לא אלים", לאירוע רב נפגעים פלסטיניים. ואם הרקטות שנורו לעבר באר שבע וגוש דן היו פוגעות חלילה בבני אדם ולא רק בבית, היינו בתסריט אחר.

עוד באותו נושא

צה"ל: ההפגנות בגבול - מהרגועות שהיו בחודשים האחרונים

לכתבה המלאה

האם ישראל תחדש את הכנסת הדלק לרצועת עזה?

השאלות נותרו בעינן: האם ישראל תאפשר מחר את הכנסת הדלק שנקנה מקטאר ואמור להרחיב את שעות אספקת החשמל ברצועה? האם ישראל מתכוונת לעשות עוד כמה צעדים שאמורים להקל על המצב לפי התוכנית של מלדנוב והאו"ם? ההתרשמות כרגע בצד העזתי חיובית. ההבנה של חמאס ממצרים היא שלנוכח ההפגנות השקטות, ישראל תאפשר את הכנסת הסולר.

בשבוע הבא עלולה להגיע מהמורה גדולה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן תכנן לקיים ב-28 בחודש ישיבה של המועצה המרכזית של אש"ף, כדי לקבל החלטות על הפסקת הזרמת הכספים לרצועה, החלטה בעלת משמעות לא רק על הכלכלה העזתית אלא גם על המצב מול ישראל. אך באופטימיות של היממה האחרונה, ייתכן שהלחץ המצרי יעזור - ואבו מאזן יימנע מהצעד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully