וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום בדיקות: מטוסי ה-F-35 חוזרים לפעילות מלאה בחיל האוויר

14.10.2018 / 19:53

לאחר בדיקות מקיפות הודיע אלוף נורקין על חזרתם של מטוסי ה"אדיר" לפעילות מלאה. בחינות המטוסים נעשו לאור התרסקות מטוס הקרב בקרוליינה הדרומית עקב תקלה טכנית. בחיל האוויר נקטו משנה זהירות וקרקעו את המערך על אף שהדגם בו נמצאה התקלה אינו נמצא ברשותו

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין הודיע הערב (ראשון) כי מטוסי ה"אדיר" (F-35) יחזרו היום לפעילות מלאה. זאת בתום בדיקת כלל המטוסים לאור תקלה טכנית שהתגלתה לפני כשבועיים בתאונה בה התרסק דגם של מטוס הקרב בארצות הברית. בצבא האמריקני המערך נותר מקורקע.

ההחלטה לקרקע את מטוסי ה"אדיר" התקבלה ביום חמישי האחרון, על אף שהתאונה התרחשה במטוס מדגם B שאינו נמצא ברשות חיל האוויר הישראלי ולמרות שלא התגלה כשל במטוסים.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל קיצוצי הממשל: התכנית בקונגרס לחיזוק הכלכלה הפלסטינית
משבר הגיוס יוביל לפירוק הממשלה? "בכל מקרה יהיו בחירות ב-2019"
העליון הקפיא את גירוש הסטודנטית שנאסרה כניסתה לישראל

מטוס חמקן F-35 של חיל האוויר של ארה"ב ממריא לתקיפה באפגניסטן, 27 בספטמבר 2018. רויטרס
חזר לפעילות מלאה. מטוס ה-F-35/רויטרס

לפני כשבועיים, במהלך תאונת אימונים בקרוליינה הדרומית, התרסק מטוס מסוג F-35B, אחד משלושת הדגמים שנרכשו על ידי חיל האוויר האמריקני. בתאונה לא היו נפגעים והטייס הצליח לשרוד את ההתרסקות. אחרי התאונה חיל הנחתים מסר כי הנסיבות נחקרות והיום, בעקבות הקרקוע, הודיעה המנהלת העולמית כי "בדיקות יושלמו ב-24 עד 48 השעות הקרובות".

תכנית הפיתוח של החמקן, שאחד מדגמיו נמצא בשירות חיל האוויר, צפויה להימשך בין 30 ל-40 שנה. היא ספגה לא אחת ביקורת על המחיר שלה ועל יעילותה. עם זאת, הפנטגון הכריז לאחר התאונה על חוזה חדש לרכישת 141 מטוסים, בעלות של כ-89.2 מיליון דולר עבור כל אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully