וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: הממשלה משמרת את חמאס; הליכוד: היא דוברת של אבו מאזן

20.10.2018 / 14:38

ברקע המתיחות בגבול הרצועה, חילופי האשמות בין ראש האופוזיציה ומפלגת השלטון. אחרי שלבני תקפה את הממשלה וטענה כי היא עברה למדיניות של שימור שלטון החמאס בעזה, בליכוד השיבו שהיא דווקא משתפת פעולה עם יור הרשות הפלסטינית. לבני בתגובה: "שלא יטיפו מוסר"

צלמים זמניים מורשים

ראשת האופוזיציה ציפי לבני מתחה ביקורת היום (שבת) נגד מדיניות הממשלה בעזה וטענה כי היא מחביאה מהציבור את שינוי המדיניות המוצהרת של הכרעת חמאס, למדיניות מוסתרת של שמירת שלטון הארגון ברצועת עזה. "הממשלה בוחרת את האופציה הביטחונית הרעה יותר כי היא פחות מסוכנת לה פוליטית", הסבירה לבני בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "היא מעדיפה שלטון חמאסי ולהבות אש נמוכות".

"חמאס הוא סכנה ביטחונית אבל אין איתו סכנה לשלום מבחינתם", הוסיפה לבני תוך התייחסות לסרבנותו של אבו מאזן לשתף פעולה עם חמאס במסגרת המאמצים לשיפור המצב ברצועה. "הם (הממשלה) מנהלים דיאלוג עם הקיצוניים ובכל הזדמנות יסבירו לציבור למה דווקא המתונים שמשתפים איתנו פעולה נגד הטרור מסוכנים יותר".

עוד בוואלה! NEWS:
לא חמוצים, כבושים: הדחלילים שגורמים לנתניהו לחייך
סעודיה מודה: חאשוקג'י מת בקונסוליה; בכירים הודחו
"תאילנד של השיעים": בירת הסקס של איראן מפלגת את הציבור

ציפי לבני בהרמת כוסית של המחנה הציוני, 5 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
"הממשלה מעדיפה את חמאס". לבני/ראובן קסטרו

גורמים בליכוד הגיבו בחריפות לדבריה של לבני וקראו לה "לגלות אחריות". "על לבני להפסיק לשמש כדוברת של אבו מאזן שמשלם משכורות עתק לרוצחי יהודים ומנסה ללבות מלחמה חדשה בדרום על ידי חנק כלכלי של תושבי רצועת עזה", אמרו.

מלשכתה של לבני נמסר בתגובה לדברי הליכוד: "כדאי שהליכוד שמשתף פעולה עם החמאס, מעביר כסף ומשלם משכורות לארגון טרור שרצח ילדים יהודים הוא תמצית קיומו - לא יטיף מוסר. מי שמעדיף את אלה ששולחים את השהידים, כדאי שישתוק. רק הליכוד יכול לשחרר אלפי טרוריסטים, לתחזק אותם ולקרוא בוגדים לאלה שדואגים לבטחון ישראל".

חילופי הדברים בין לבני לליכוד באים בתום שבוע מתוח במיוחד ברצועת עזה, במהלכו נורתה רקטה שפגעה בבית מגורים בבאר שבע. השר ליברמן קרא לנקוט צעדים חריפים יותר, אולם לבסוף נשמרה המדיניות לפיה התגובה הישראלית תשונה בהתאם להתפתחויות. גם אתמול התקיימו בגבול הרצועה הפרות סדר, אולם בצה"ל אמרו כי מדובר בהפגנות השקטות שנראו בחודשים האחרונים ואילו חמאס פועל לריסון האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully