וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חמש שעות וחצי: הסתיימה ישיבת הקבינט על המצב ברצועת עזה

18.10.2018 / 2:13

לאחר ירי הרקטה לבאר שבע ותקיפות צה"ל ברצועה, דנו חברי הקבינט המדיני-ביטחוני בפעם השנייה השבוע בנושא המתיחות בדרום, יחד עם הרמטכ"ל, ראשי השב"כ ואמ"ן ובכירים נוספים במערכת הביטחון. השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין בנושא

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

שרי הקבינט סיימו הלילה (חמישי) לאחר למעלה מחמש שעות וחצי ישיבה שעסקה במצב ברצועת עזה, ברקע ירי הרקטה לבאר שבע ותקיפות צה"ל ברצועה. הישיבה התקיימה במקביל למאמץ של מצרים והאו"ם למניעת הסלמה, וברקע קריאות של שרים בכירים בקבינט - בהם שר הביטחון ליברמן להחריף ולהקשיח את מדיניות צה"ל ברצועה. לצד השרים השתתפו בישיבה גם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן וכל בכירי מערכת הביטחון, ובפני חברי הקבינט הוצגו הערכות המצב העדכניות ונידונו תרחישים שונים וצעדי ההמשך של צה"ל. השרים קיבלו הנחיה שלא להתראיין בנושא.

מדובר בדיון השני שהקבינט קיים השבוע בנושא רצועת עזה, שתוכנן להתקיים הבוקר אך נדחה בשל אירועי הלילה בדרום, וכן עד לשובו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט שקיצר את ביקורו בארצות הברית לנוכח האירועים.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: רוצח שירה בנקי היה מעורב בתקרית נגד קצינת שב"ס
היועמ"ש לקראת הכרעה בתיקי רה"מ: "הדה לגיטימציה נגדי תתעצם"
כתובת "בוגד" וצלבי קרס: הושחתה מודעה לטקס זיכרון לרבין בכפ"ס

תמונה מהערכת המצב שקיימו ראש הממשלה ושר הביטחון היום באוגדת עזה. עמוס בן גרשום לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"ישראל תפעל בעוצמה רבה". נתניהו בביקור באוגדת עזה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיימו במהלך אתמול התייעצויות ביטחוניות באגודת עזה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים במערכת הביטחון ובמהלך ישיבת הקבינט השרים יעודכנו בהערכות המצב העדכניות. נתניהו אמר בסוף הערכת המצב כי "ישראל רואה בחומרה רבה את ההתקפות עליה בגדר, על עוטף עזה, על באר שבע - בכל מקום והזהיר כי "תפעל בעוצמה רבה".

במקביל להסלמה, מצרים ושליח האו"ם לאזור ניקולאי מלדנוב מנהלים מגעים עם כל הצדדים כדי להביא לרגיעה, אבל ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל, שהיה אמור להגיע מחר לפגישות עם בכירים בישראל, עזה ורמאללה בנושא, ביטל את ביקורו.

עוד באותו נושא

רקטות נפלו בבית בבאר שבע ומול גוש דן; הרוג בתקיפות צה"ל בעזה

לכתבה המלאה

תיעוד רגע פגיעת הרקטה בבית בבאר שבע

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי התייחס להסלמה בדרום ואמר כי "צה"ל מוכן ומכין את עצמו לתרחישים בהמשך, נדע להגיב בעוצמה גדולה יותר ונדע להגיב לכל תרחיש". עוד הוסיף כי יהיה קשה לשקם את מה שנהרס בתקיפות האחרונות של צה"ל ברצועת עזה.

עוד לפני שיגור הרקטות לבאר שבע ולגוש דן, שר הביטחון ליברמן קרא לקבינט להחליט על פעולה רחבה בעזה. אחרי ההסלמה בסוף השבוע שעבר, במהלכו נהרגו כשבעה פלסטינים בהפגנות יום שישי על הגדר, ליברמן אמר שהגיע למסקנה שישראל מיצתה "את כל האפשרויות" בנוגע לתיווכים השונים, "והגיע הזמן לקבל החלטות. אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל-0 או כמעט ל-0", אמר.

פגיעת רקטה שנורתה מרצועת עזה בבית בבאר שבע, 17 באוקטובר 2018. שי מכלוף
הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע, אתמול בבוקר/שי מכלוף
אסמעיל הניה ובכירי חמאס ביקרו בסוכת האבלים של שני הרוגי חמאס מתקיפת צה"ל. סוכנות סווא, מערכת וואלה! NEWS
"מוכנים לכל תרחיש". בכיר חמאס בביקור בסוכת האבלים של ההרוג מתקיפת צה"ל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות סווא

עם זאת, לדברי שרים בקבינט האפשרות לצאת למבצע צבאי רחב כלל לא נידונה עדיין בקבינט ומדובר ב"ססמאות פוליטיות" בלבד. לפי ההערכה בקבינט, צה"ל לא מעוניין לצאת למבצע נרחב ולהחריף משמעותית את התגובה לאירועים. גם רוב השרים מעדיפים להימנע מ"עימות נרחב ללא תכלית מוגדרת". שר בקבינט אמר היום לוואלה! NEWSכי "אנחנו לא מעוניינים ללכת לעימות אבל אם חמאס ימתח את החבל יכול להיות שלא תהיה ברירה".

בתוך כך, במקביל לתקיפת צה"ל ברצועת עזה, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ובכירי חמאס ביקרו היום בסוכת האבלים של ההרוג מתקיפת חיל האוויר הבוקר ברצועת עזה וההרוג הנוסף מירי צה"ל בחוף זיקים לפני יומיים.

סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן באוגדת עזה. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
"הגיע הזמן לקבל החלטות". ליברמן בסיור באוגדת עזה, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

קרבות הקבינט לא נגמרים בליברמן. גם שר החינוך נפתלי בנט מתח השבוע ביקורת על מדיניות הממשלה בנוגע לעזה ואמר כי "המדיניות היא הלוך ושוב, חתול ועכבר. ולכן, אני אומר בצורה ברורה - הגיע הזמן לשינוי כיוון".

השר בנט ביקר גם את החלטת ליברמן לצמצם את מרחב הדיג ולהפסיק את העברת הדלקים לרצועה בתגובה לאירועים על הגדר ביום שישי ואמר כי "במקום לצמצם את מרחב הדיג, צריך לפגוע במחבלים. הגיע הזמן לעבור למדיניות ימין אמיתית". מצד שני, שר השיכון יואב גלנט, גם הוא חבר הקבינט, אמר השבוע כי צריך "לתת אפשרות" של הפסקת פעולות הטרור והאש של חמאס אל מול הקלות הומניטריות ושיפור המצב ברצועת עזה. "מי שלא מנוסה בהפעלת הכוח אינו מבין את מגבלות הכוח ועלול ללקות בשיכרון כוח. אני מציע לכולנו לבחור באופציה מלחמתית מול עזה רק כאפשרות אחרונה ולאחר שמוצו כל האפשרויות", גלנט אמר.

(עדכון ראשון: 19:42)

אסמעיל הניה ובכירי חמאס ביקרו בסוכת האבלים של שני הרוגי חמאס מתקיפת צה"ל. סוכנות סווא, מערכת וואלה! NEWS
בחמאס פינו מפקדות. בכיר חמאס בביקור בסוכת האבלים של הרוג מתקיפת צה"ל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות סווא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully